Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Makinist Makasa 3 Kat Hızla Girmiş

Devlet Demir Yolları (TCDD), Yüksek Hızlı Tren’in (YHT) bazı vagonlarının, önceki gün Eskişehir’in Hasanbey mevkiinde raydan çıkmasıyla ilgili olarak, “Tren, 30 kilometre hızla girmesi gereken makasa, sürücünün belirlediği 105 kilometre hızla girdiği için olay meydana gelmiştir” açıklamasını yaptı.

Milliyet Gazetesi
Makinist Makasa 3 Kat Hızla Girmiş

Devlet Demir Yolları (TCDD), Yüksek Hızlı Tren’in (YHT) bazı vagonlarının, önceki gün Eskişehir’in Hasanbey mevkiinde raydan çıkmasıyla ilgili olarak, “Tren, 30 kilometre hızla girmesi gereken makasa, sürücünün belirlediği 105 kilometre hızla girdiği için olay meydana gelmiştir” açıklamasını yaptı. TCDD’den yapılan açıklamada 12.38’de yaşanan kazanın ardından Cumhuriyet Savcısı gözetiminde, kaza inceleme heyeti tarafından inceleme yapıldığı kaydedildi. Açıklamada şu ifadeler yer aldı:

Otomatik sistemden çıkarmış

“Cumhuriyet Savcısı tarafından el konulan ve dökümleri çıkarılan trenin veri kayıtlarının yer aldığı cihazın incelenmesi sonrasında, sürücünün, treni, bilgisayarlı otomatik sistemden/tam denetim modundan çıkararak, kendi inisiyatifiyle kullandığı tespit edilmiştir. Tren, tanımlı seyir hızı olan livre hızı yerine sürücünün belirlediği hızlarda ve livre hızının üzerinde, 30 kilometre hızla girmesi gereken makasa 105 kilometre hızla girdiği için olay meydana gelmiştir. Tam denetim modundayken trenin livre hızını aşması teknik olarak mümkün değildir.”

TCDD açıklamasında otomotik fren sisteminin devreye girmediği ifade edilirken makinist Ekrem Çil’in (58) ifadesinde, frenlerin tutmaması nedeniyle konvansiyonel yola aşırı hızla girmek zorunda kaldığını söylediği öne sürüldü.

‘Ekranda hız 190’dı’

Kazada yara almadan kurtulan bazı yolcular ise tren içindeki ekranda, kaza anında trenin hızının 180 ile 190 kilometre gözüktüğünü söyledi. TCDD açıklaması yapılmadan önce trenin kaza yerine 100 kilometrenin altında bir hızla girmiş olabileceğini belirten bir yetkili ise “Daha hızlı girseydi, kazada vagonlar devrilip tarlaya uçardı” değerlendirmesinde bulundu.

239 yolcusu ve 11 personeli ile Ankara-Eskişehir seferini yapan makinist Çil yönetimindeki 90003 sefer sayılı trenin 6 vagonundan ilk 4’ü raydan çıkmıştı. Ölen ve yaralanın olmadığı kazada şoka girip tansiyonları ve şekeri yükselen 7 yolcu tedavilerinin ardından dün taburcu edildi. Raydan çıkan 4 vagon da kurtarılarak gara götürüldü.

Dizel lokomotif çekti

Hasar gören rayların yenilenmesi ve yüksek gerilim hattındaki onarım çalışmaları sürerken Eskişehir-Ankara arasında karşılıklı sefer yapan YHT, Eskişehir Garı ile merkeze bağlı Ağapınar köyü arasında dizel lokomotifler tarafından çekilmeye başlandı. YHT, yaklaşık 20 kilometrelik mesafeyi dizel lokomotiflerle tamamlarken seferler gecikti.

Pamukova’da 41 kişi can vermişti

22 Temmuz 2004’te, Sakarya’nın Pamukova ilçesinde yaşanan ve 41 kişinin can verdiği hızlandırılmış tren kazasıyla ilgili bilirkişi raporunda, Demiryolları 8’de 4, 1. makinist 8’de 3, ikinci makinist ise 8’de bir kusurlu bulunmuştu. “Hızlandırılmış tren kazası” davasında 1. makiniste 2 yıl 6 ay hapis ve 1100 TL para cezası, ikinci makiniste 1 yıl 3 ay hapis cezası ve 733 lira para cezası verilmişti.

http://www.yapi.com.tr/haberler/makinist-makasa-3-kat-hizla-girmis_74364.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!