Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

KDV ve ÖTV İndirimini Gören 'A Sınıfı' Tasarruflu Beyaz Eşya Aldı

Küresel krizin etkisiyle daralan sektörlerden beyaz eşya grubuna KDV ve ÖTV indirimleri ilaç gibi geldi. GFK Araştırma Şirketi’nin sektör araştırmasına göre, buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırınlardan oluşan ve 2007’den beri adetsel anlamda gerileme yaşayan beyaz eşya sektörünü canlandırmak üzere yapılan KDV ve ÖTV indirimleri,

Radikal Gazetesi
KDV ve ÖTV İndirimini Gören 'A Sınıfı' Tasarruflu Beyaz Eşya Aldı

Küresel krizin etkisiyle daralan sektörlerden beyaz eşya grubuna KDV ve ÖTV indirimleri ilaç gibi geldi. GFK Araştırma Şirketi’nin sektör araştırmasına göre, buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi ve fırınlardan oluşan ve 2007’den beri adetsel anlamda gerileme yaşayan beyaz eşya sektörünü canlandırmak üzere yapılan KDV ve ÖTV indirimleri, Mart-Haziran 2009’da bir önceki yılın aynı dönemine göre adetsel bazda yüzde 9, cirosal bazda da yüzde 18’lik cirosal büyüme getirdi.

Bulaşık makinesi ilk sırada

Söz konusu dönemde en fazla büyüme ise yüzde 26 adetsel ve yüzde 40 cirosal olmak üzere henüz doymamış bir pazara sahip olan bulaşık makineleri kategorisinde sağlandı. Ocak-Şubat 2009 döneminde bir önceki seneye göre yüzde 26.4’lük adetsel bir kayıp yaşayan beyaz eşya sektörü, üretici firmaların ve hükümetin devreye soktukları KDV ve ÖTV kampanyalarıyla Mart’tan itibaren toparlanmaya başladı.

Bu yılın ilk yarısında beyaz eşya sektörü adetsel olarak yüzde 1.2 daralırken, cirosal anlamda yüzde 7.4 büyüdü. Bulaşık makineleri kategorisi ise 2009’un ilk yarı yılında  krizden etkilenmeyerek adetsel ve cirosal büyüme gösteren tek kategori oldu. Buna göre buzdolabı satışları yüzde 2.4, çamaşır makinaları yüzde 3, fırın da 3.5 azalırken, bulaşık makinalarının satış adedi yüzde 4.1 arttı. Bulaşık makinaları cirosal bazda yüzde 16,9 büyüme kaydetti.

Enerji verimliliği öne çıktı

Küresel ısınma, küresel kriz, yetersiz ya da alternatif enerji kaynakları gibi konular gündemde önemli bir yer kazandıkça, tüketiciler de satın alımlarını gerçekleştirme aşamasında su tasarrufu, enerji tasarrufu gibi özelliklere daha fazla dikkat etmeye başladı. Bu kapsamda beyaz eşya sektörü toplamında baskın olan ‘A’ sınıfı daha da büyüyerek geçen yılın Ocak-Haziran döneminde yüzde 65.8 olan adetsel payını, bu yılın aynı döneminde yüzde 69.1’e çıkardı.

Ankastrenin payı arttı

Ankastre de en fazla öne çıkan tercih ise fırın. Buna göre fırınlar 2008 ilk yarı yıla göre payını yaklaşık iki puan artırarak adetsel bazda yüzde 20.7 paya yükseldi. Özellikle yeni mutfak yaptıranların tercihi olarak ön plana çıkan ankastre fırınlar pozitif trendi korumaya devam etti.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/kdv-ve-otv-indirimini-goren-a-sinifi-tasarruflu-beyaz-esya-aldi_73182.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!