İstanbul Büyüdü, Otobüs Kurtarmaz!
İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, toplu taşıma sorununun otobüs sayısını artırarak çözmenin mümkün ve mantıklı olmadığını söyledi. Merkez-çevre ulaşımı metro, tramvayla olmalı" diyen Öztürk, İETT'nin yalnız sur içinde çalışması için pilot uygulamaya geçileceğini belirtti.
stanbul trafiğinin can damarı İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri (İETT) her gün 9 bin duraktan aldığı 1 milyon 700 bin yolcuyu taşıyor. Mevcut koşullarda, İETT'nin 'iskeleti' sayıları özel halk otobüsleriyle birlikte 5 bini bulan otobüsler gibi gözükse de, Genel Müdür Mehmet Öztürk, "Bir metropolün toplu taşıma sorununun sadece otobüs sayısını artırarak çözüleceğine inanmıyorum" diyor ve ana stratejilerinin metro, tünel, metrobüs gibi alternatif ulaşım araçlarına yatırım yapmak olduğunu vurguluyor. "Sorunun çözümü diğer gelişmiş metropollerde olduğu gibi İstanbul'u zonlara (bölgelere) bölmek" diyen Öztürk'e göre, otobüsler merkez ile çevre arasındaki ulaşımın aracı olmamalı. Yani, günbegün sınırlarını zorlayarak büyüyen İstanbul'un her köşesinden merkezi noktalara otobüs koymak sorunu çözmediği gibi karmaşıklaştırıyor. Beylikdüzü, Bahçeşehir, Ataşehir gibi uydukentlerdeki inşaatçılar ve belediyelerin son 3 yıldır otobüs talebiyle 'kapılarını aşındırdığını' anlatan Öztürk, "Sadece bu talepleri karşılamak için bile otobüs sayısı 16 bine çıkmalı. Ama bence doğru olan bu değil" diyor. |