Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

İstanbul 'Yapboz' Tahtasına Döndü

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yerüstü raylı sistemlerin bir kısmını trafik sıkıntısı yarattığı gerekçesiyle yeraltına alıyor. Yaklaşık 900 milyon YTL'ye mal olacak bu kararın, kaynaklarının boş yere harcanması anlamına geldiğine dikkat çeken uzmanlar, kentin ulaşım sisteminin "yapboz tahtasına" döndüğüne vurgu yaptılar.

Cumhuriyet Gazetesi
İstanbul 'Yapboz' Tahtasına Döndü

b>İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yerüstü raylı sistemlerin bir kısmını trafik sıkıntısı yarattığı gerekçesiyle yeraltına alıyor. Yaklaşık 900 milyon YTL'ye mal olacak bu kararın, kaynaklarının boş yere harcanması anlamına geldiğine dikkat çeken uzmanlar, kentin ulaşım sisteminin "yapboz tahtasına" döndüğüne vurgu yaptılar.

İstanbul'daki üç raylı sistemin belli kısımlarının yeraltına alınması kararı tepki çekti. 21.3 kilometrelik Kadıköy-Kartal hattının Kadıköy-Acıbadem kısmının yeraltından, Acıbadem-Kartal kısmının ise yerüstünden yapılması planlanmıştı. Ancak İTÜ'nün Nisan 2005'te hazırladığı raporda, hattın tamamının yeraltına alınması gerektiği belirtilince hattın metroya dönüştürülmesi kararlaştırıldı. Projenin 550 milyon dolarlık maliyeti 1.71 milyar dolara çıktı.

13.3 kilometrelik Edirnekapı-Sultançiftliği Tramvayı'nın ilk etapta tamamının yerüstünden yapılması planlanmış ve maliyeti 35 milyon dolar olarak hesaplanmıştı. Ancak, 2005'te bölge trafiğinin artacağı anlaşılınca hattın 5.8 kilometrelik kısmının yeraltına alınmasına karar verildi. Değişiklik, maliyeti 103 milyon dolar artırdı.

Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı'nın trafik sıkıntısı yarattığı gerekçesiyle 2 kilometrelik Topkapı-Zeytinburnu kısmının yeraltına alınması kararlaştırıldı. Projeye 80 milyon YTL harcanması planlanırken finansman KİPTAŞ'ın Topkapı'daki Merkez Evleri projesinin kârından karşılanacak.

Talep çok yoğun
İTÜ Ulaştırma Bölümü Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Güngör Evren karara şaşırdığını ifade ederek işleyen bir hattın yeraltına alınmasının önceliğinin bulunmadığını kaydetti. Kararın nasıl bir olumlu katkısı olacağını kestiremediğini söyleyen Güngör, "Bir zorunluluk göstermeleri gerekiyor sistemi değiştirmek için. Topkapı-Zeytinburnu hattında tahminlerimizin ötesinde bir talep var" diye konuştu. Evren, şu an İstanbul ulaşımının planlarının hazırlandığını anımsatarak "Planlama anlayışına aykırı her şey İstanbul'un ulaşımını, geleceğini tehlikeye atmaktadır" dedi.

İnşaat Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Başkanı Cemal Gökçe ise ulaştırmanın kurallarının sürekli göz ardı edildiğini belirterek "Bu kurallara, bilimsel ve toplumsal kriterlere dikkat etmezsen yaptığın işler yapboz tahtasına döner. Yaptığın işi bir kez daha yapmak zorunda kalırsın. Bugüne kadar izlenen ulaşım politikası hep böyle oldu" dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbul-yapboz-tahtasina-dondu_55617.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!