Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Krizlerle Büyüdü, Seramikte Dünya Markası Oldu

Eskişehir'de 1997'deki kriz döneminde yatırım kararı alınarak 2001 ve 2009 krizlerinde büyüyen Yurtbay Seramik, yurt içinin yanı sıra ABD, Kanada, Bulgaristan, Libya ve İsrail gibi çok sayıda ülkeye ihraç ettiği ürünlerle 2011'de 200 milyon lira ciro hedefliyor.

yapi.com.tr / AA
Krizlerle Büyüdü, Seramikte Dünya Markası Oldu

Eskişehir'de 1997'deki kriz döneminde yatırım kararı alınarak 2001 ve 2009 krizlerinde büyüyen Yurtbay Seramik, yurt içinin yanı sıra ABD, Kanada, Bulgaristan, Libya ve İsrail gibi çok sayıda ülkeye ihraç ettiği ürünlerle 2011'de 200 milyon lira ciro hedefliyor.

AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Eskişehir'in İnönü ilçesine bağlı Oklubalı köyünde 1994'te yatırım kararı olarak seramik fabrikası kuran Yurtbay, özellikle kriz dönemlerini fırsata dönüştürerek kazandığı ivmeyi sürdürüyor.

İstanbul Sanayi Odasının (İSO) ilk 500 listesinde 2009'da yer almayı başaran Yurtbay, geçen yıl 131 milyon lira cirosunu bu yıl sonu itibariyle ihracatını da artırarak 200 milyon liraya yükseltmeyi hedefliyor.

Yurt içinde 6 bölge müdürlüğü aracılığıyla çok sayıda bayiyle satış yapmalarının yanı sıra ABD başta olmak üzere birçok ülkeye ihraç gerçekleştiren Yurtbay Şirketler Grubu, seramiğin yanı sıra tuğla, yem ve enerji sektörleriyle 720 kişiye istihdam sağlıyor.

Yurtbay Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Zeki Yurtbay, Zonguldak'ın Çaycuma ilçesindeki bürosunda AA muhabirine yaptığı açıklamada, Eskişehir'in İnönü ilçesinde 1994 kriz döneminde seramik fabrikası kurma kararı aldıklarını, yılda 3 milyon 750 bin metrekare kapasiteyle 11 milyon dolar yatırım gerçekleştirdiklerini söyledi.

Krizlerle büyüyen şirket

Üretime başlamalarının ardından 2001'de kriz yaşandığını, diğer fabrikaların zorluk yaşadığı dönemde tesislerin sıkıntı çekmeyerek büyüdüğünü anlatan Yurtbay, şöyle konuştu:

''Biz 2001'de yüzde 100 büyüme kararı aldık, yeni tesisimizi yaparken kriz patlak verdi. Ancak fabrikamızda doğalgaz kullanıyorduk. Sektörümüzde 25 civarındaki diğer tesislerin sadece 6'sı bu şekilde çalışıyordu. Kriz döneminde doğalgaza zam gelmezken LPG fiyatında yüzde 150'ye yakın artış yaşandı. Bundan dolayı diğer fabrikalar üretimini azaltırken biz banka kredisi bile kullanmadan yatırımlarımızı tamamlayarak büyüdük. Kriz dönemlerinde hep güzel gelişmeler yaşadık. 2009'da gayet iyi geçti, krizi 1-2 ay dışında hissetmedik. Bankalardan kredi zorluğu çeken bayilerimize destek olduk. Krizin yaşandığı 2009'u son 10 yılımızın en güzel senesi olarak geçirdik, ekonomiden son derece memnunuz. Yaşanan, kriz demek mümkün değil. 2010'da da aynı başarıyı sürdürdük, 131 milyon lira ciroya ulaştık.''

Kriz döneminde Zonguldak'ta kurumlar vergisinde birinci olduklarını, İSO'nun ilk 500 şirketi arasına girmeyi başardıklarını ifade eden Yurtbay, ''İlk 500'e gireceğimizi tahmin etmiyorduk. Fakat bütün sektörlerde ciro olarak bir düşüş yaşanmış. Kurumlar vergisinde yine bir numara olmayı bekliyoruz. Vergimiz 1 milyon lira daha yüksek olacaktır'' dedi.

Köyden dünyaya ihracat

Yurtbay, Oklubalı köyünün yatırımlarının ardından çok geliştiğini, burada yaşayan gençlerin istihdam imkanına kavuştuğunu belirterek, şöyle dedi:

''Ürün kalitemizin yüksek olmasına dikkat ediyoruz. Bundan dolayı da bütün dünyada markamız talep görüyor. Fiyat konusunda da istediğimizi uygulayabiliyoruz. Verilen sözlerin zamanında yerine getirilmesi ve servisimizin düzgün olmasının yanı sıra her türlü garantiyi verebildiğimiz kalitemiz tercih edilmemezin en önemli nedenleri arasındadır. Almanya, Kanada, İngiltere, Yunanistan, İsrail, Romanya ve Hollanda başta olmak üzere çok sayıda ülkeye ihracatımız artarak devam edecektir.''

Bu yıl hedeflerinin yurt içi ve dışında geçen yılın satış rakamlarının üzerine çıkmak olduğunu vurgulayan Yurtbay, ''Bugün ekonomiden fevkalade memnunuz. Döviz kurları da istenilen seviyelere geldi. İhracatın Türkiye çapında artacağını düşünüyorum. Dolayısıyla ithalat azalacaktır. Mart ayından kasıma kadar yüzde 100 kullandığımız kapasitemizi, kış aylarında da aynı seviyede tutmaya gayret göstereceğiz'' diye konuştu.


ETİKETLER: firma
http://www.yapi.com.tr/haberler/krizlerle-buyudu-seramikte-dunya-markasi-oldu-_85813.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!