Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Kurutma Makinesi Balkonun Pabucunu Dama Attı

Çamaşır kurutmak için gerekli olan ip, mandal ve balkon üçlüsü yavaş yavaş tarihe karışıyor. Özellikle büyükşehirlerde konut tercihinin site ve rezidansa yönelmesi balkonlardan sarkan çamaşır görüntüsünün ortadan kalkmasına neden olurken, çamaşır kurutma makinelerine talebi de giredek artırıyor.

Referans Gazetesi
1 Kurutma Makinesi Balkonun Pabucunu Dama Attı

Çamaşır kurutmak için gerekli olan ip, mandal ve balkon üçlüsü yavaş yavaş tarihe karışıyor. Özellikle büyükşehirlerde konut tercihinin site ve rezidansa yönelmesi balkonlardan sarkan çamaşır görüntüsünün ortadan kalkmasına neden olurken, çamaşır kurutma makinelerine talebi de giredek artırıyor. Kurutma makinesi satışının son 2 yılda hızlı bir şekilde arttığına dikkat çeken Siemens Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, "Bu sonucu büyük oranda yeni konutlara borçluyuz. Özellikle yeni projelerde çamaşır alanının uygun olmaması kurutma makinesi kullanımı talebini de giderek artırıyor" dedi. BSH Ev Aletleri Sanayi Kurumsal İletişim Müdürü Fatmanur Erdoğan da, konutların mimari tarzının değişmesi sonucu küçük balkonlu ya da balkonsuz evlerin sayısının artmasının kurutma makinesi pazarı için itici bir güç olduğunu ifade etti.
    
Satış beklentisi 40 bin adet

Avrupa'da her 100 haneden 30'unda bulunan çamaşır kurutma makinelerinin Türkiye'deki pazar oranı ise yüzde 1,5 civarında. Beyaz eşya sektörü içinde çok küçük bir paya sahip olması nedeniyle şimdilik ayrı bir kategori olarak bile değerlendirilmeyen üründen, bu yıl sonuna kadar 40 bin adet satılması öngörülüyor. Arçelik, Siemenes, Bosch gibi markaların etkinlik gösterdiği pazardaki ürünler ortalama bin 400 YTL fiyatla tüketiciye sunulurken, pazarın büyüklüğünün ise yıl sonu itibariyle 56 milyon YTL'ye ulaşması bekleniyor.

Türkiye'de henüz çok yeni bir pazar olduğu için ne araştırma şirketlerinde ne de sektörün çatı örgütü Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği'nde ürüne ilişkin verilerin bulunmadığı anlatan Bahriye Bayraklı Tavukçuoğlu, "Ürünle ilgili veriler sınırlı olsa da önümüzdeki günlerde bu durumun tersine döneceğini düşünüyoruz. Çünkü talep giderek artıyor. Potansiyeli yüksek bir ürün olduğu için bu alanda söz sahibi olmak istiyoruz" diye konuştu.
    
Zaman ve enerji tasarrufu sağlıyor

Siemens olarak 2005 yılında 2 bin adet, 2006 yılında ise 5 bin adet kurutma makinesi sattıklarını, bu yıl ise satış hedeflerinin 10 bin adet olduğunu ifade eden Tavukçuoğlu, pazara ilişkin beklentilerini şu şekilde açıkladı: "Avrupa ile kıyaslandığında bu pazarda kat edilecek çok yol olduğunu görüyoruz. Hızla artan talep aradaki farkın kısa sürede kapatılacağını gösteriyor. Yeni konut projeleri de bu eğilimi besliyor. Özellikle deprem korkusuyla inşa edilen yeni binaların hiçbirinde balkon olmadığı düşünülecek olursa, balkonlardan sarkan çamaşırların ve çamaşır iplerinin bu modern binalarla tarihe karışacağı gerçeğini kabul etmek gerekiyor."

Tavukçuoğlu, son 10 yılda kurutma makinesi teknolojisinde çamaşır makinelerinde olduğu gibi kapasite ve dizayn konusunda çok ciddi gelişme sağlandığını söyledi. Ürünün dizayn olarak giderek çamaşır makinelerine daha çok benzeyen bir forma büründüğünü anlatan Tavukçuoğlu, enerji tüketimi konusunda ise ciddi yol katedildiğini ifade etti. Tavukçuoğlu, "Ayrıca ütü külfetini mimimum düzeye indirdiği için hem zaman hem de enerji tasarrufuna direkt katkısı var" dedi. Siemens olarak kişisel kurutma programlarına da önem verdiklerini dile getiren Tavukçuoğlu, örneğin spor yapanlar için outdoor programları, çalışanlar için kısa süreli mix programları geliştirdiklerini belirtti.
    
Talebin artması bekleniyor

Türk tüketicisinin kurutma makinesinin kolaylıklarıyla yeni yeni tanıştığını anlatan BSH Ev Aletleri Sanayi Kurumsal İletişim Müdürü Fatmanur Erdoğan da, konut sektöründeki hızlı gelişim ile birlikte tüketicilerin yaşam standardının artmasının kurutma makinesi gibi yüksek teknoloji ürünlerine yönelimi tetiklediğini söyledi. "Hayatımızı çok kolaylaştıran bir ürün olduğundan, Türk tüketicilerinin bu ürünü daha çok tercih etmeye başlayacağını düşünüyoruz" diyen Erdoğan ürünün avantajları hakkında şu bilgileri verdi:

"Özellikle kış aylarından ayrı bir külfet olan çamaşır kurutmak asma, kurutma, toplama gibi bir dizi fiziksel uğraşı da gerektiriyor. Ayrıca açık havada kurutulan çamaşırlar, havadaki kir, is, kurum, egzoz gazı gibi kirliliğe maruz kalıyor. Balkon ve açık havada çamaşır kurutma şansına sahip olamayanlar, çamaşırlarını odalarda kurutuyor. Bu da hem evde nem ve küf oluşmasına hem de zamanla çamaşırların kokmasına yol açıyor. Kurutma makineleri, sağladığı hijyenik kurutma ortamı ve çamaşırları yıpratmayan yeni teknolojileriyle tüm bu sıkıntıları ortadan kaldırıyor."

Erdoğan, ürünün en önemli avantajının ise, makineden çıkan birçok ürünün ütülemeden kullanılabilmesi sayesinde zaman ve enerji tasarrufuna doğrudan katkı sağlaması olduğunu söyledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/kurutma-makinesi-balkonun-pabucunu-dama-atti_64233.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Ürünü , pazara lanse edilmeye başlandığı günden beri dikkatimizi çekiyor. Evimiz ufak olduğu için herhalde gerekli olacak. Avrupa pazarında yıllar önce satılması ve talep görmesi kullanış kolaylığını düşündürüyor. Rekabetin kızışması fiyatlara da yansır ise uygun fiyatlarla sahip olmak isteriz diye düşünüyorum. İmalat yapan firmalara bol kazançlı günler dilerim. Türk toplumu olarak iyi şeyleri hak ettiğimizi düşünüyorum. Bu ürün de onlardan birisi. Saygılarımla, YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!