Türkiye'nin son yıllarda komşularla ''sıfır sorun''
politikasının, bir çok alanda olduğu gibi mobilya sektöründe de olumlu
yansımaları oldu. İstikbal, Bellona, Mondi ve Regina markalarını bünyesinde
barındıran Boydak Holding'in, ihracat ve yurtdışı yatırımlarını
artırdığı belirtildi. Boydak Holding Yönetim
Kurulu Başkanı Hacı Boydak, AA muhabirine yaptığı açıklamada,
2009'u çok mükemmel geçirdiklerini, mobilyacılıkta son 10 yılın en iyi işini
yaptıklarını, 2010 yılının başında da ''aynı başarıyı yakalar mıyız'' endişesi
taşıdıklarını anımsattı. Boydak, 2009 yılında KDV indiriminin sektöre büyük
avantaj getirdiğini, indirimde 6 ayda, yılın tamamından daha iyi bir satış
yapıldığını hatırlattı. Bu nedenle 2010 yılı için kafalarda soru işareti
bulunduğunu anlatan Boydak, ''(2009'u yakalayabilir miyiz?) diye düşünüyorduk.
Ancak, 2010 yılında işimizi artırmaya devam ettik. Büyüyerek 2010 yılını da
kapatıyoruz'' dedi.
Referanduma kadar diğer sektörlerde olduğu gibi mobilya sektöründe de
durgunluk yaşandığına dikkati çeken Boydak, ''Referandumdan sonra son 3,5 ayda
işler toparlanma sürecine girdi. Türkiye normalleşti. 2011 yılından umutluyuz.
2011 Haziran ayında yapılması beklenen seçimden sonra da işlerimizin yeniden
artış trendine gireceğine inanıyoruz.'' Boydak, Türkiye ekonomisinin büyüyüp,
geliştiğini, bunda hükümetin dış politikadaki başarılı tutumunun da büyük pay
sahibi olduğunu söyledi. Özellikle komşu ülkeler ile çok güzel bir diyalog
sağlandığını ifade eden Boydak, şöyle devam etti:
''Rahmetli İsmail Cem ile başlayan ve son 8 yıldır en üst seviyeye çıkarılan
dış politikadaki olumlu gelişmeler komşularla ticarette mükemmel bir artışa
neden oldu. Türkiye stratejik bir konuma sahip. Bu konumu nedeniyle hemen
ulaşabildiği 300 milyon, 3 saatte ulaşabileceği 1 milyarlık nüfus var. 1 saatte
300 milyona ulaşabiliyoruz. İhracat için bu büyük bir avantaj. Bu dış politika
sayesinde her türlü ihracat hedefine kolayca ulaşabiliriz. Nitekim, 2010 yılında
400 milyon doları hedefliyorduk. Bunu geçmeyi başardık. 2011 yılı için ihracatta
450 milyon doları geçmeyi hedefliyoruz. Bunu da Türkiye'nin dış politikadaki
prestijiyle başarıp, geçeceğiz.''
''Türkiye'nin kurtuluşu ihracatta''
Boydak, Türkiye'nin kurtuluşunun
ihracat ve üretimde olduğunu, herkesin daha çok çalışıp gayret etmesi
gerektiğini vurguladı. Sadece komşu ülkelerle yapılacak ticaretin bile
Türkiye'yi şaha kaldıracağını belirten Boydak, şunları kaydetti:
|