stanbul Belediyesi, 'Evimiz İstanbul Kadar Güzel' kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında, İstanbul'un ana caddelerindeki 'bakımsız' binaların boyanması ve güzelleştirilmesi isteniyor. Katılım, zorunlu...
Projenin startı, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna tarafından Fatih'te verildi. ''Evimiz İstanbul Kadar Güzel'' kampanyasında ilk etapta İstanbul'un iki tarihi semti Fatih ve Üsküdar'da, iki ana arterdeki tüm binaların dış cepheleri yenilenecek. Kampanyada, bina sahipleri binaları ile ilgili proje ayrıntılarını ilçe belediyelerinden öğrenebilecekler. Kampanyaya destek veren DYO boya firması ise boya ve sıva malzemelerinde bina sahiplerine yüzde 40 indirim uygulayacak.
Başkan Gürtuna, yaptığı konuşmada, bu projenin ''fırçayı alıp, binaları boyamaktan ibaret olmadığını'' belirterek, binaların boyanmasının ve bakımının yanı sıra dış cephelerdeki klimalar, gereksiz tabelalar gibi çirkin görünüm veren her ayrıntının kaldırılacağını anlattı.
İstanbul'un yanlış planlanmış bir şehir olduğunu ifade eden Gürtuna, dere yataklarına, uygunsuz yerlere ''çarpık-çurpuk'' binalar yapıldığını belirtti.
Gürtuna, ''Artık sokaklarından, derelerinden lağım akan bir İstanbul asla olmayacak. Caddeleri kötü, meydanları şekilsiz İstanbul'u kabul etmiyoruz. İstanbul'un her köşesini yeniden canlandırıyoruz, şekillendiriyoruz'' diye konuştu.
İstanbul'un 4'te biri büyüklükte olan Prag, Viyana gibi şehirlerinyılda 25 milyon, Paris, Londra, Milano'nun 50 milyon turist tarafından ziyaret edildiğini, İstanbul'a gelen turist sayısının ise sadece 2-2,5 milyon olduğunu belirten Gürtuna, bu sayıyı artırmak için de kenti güzelleştirmenin şart olduğunu vurguladı.
Kısa sürede turist sayısını 10 milyona çıkarmayı hedeflediklerini anlatan Gürtuna, ''Böylece İstanbul'da işsiz ve aşsız kalmaz. Onun için, bütün bu çabalarımızın bir amacı var. Bundan sonra yaptığımız her işi İstanbul'un gelişmesi, güzelleşmesi için yapacağız'' diye konuştu.
Fatih Belediye Başkanı Eşref Albayrak ise böyle bir kampanyanın Fatih semtinden başlatılmasının önemli olduğunu belirterek, ''Artık İstanbul'u tarihi kimliğine kavuşturmak en büyük hedefimiz olmalı'' dedi.
DYO Boya Şirketi Genel Müdür Yardımcısı Oğuz Başaran da burada yapılacak işlemin sadece sıradan bir boyama değil, şehri adeta bir tablo gibi süslemeye yönelik olacağını anlattı.
Konuşmaların ardından Başkan Gürtuna, mankenler Duygu Ulaş ve Aysun Kayacı ile bir binaya ilk boyayı sürerek, kampanyayı başlattı.
|