Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İstanbul Trafiği İçin Yeni Çözüm

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) son dönemde yaptığı ataklarla dikkat çeken bir kurum. Yeni feribotlar, vapurlar, yeni hatlar derken İstanbul trafiği için hazırladığı bir projenin startını da bu yıl veriyor. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, kuzey-güney aksında bir Ro-Ro hattı açacaklarını ve bu şekilde ağır tonajlı araçları hiçbir şekilde İstanbul'a

Hürriyet Gazetesi
İstanbul Trafiği İçin Yeni Çözüm

İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) son dönemde yaptığı ataklarla dikkat çeken bir kurum. Yeni feribotlar, vapurlar, yeni hatlar derken İstanbul trafiği için hazırladığı bir projenin startını da bu yıl veriyor. İDO Genel Müdürü Ahmet Paksoy, kuzey-güney aksında bir Ro-Ro hattı açacaklarını ve bu şekilde ağır tonajlı araçları hiçbir şekilde İstanbul'a sokmadan taşıyacaklarını söyledi. Şu anda yer belirleme aşamasında olduklarını anlatan Paksoy, yollar, iskeleler ve gemi yapımı ile ilgili çalışmaların bu yıl başlayacağını söyledi.

Halk oylaması ile seçilen yeni vapur hizmete girdi. Tepkiler nasıl?

Bir girin içine, deneyin kendiniz görün. Yolcuları fethetti. İlk seyahati ben yaptım ve 300 kişiye yakın insanla görüştüm. Emin olun herkes çok beğendi.

Öncekine göre ne farkı var?

Eski nostaljik görüntüsü aynı. Yan balkonu var, açık güvertesi var ve vapur keyfini yaşıyorsunuz. Ama inanılmaz saklı bir gücü var. Eskisine göre daha hızlı, engelliler için rampalar var ve kolaylıkla inip binebiliyorlar. Oturma yerleri çok daha güzel ve modern. İç tasarımı da çok iyi oldu. Yüksek ve ferah camlar var. Ayrıca sürme iskele bitti, tarihe karıştı. Artık atlama sahnesi de yok bu vapurda. Vapur yanaşıyor, kapaklarını açıyor, aynı anda kapılar açılıyor ve insanlar iniyor. Vapurun yanaşma ve kalkması da çok hızlandı. Özel pervaneler kullandık bunun için. Bu da akrobat bir vapur oldu.

Diğer yeni vapurlar ne zaman gelecek?

Mart'ta Kadıköy gelecek, üçer aylık periyolarla da Beyoğlu, Beykoz ve Sarıyer vapurları gelecek. 2009 sonuna kadar beşi de tamamlanmış olacak.

Eskilere ne olacak?

Onları yenileyip modernize edip kullanmaya devam edeceğiz. Mesela Barış Manço vapuruna 2 milyon dolar harcayıp yeniledik. Bize yeniler gelecek ama mevcutları da koruyacağız. Biz 4 sene önce şehirhatlarını aldığımız zaman "eyvah vapurları yok ediyorlar, eyvah iskeleler gidiyor" diyorlardı. Hep beraber gördük, ne kadar büyük bir değişim yaşandı İDO ile. Bir kere 20 sene sonra ilk kez vapur getirdik. En son gemi 20 yıl önce gelmişti.

Yeni proje var mı?

Var, şimdi de Haliç motorları geliyor.

Nedir o?

Bize özel sektörün işlettiği motorlar konusunda da talep geliyordu. Engellilerin de kullanabileceği, daha sessiz, daha güzel, mükemel motorlar... Biz de dedik ki bir örnek olalım ve Haliç'e motor yapalım. Hem ihtiyacımız var hem de turistik seyahat amaçlı olsun. Bizim amacımız bu tasarlayacağımız motorların özel sektöre de örnek olması.

Nerede yapılacak?

Haliç'deki tersanede yapılıyor.

Deniz taksilerin sayısı artacak mı?

Özellikle yoğun saatlerde çok fazla talep oluyor. Ayrıca cuma günleri ve akşamları da çok yoğun. Gelen talebi göz önüne alarak sayısını 7'den 25'e çıkaracağız.

2009 için yeni yatırımlar olacak mı?

İstanbul ulaşımı ile ilgili 2 yıldır altyapısını çalıştığımız Ro -Ro projesi var ve bunun startını vereceğiz. Amacımız trafiğe çözüm üretmek ve ağır tonajlı binlerce tır ve kamyonu kuzey-güney aksında İstanbul'a sokmadan taşımak.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbul-trafigi-icin-yeni-cozum_66715.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!