Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Karayolları Genel Müdürlüğü, Sayıştay Raporu Açıklandı

Sayıştay'ın, Karayolları Genel Müdürlüğü üzerinden müteahhitlere haksız kazanç sağlandığını tespit ettiği raporda, üç yıllık dönem içinde, ihalelerin daha yüksek bedelle verildiği de belirtildi.

yapi.com.tr
Karayolları Genel Müdürlüğü, Sayıştay Raporu Açıklandı

2018 yılı bütçesindeki başlangıç ödeneği yüzde 85 arttırılarak 18.1 milyar TL’den 33.5 milyar TL’ye çıkarılan Karayolları Genel Müdürlüğü hesaplarının denetimi, kamu kaynaklarının kullanımındaki usulsüzlükleri gözler önüne serdi. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün 2018 yılı Sayıştay Raporu'nda çarpıcı tespitler yer aldı.

BirGün'den Nurcan Gökdeir'in haberine göre; Sayıştay’ın denetim raporunda yer alan tespitler özetle şöyle:

YİD projelerinde çalışmadan ücret
Yap-İşlet-Devret projeleri müşavirlik ihalelerinde, çalışan personelin teknik şartname hükümlerine uygun olmadığı, personelin yıllık izinli olduğu günlerde sözleşmeye aykırı olarak ücretlerinin idare tarafından ödendiği, personelin çalışmadığı yerden ücret aldığı, taahhüt edilen araçların idareye teslim edilmediği, sözleşme kapsamında temin edilen ekipman ve malzemeler kayıt altına alınmadı.

Zarar ettiren kazandı
Genel Müdürlük ve Bölge Müdürlüklerinde yapılan bazı ihalelerde kullanılan fiyat dışı unsurların mevzuata uygun belirlenmediği, bu nedenle ihalelerin olması gerekenden daha yüksek fiyat teklif veren firmalara verildiği tespit edilmiştir. Üç yıllık dönem içinde, ihaleler toplam 17.2 milyon TL daha yüksek bedelle verilmiştir.

311 kat daha pahalı
Neopren mesnet tertibatı iş kaleminde, yaklaşık maliyet fiyatına göre yüklenici tarafından teklif edilen fiyat tam 311 kat fazla olmuştur. Sadece 25,89 TL yaklaşık maliyete karşılık, 8 bin 50 TL teklif verilmiştir. Yaklaşık maliyet fiyatları ile fiilen yapılan köprü işleri bedeli karşılaştırıldığında,yüklenicinin sadece köprü işleri için yüzde 610 daha fazla hakediş tutarı elde ettiği görülmektedir.

Sıcak karışım imalatları için kullanım ömrü 15-20 yıl arasındadır. Bazı imalatların kesin kabulden 1-2 yıl sonra bozulduğu, bazılarının ise imalat yapılırken kusurlu olduğu idarenin araştırma raporlarıyla tespit edilmesine rağmen, bu işlerle ilgili herhangi bir kusur ve sorumluluk araştırması yapılmadığı tespit edilmiştir.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/karayollari-genel-mudurlugu-sayistay-raporu-aciklandi_175117.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!