Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
SONRAKİ HABER: Plaja Lağım Deresi
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İDO, Şehir Hatları’ndan Alınan Gemilerin Modernizasyonuna Başladı

İstanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO), Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden devraldığı yolcu vapurlarını yeniliyor.

Zaman
2


stanbul Deniz Otobüsleri AŞ (İDO), Türkiye Denizcilik İşletmeleri’nden devraldığı yolcu vapurlarını yeniliyor. Şehir Hatları vupurları Kasımpaşa’daki Camialtı Tersanesi’nde sökülmeye başlandı.

Modernizasyon çalışmalarına Kasımpaşa’daki Camialtı Tersanesi’nde başlayan şirket, eski gemileri tamamen söküp, gemilere yeni bir kimlik kazandırıyor. Şirket, atıl durumda 10 eski geminin yenilenmesi için yaklaşık 3,5 milyon YTL bütçe ayırdı.

İDO, modernizasyon çalışmalarına ilk olarak Şehit Sami Akbulut Gemisi’nden başladı. İki yıldır atıl halde bekletilen geminin içi tamamen sökülüp dışarıya çıkarıldı. Elektrik ve boru sistemleri yenilenen geminin, iç dizayn çalışmaları sürüyor. Çürüyen yerleri yenilenen aracın, ana makinesi de değiştirildi. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, 1977 yapımı geminin, 3 ay sonra kent içi seferlere yeniden başlayacağını müjdeledi. Paksoy, bin 500 yolcu kapasiteli araçla ilgili yapılan çalışmaları, “Konforlu, ferah, modern bir gemi olarak ortaya çıkacak. En önemlisi şu; gemiye binen vatandaşlarımız, bu gemideki İDO imzasına şahit olacak.” şeklinde anlattı.

İDO, geçtiğimiz ay 10 bin vapur yolcusuyla yüz yüze görüşerek anket yaptı. Buna göre vatandaşların yüzde 90’ı devralınan gemilerin yaşatılmasını istiyor. Yüzde 85’i de hızlı manevra yapabilen, konforlu gemiler istiyor. Şirket, halkın talepleri doğrultusunda çalışmalarını yapıyor. Şehit Sami Akbulut Gemisi, yaklaşık 300 bin YTL’ye restore edilecek. Ayrıca 10 gemi daha bu şekilde restore edilip yeniden halkın hizmetine sunulacak. Gemiler, periyotlar halinde yenilendikten sonra planlı bakıma alınacak. Böylece kalıcı rehabilitasyon sağlanacak. Diğer gemilerin restorasyonu için de şirket yaklaşık 3,5 milyon YTL ödenek ayırdı. Paksoy, “Yıllardır atıl bekleyen bu gemiler, yenilendikten sonra en az 15-20 yıl daha hizmet verebilecek. Şehir Hatları İşletmeleri’nden aldığımız gemiler yaşayacak. Çünkü bu gemiler kentin kültürel bir sembolü. Kısacası, tarihî-kültürel değeri olan eski gemilerle, yeni gemilerimizi vatandaşımızın talepleri doğrultusunda hizmete sunacağız.” dedi.

12 yıldır yatırım yapılmıyordu
Öte yandan Paksoy, 15 Mart’ta yapılan protokol gereğince devralınan Şehir Hatları İşletmesi’nin 12 yıldır yatırım yapılmadığı için hantallaştığına dikkat çekti. Paksoy, son sürat devam eden modernizasyon çalışmalarıyla, eski gemilerin de İDO markasına kavuşacağını bildirdi. Devirle birlikte, 35 yolcu vapuru, 12 yolcu motoru, 15 arabalı vapur, 22 de hizmet gemisi olmak üzere 84 gemi, 56 iskele ve 698 personel şirket bünyesine katıldı. Bu arada Şehir Hatları bünyesine denizcilik lisesi ve üniversite mezunu 200 yeni personel alındı. Güvenlikten halkla ilişkilere kadar yeni bir yapılanma içine girildi. 1980’de Şehir Hatları’nın 150 milyon yolcu taşıdığını hatırlatan Paksoy, 2004’te bu rakamın 61 milyon olarak gerçekleştiğini belirtti. Paksoy, “Yapacağımız çalışmalarla İstanbulluyu denizle barıştırıp, deniz ulaşımındaki payı yüzde 9-10’lara çekeceğiz.” dedi.

İstanbul Deniz Ootobüsleri AŞ, 2005’i modernizasyon yılı ilan etti. Bu arada 2006’da şirket, 5 yeni gemi daha satın alacak. Yapılacak bütün çalışmalar noktasında önümüzdeki 4 yıl için 200 milyon dolar bütçe ayrıldı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ido-sehir-hatlarindan-alinan-gemilerin-modernizasyonuna-basladi_27001.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • bu arkadaşimizin şikayeti normal fakat bilmesi gereken bir şey var ki şehir hatlarinda arabali ve diğer vapurlarda düzenli olarak bakımlar yapılmakta hergün düzenli olarak kontrol yapılmaktadir. fakat yolcularimizdan bazilari sirf devlet malidir ve zarar olsun diye yapılan şeyleri kırmakta ve güzellikleri bozmaktadir. teknik ekip tüm bu arizalara cevap verirken lütfen yolcularimizin da gemiyi kendi mali gibi koruyup nasil bulmak istıyorsa o şekilde bırakmasi gerektiğini düşünmesi gerekmektedir. daha tuvaletlerde nerde ihtiyacını gidereceğini bilmeyen insanlarimiz var. musluklarin nasil açılıp kapanacağini bilmeyen insanlarimiz var. rutin işlemler yapılırken bile bile zarar veren insanlar var. yolculara en güzel hizmeti sunabilmek için gayret içinde olan ıdo yeni gemilerde en güzel hizmeti sunmasina rağmen sifon butonunu bilmeyen musluğu açmasını bilmeyen insanlarimiz hırsını kendi cahilliğinden değil o malzemeden aliyor. biraz da insanimiz kendini eğitse bu sorunlar ortadan kalkacak sanirim. sevgi ve selamlar YANITLA
  • Kadıköy-Sirkeci hattında seyahat eden bir vatandaşım. Bu hattaki vapurlarda yeteri oranda tuvalet olmadığı gibi, olanlarda da ceketinizi asacak askı yok ;bazılarında tamamen kırılmış, çoğunda hiç yok.Ne olur bu işle görevli bir Allah'ın kulu bu vapurları dolaşsın da içler acısı durumu görsün. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!