
Yarım Kalan Belediye Binası...

Aldığı İhaleyi Tamamlamayan...

Tamamlama İhalesi, Projeyi...

Tamamlama İhalesi, İlk İhalenin...
İkmal İhalelerindeki Maliyet Artışı 31 Kata Çıktı
Son 7 yılda enflasyon 7.6 kat artarken, kamu projelerinin ikmal ihalelerindeki maliyet artışı 31 kata ulaştı.

Kamu kurumları inşaatları tamamlamak için sözleşme üzerine sözleşme yaparken aradan geçen sürede maliyetlerdeki artış, açıklanan enflasyon oranlarını katladı. Sözcü’den Deniz Ayhan’ın haberine göre; Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Yeniköprü-Yüksekova yolu ikmal ihalesi 11 Aralık 2024’te tamamlandı. İhale kapsamında 7.1 milyar TL’ye sözleşme imzalandı. Aynı yolun yapımı için 2017 yılında 499.9 milyon TL’lik sözleşme yapılmıştı. 2018’den bu yana TÜİK tüketici enflasyonu 7.6 kat artarken, aynı dönemde yolun maliyeti 15’e katlandı. Karayolları’nın Ankara-Çankırı yolu ihalesi de 2017’de 193.8 milyon TL’ye yapıldı. 19 Aralık 2024’te yolun tamamlanması için yeni ihale düzenlendi. Bu kez de 2.9 milyar TL ödendi. Böylece enflasyonun 7.6 kat arttığı 7 yılda yolun maliyeti 16 katına çıkarıldı. Karayolları’nın Malatya çevre yolu ihalesi ise 18 Mart 2016’da 183.4 milyon liraya verildi. Ancak yol bitmedi ve yeniden ihale düzenlendi. 2 Ekim 2024’te sonuçlanan ihale 3.2 milyar TL oldu. Bu dönemde TÜİK enflasyonu 8.4 katına, yolun maliyeti 19 katına çıktı. 2013 yılında ihalesi yapılan İzmir-Ankara Yüksek Hızlı Tren inşasında da ikmal ihaleleri ile 6 kez fiyat güncellemesi yapıldı. Projenin maliyeti 4.3 milyar liradan 19 kat artarak 83.5 milyar liraya çıktı. En çarpıcı maliyet artışı ise Karayolları Genel Müdürlüğü’nün Gazipaşa - 5. bölge hududu yolu ihalesinde görüldü. 2016’da 369 milyon 997 bin liraya ihale edilen yol bitmedi. 2024 sonunda 11 milyar 562 milyon TL’lik yeni ihale yapıldı. 7 yılda maliyet 31 kat arttı. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |