Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İETT, Filosundaki 10 Yaşı Geçmiş Araçlarını Yeniliyor

137 yıllık tarihî geçmişe sahip İETT'nin filosunda bulunan 10 yaşını doldurmuş araçlar bakıma alınıyor. İstanbul genelinde günde yaklaşık 2 milyon yolcu taşıyan kuruluş, eski otobüslerini tamir-bakım atölyelerinde uzman ekiplerce yeniliyor. İkitelli Garajı'nda bulunan Kaporta ve Boya Şefliği atölyelerinde çalışan ustalar, her gün bir aracı

Zaman Gazetesi
İETT, Filosundaki 10 Yaşı Geçmiş Araçlarını Yeniliyor

137 yıllık tarihî geçmişe sahip İETT'nin filosunda bulunan 10 yaşını doldurmuş araçlar bakıma alınıyor. İstanbul genelinde günde yaklaşık 2 milyon yolcu taşıyan kuruluş, eski otobüslerini tamir-bakım atölyelerinde uzman ekiplerce yeniliyor. İkitelli Garajı'nda bulunan Kaporta ve Boya Şefliği atölyelerinde çalışan ustalar, her gün bir aracı yenileyerek banttan çıkarıyor. İETT filosuna 1996 yılında katılan solo tip otobüsün yenileme maliyeti 36 bin lira iken körüklüde bu rakam 50 bin lirayı buluyor. 2009 yılı içinde bugüne kadar 256 otobüs yenilendi. Yıl sonuna kadar 50 aracı daha yenilemeyi hedefleyen İETT, yenilenen araç sayısını 306'ya çıkaracak. Ayda 26 aracın tamir, bakım ve boya işleminden geçtiği İkitelli'deki Kaporta ve Boya Şefliği atölyelerinde bu iş için 2 mühendis, 1 teknisyen ve 120 işçi çalışıyor.

Yenileme çalışmaları 1997-1998 ve 1999 yıllarında filoya katılan Mercedes marka solo tip otobüsleri kapsıyor. Soloların ardından 2010 yılının şubat ayından itibaren 2000 model solo ve körüklü otobüsler yenilenmeye başlanacak. Toplamda 479 solo, 85 körüklü otobüs yenilenecek.

Kaporta ve Boya Şefliği atölyelerinde, İETT'li ustalar eliyle yenilenen araçlara iki yıl karoseri garantisi veriliyor. Öyle ki 2003 yılında yenilenen Ikarus'lar halen problemsiz çalışıyor. İETT filosunda bulunan ve ekonomik ömrünü tamamlayan araçlar, servis dışına çıkarılarak hurdaya ayrılıyor. İstanbul'da meydana gelen çeşitli terör saldırılarında yüksek oranda hasar gören araçlar da İkitelli'deki kaporta ve boya atölyelerinde yenileniyor.

Yenileme işleminde neler yapılıyor?

Yenilenecek araç, İkitelli garajında bulunan Kaporta ve Boya Şefliği atölyelerine getirildikten sonra otobüsün içindeki tüm koltuklar, camlar, çerçeveler, yolcu tutunma boruları ve elektrik tesisatı sökülüp atılıyor, yerine yenisi monte ediliyor. Karoseri iskeleti tekrar gözden geçirilerek korozyona uğramış bölgeler temizleniyor, astarlanıyor. Mekanik ve elektronik eksiklikleri gideriliyor. Son olarak yol ikmali yapılan aracın teslim alınması için bağlı bulunduğu garaja haber veriliyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/iett-filosundaki-10-yasi-gecmis-araclarini-yeniliyor_75077.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!