Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İstanbul'da Başka Çırağan Bulamayız İlk Hedefimiz Ankara

İstanbul'da ikinci bir otel aramadıklarını söyleyen Çırağan Kempinski Genel Müdürü Blin, "Otel arayışımızı Ankara'da sürdürüyoruz" dedi.

Sabah Gazetesi /Seçkin ÜREY



b>Çırağan Kempinski'nin İstanbul'da göreve altı ay önce başlayan Genel Müdürü Henri R. Blin, Kempinski Grubu'nun İstanbul'da ikinci bir otel açmayı planlamadığını söyledi. Blin, Ankara'da otel arayışı içinde olduklarını açıkladı. Gazetecilerle öğle yemeğinde biraraya gelen Blin, Çırağan Sarayı ve Oteli'nin işletmesini yapan Kempinksi Grubu'nun Ankara'da işletmek için görüşmelerde bulunduğunu söyledi. Ankara şehir merkezinde otel olarak inşa edilen binaların veya inşa edilebilecek alanların darlığının sorun yaşatıp yaşatmadığı sorusunu Blin, "Tam merkezde olması gerekli değil, merkeze yakın bir yer de olabilir. Aradığımız şartlara uyması önemli" sözleriyle yanıtladı.

Rekabet Korkutmaz
Blin, İstanbul'da ikinci bir otel açmak istememelerinin nedenini ise Çırağan Sarayı gibi otel olarak işletilebilecek başka bir mekan olmamasına bağladı. Blin, "İstanbul'da başka yere bir otel açarsak, bu sadece başka bir otel olacak" dedi. Türkiye'de daha önce faaliyet göstermeyen otel işletmecilerinin İstanbul'a yönelmesinden endişe duymadıklarını ifade eden Blin, "Yeni oteller piyasayı büyütüyor. Yabancı zincirinlerin gelmesi de başka ülkelerde 'İstanbul'da şu şirket otel açmış' şeklinde karşılandığı için İstanbul'a gitme fikri doğuruyor sağlıyor. Bu, var olan otellere de dolaylı tanıtım anlamına geliyor" diye konuştu. Yine de rekabeti küçümsemediklerini belirten Blin, "Ancak bizim tekrar ziyaret eden müşteri oranımız yüksek" dedi. Çırağan'ın müşteri portföyünün yüzde 60'ını Avrupalılar, yüzde 20'sini ABD'liler ve geriye kalanı diğer milletlerin oluşturduğunu söyleyen Blin, Çırağan Sarayı'nın özellikle ABD'de çok önemli olduğunu söyledi. Blin, Çırağan'ın saraya olma özelliğinin ABD'de kendileri için önemli bir tanıtım avantajı sağladığını kaydetti. Yemeğe katılan diğer otel yetkilileri de 2006'da American Express'in İstanbul'da düzenleyeceği bir organizasyonuna katılacaklar için otel ararken yaşanan ilginç bir anekdotu aktardı. Çırağan'ın kendini Türkiye'de otel olarak işletilen tek saray olarak belirmesi üzerine American Express, bunun yazılı olarak ispatlanmasını istedi. Kempinski'nin ispatlamasının ardından organizasyon Çırağan Sarayı'na verildi.

Dekorasyon yenileniyor

Çırağan Sarayı'nın iç dekorasyonun yenilenmesi çalışmalarının nisanda biteceğini kaydeden Blin, pembe ağırlıklı duvar ve sütun renklerinden dolayı yapılan eleştirilerin farkında olduğunu anlattı. Eski dekorasyonla ilgili yorum yapmayan Blin, "Ama yeni dekorasyon için çok olumlu tepkiler alıyoruz. Tebrik edenler oluyor" dedi. Dekorasyon için ayrılan bütçenin 5 milyon dolar olduğunu söyleyen Blin, gelecek yıl da oteldeki odaların yenileneceğini belirtti

http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbulda-baska-ciragan-bulamayiz-ilk-hedefimiz-ankara_52656.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!