İngiltere'deki mevcut ekonomik kriz
insanların alım gücünü etkilerken, merkezi Londra'da bulunan ve
ağırlıklı olarak Avrupalı yatırımcılara Türkiye emlak sektörünü pazarlayan
Spot Blue Emlak Firması yetkilileri, satışlarda düşüş
olmamasına karşın daha fazla reklam ve pazarlama çağrısı yaptı. Türk İngiliz
Sanayi ve Ticaret Odası (TBCCI) Başkan Yardımcısı ve Spot Blue Emlak Firmasının
Genel Müdürü David Walker, İngiliz vatandaşlarına Türkiye'deki
emlak satışlarının geçen yılla aynı düzeyde olduğunu ancak reklam ve pazarlamaya
daha fazla yatırım yapılması gerektiği tavsiyesinde bulundu.
İngiliz vatandaşlarının krize karşın
uluslararası pazarda emlak satın almaya devam ettiklerini anlatan Walker,
"İspanya, Amerika ve Fransa'daki müteahhitlik firmaları, uluslararası emlak
satışı yapabilmek için tanıtım ve reklama daha fazla yatırım yapıyor.
Müteahhitlik firmaları ile uluslararası firmalar arasındaki işbirliği Türkiye'de
olmayan bir durum ve bu işbirliği daha çok satış yapılmasını sağlıyor.
Pazarlamaya ne kadar yatırım yaparsanız o kadar çok satış yaparsınız" diye
konuştu. "Türkiye, İngilizler için hala
popüler" Türkiye'nin emlak satışında
İngiliz vatandaşları için hala popüler bir ülke olduğunu belirten Walker,
"İngiltere'deki kesintiler ve sterlinin avro karşısındaki durumundan dolayı
Türkiye'ye tatile giden İngiliz sayısı arttı. Bugünün turistleri, geleceğin ev
satın alacak kişileri. Türkiye'ye tatile giden bir kişi, inanıyorum ki memnun
kalacak ve geri dönüp emlak satın alacaktır" dedi. Walker, İngiltere ile Türkiye
arasında ticari ilişkilere son yıllarda büyük önem verildiğine dikkati çekerek,
TBCCI'nin rakamlarına göre 2010 yılında iki ülke arasındaki karşılıklı ticaretin
yüzde 26,4 oranında arttığını söyledi. Üst
düzey İngiliz politikacıların, diplomatların ve iş adamlarının, Türkiye ile çok
yakın ticari ilişkiyi desteklediklerini ifade eden Walker, iki ülkenin
başbakanlarının ve bakanlarının karşılıklı ziyaretlerinin ilişkileri daha da
güçlendirdiğini kaydetti. İngiltere'deki ekonomik sorunların emlak sektörüne
etkisini değerlendiren Walker, sözlerini şöyle tamamladı:
"İngiliz hükümeti çok sert bir kesinti programı
uyguluyor. Yükselen enflasyon, iş kayıpları, AB'den gelen kötü ekonomi haberleri
ve mortgage pazarının yeniden yapılandırılması tüketicinin güvenini ve rahat
harcamasını etkileyen önemli unsurlar. Bu durum, İngiliz tüketicilerin
Türkiye'den ev alırken daha çok düşündüğü anlamına geliyor. Reklam ve pazarlama
için büyük finansal yatırımların artması, potansiyel alıcıların sayısının da
artması anlamına geliyor."
|