Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Marmaray'da Sona Doğru

Marmaray Projesi'nin 11. ve son tüp tünelinin iki hafta sonra batırılması planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, denizin dibine batırılacak 1 nolu tünel, Marmaray Projesi'nin 11. ve son tüp tüneli olacak. Tünelin batırılma tarihi ve saati, meteorolojik verilere ve boğazın akıntısına göre daha sonra belirlenecek.

gazeteport.com
1 Marmaray'da Sona Doğru

Marmaray Projesi'nin 11. ve son tüp tünelinin iki hafta sonra batırılması planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, denizin dibine batırılacak 1 nolu tünel, Marmaray Projesi'nin 11. ve son tüp tüneli olacak. Tünelin batırılma tarihi ve saati, meteorolojik verilere ve boğazın akıntısına göre daha sonra belirlenecek. 135 metre uzunluğunda ve 15 bin ton ağırlığındaki son tünelin denizin dibinde açılan kanala yerleştirilmesinin ardından, diğer tüneller ile birleştirme işlemi yapılacak, sızdırmazlığı sağlanacak, etrafı doldurulacak ve üstüne beton dökülecek. Daha sonra karadaki tüneller ile denizin dibine batırılmış tüneller birleştirilecek.

Arkeolojik kazılar projeyi geciktirdi

Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Japon yüklenici firma Taisei Corporation, Gama-Nurol şirketi ve Avrasya Müşavirlik firmasının yürüttüğü projenin 2009 yılında bitirilmesi planlanıyordu. Ancak proje çerçevesinde yapılan arkeolojik kazılar, projeyi 2 yıl geciktirdi. Böylece projenin bitiş tarihi Ekim 2011 olarak belirlendi.

Raylı sistemler ve Havaalanına da bağlantı

Projenin tamamlanmasıyla İstanbul'un ulaşım sorununa çözüm bulunması hedefleniyor. Proje, Yenikapı'da İstanbul metrosu, Aksaray-Havaalanı hafif raylı sistemi ve Esenler-Bağcılar hafif raylı sistemine, Sirkeci'deki Eminönü-Zeytinburnu tramvayına, Bakırköy'de Bakırköy-Avcılar-Beylikdüzü raylı sistemine, Kadıköy'de Kadıköy-Kartal metrosuna ve Üsküdar'da Üsküdar-Ümraniye tramvayına entegre edilecek. Bu sistemle, Sabiha Gökçen ve Atatürk havalimanlarına da toplu taşıma sistemi sağlanmış olacak. Ayrıca İstanbul'daki banliyö hatları da yüzeysel metroya dönüştürülecek. Gebze-Haydarpaşa ve Sirkeci-Halkalı banliyö hatlarının 36 istasyonu yenilenirken, ayrıca demir yolu hat sayısı da 3'e çıkarılacak.

Dünyanın en derin batırma tüneli 

Projeye göre, Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar istasyonları yer altında, Kazlıçeşme istasyonu ise yüzeyde bulunacak. Sistemin toplam uzunluğu 13 bin 558 metre, su yüzeyinden derinliği ise 60 metre olacak. Marmaray, bu derinlikle ''dünyanın en derin batırma tüneli'' unvanını da alacak. Batırma tünelin yüksekliği 8,6 metre, genişliği ise 15,3 metre olurken, tünelde gidiş ve geliş olmak üzere 2 hat bulunacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/marmarayda-sona-dogru_63671.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • ASRIN PROJESİ MARMARAYDA EMEĞİ OLAN HERKESE CANI GÖNÜLDEN TEBRİK EDER KUTLARIM BAŞARILARININ DEVAMINI DİLERİM. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!