Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

MASKO'nun Hedefi Yurtdışı

MASKO Mobilya Kenti Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, mobilya sektörünün normal seyrine 2010 yılında gireceğini belirterek, özellikle yurt dışı ihracatları konusunda destek beklediklerinin altını çizdi.

yapi.com.tr
MASKO'nun Hedefi Yurtdışı

Küresel ekonomik krizin etkilerini en aza indirmek için potansiyel yeni pazar arayışı içerisine giren mobilya sektörü, 2009 yılının ilk çeyreğinde yüzde 40 oranında daralma yaşadı. Ocak ve Mart ayları arasında 'dip' seviyesine ulaşan mobilya sektörü, KDV indirimiyle 1 Nisan’dan itibaren iç talepte ciddi canlanma yaşıyor. Hükümetin beşinci ekonomik paket çerçevesinde uyguladığı KDV indirimiyle yapılan satışlarda, indirimin  olmadığı aya göre yaklaşık yüzde 45-50, geçen senenin aynı dönemine göre ise yüzde 25-30 artış yaşayan mobilya sektörü, artık ikinci bir dip beklemiyor.

Türkiye mobilya ihracatının yüzde 15’ni gerçekleştiren ve iç piyasanın yüzde 15-20’sini elinde bulunduran MASKO Mobilya Kenti de uygulanan KDV indirimi ile birlikte satışlarında ve müşteri ziyaretlerinde büyük bir artış yaşadı. 15 Haziran’da sona ermesi planlanan ancak yeni bir kararla 30 Eylül tarihine kadar uzatılan KDV indirimi ile ilgili olarak MASKO Mobilya Kenti Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Karcı, “Biz MASKO olarak sürekli KDV indiriminin devamlılığını istedik. KDV indirimi gibi sektörü destekleyici teşviklerin geri çekilmesi ile sektörün büyük darbe alacağını açıkladık. Yaptığımız her konuşmada hükümetimizden bu sürenin devamlı olmasını istedik. 15 Haziran’da sona ermesi planlanan indirim, yeni bir kararla 30 Eylül’e kadar uzatıldı. Hükümetimize bu olumlu gelişme için teşekkür ediyoruz” dedi. 

Kriz dünyayı vurdu

Karcı 2008’in son çeyreğinde meydana gelen global kriz ile ilgili olarak, “Krizin etkisiyle 2008’in son çeyreğinde yüzde 6.2 küçülerek, yılı sadece yüzde 1.1’lik büyüme oranıyla kapatan Türkiye, 2009’un ilk çeyreğinde çift haneli daralmayla zor günler geçirdi. İlk çeyrekteki yüzde 13.8’lik küçülme tüm sektörleri etkiledi tabii ki. Krizin etkileri halen sürüyor. Genel olarak dünyanın durumunun da iç açıcı olduğunu söyleyemem. Amerika merkezli kriz, tüm AB ülkelerini de içine alarak, ülkelerin nakit sıkıntısı yaşamasına neden oldu. Bunlar hiperenflasyon söylentilerini de beraberinde getirdi. Bu olumsuzluklar, her sektörü olduğu gibi mobilya sektörünü de etkiledi” dedi. Karcı mobilya sektöründe 7 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğünün bulunduğuna dikkat çekerek, “Sektörümüz, 1 milyar 300 milyon dolar ihracat yapıyor. 2008 yılında mobilya iç pazar büyüklüğümüz 7,5 milyar dolara ulaştı. Mobilya ihracatı ise 1 milyar 331 milyon dolar oldu. Mobilya ithalatımız da ise 2008 yılının son aylarında meydana gelen ekonomik kriz nedeniyle duraksamalar yaşandı. MASKO Mobilya Kenti de bu olumsuzluklardan etkilendi. Ancak bunlar bizim yapacağımız çalışmalarımız için engel değildir” açıklamasında bulundu.

‘Dünyayı tanımak şart!’

Karcı, mobilya sektörünün normal seyrine 2010 yılında gireceğini belirterek, özellikle yurt dışı ihracatları konusunda destek beklediklerinin de altını çizdi. Karcı, “KDV indirimleri ve ekonomideki olumlu gelişmeler gerçekten çok güzel. Ancak biz MASKO Mobilya Kenti olarak yurt dışı çalışmalarına da ağırlık verilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu konuda destek bekliyoruz. Sadece Türkiye sınırları içerisinde değil, yurt dışında da çalışmalar gerçekleşmeli ve tanıtımlarımız yapılmalı. Özellikle Batı Avrupa mobilya sektörü için çok dinamik bir alan. Mobilya sektöründe de İtalya ülke olarak başı çekiyor. Geçtiğimiz yıllarda da İtalya ihracat anlamında gerileme yaşamasına rağmen halen Avrupa’nın en büyük mobilya ihracatına sahip. Bunun nedeni nedir? Elbette ki doğru trendleri yakalıyor, emekçisine değer veriyor ve stratejik zamanlama ile ihracatlarını gerçekleştiriyor. Bir de dünya devi Amerika’ya bakın! Amerika mobilya pazarı ise ekonomik kriz ve düşen ev satışları ile birlikte zorlu bir dönem geçiriyor. Bunun da ötesinde artan işsizlik, geleneksel tüketim alışkanlıklarında da gerileme yaşanmasına neden oluyor. Bu durum, Amerikan mobilya sektörünü etkiledi. Kanada mobilya endüstrisi de Amerika’dakine benzer bir tablo çiziyor. Kısacası dünya zor günler geçiriyor. Ancak biz dünyanın en büyük mobilya kenti MASKO olarak, yurt dışı pazarlarında gücümüzü gösterip, hem ülkemizi hem de genel olumsuz gidişatı lehimize çevirebiliriz diye düşünüyorum” dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/maskonun-hedefi-yurtdisi_70472.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!