Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Mavi Tren’de Mucize Kurtuluş

27 Ocak 2007 sabahı Kütahya’da yolcu treninin devrilerek 10 kişiye mezar olmasının izleri tazeyken, raylardan bir kaza haberi de Bursa’dan geldi. İzmir’den Ankara’ya giden 71127 sefer sayılı Mavi Tren, saat 01.15 sıralarında Büyükorhan- Piribeyler İstasyonu’nu geçtikten sonra, Demirler Köyü mevkiinde lokomotif, jeneratör ve üç yolcu vagonunun

Radikal Gazetesi
Mavi Tren’de Mucize Kurtuluş

İzmir - Ankara seferini yapan Mavi Tren, önceki gece yarısı Bursa’da devrildi. 187 yolcusu ve 12 personeli bulunan trende mucize eseri ölen olmazken, kazaya rayların kırılmasının neden olduğu açıklandı.

27 Ocak 2007 sabahı Kütahya’da yolcu treninin devrilerek 10 kişiye mezar olmasının izleri tazeyken, raylardan bir kaza haberi de Bursa’dan geldi. İzmir’den Ankara’ya giden 71127 sefer sayılı Mavi Tren, saat 01.15 sıralarında Büyükorhan- Piribeyler İstasyonu’nu geçtikten sonra, Demirler Köyü mevkiinde lokomotif, jeneratör ve üç yolcu vagonunun raydan çıkması sonucu devrildi. Yolcular ve tren personeli kazadan yara almadan kurtuldu. Trendekiler, Balıkesir’den gelen otobüslerle Tavşanlı Garı’na götürüldü.

‘Ölüm olmaması mucize’

Olay yerinde inceleme yapan Büyükorhan Kaymakamı Müfit Gültekin, kazanın rayların kırılması sonucu meydana geldiğinin belirlendiğini, kırılmanın bir buçuk saat önce aynı bölgeden geçen yük treninden kaynaklanmış olabileceğini söyledi. Rayda bir buçuk metrelik kırık belirlendiğini kaydeden Kaymakam, vagonların devrilirken birbirlerinden kopmamaları sayesinde can kaybı ve yaralanma meydana gelmediğini vurguladı: “Olay yerinde devrilen vagonları görünce şaşırdım. Vagonlar kullanılamaz duruma gelmiş, ana aksamları zarar görmüş. Böyle bir kazada ölen ya da yaralanan olmaması mucize. Kimsenin burnunun kanamaması sevindirici bir şey.”

TCDD Genel Müdür Yardımcısı Veysi Kurt,  kaza mahallindeki rayların 1992’de İtalya’da üretilip aynı yıl hatta döşendiğini açıkladı:

“Kazada contadan kaynaklanan bir sorun görünmüyor. İlk belirlemelere göre dış hatta ray kırığı meydana gelmiş. Olay ray kırığından gözüküyor ama rayın niçin kırıldığı henüz tetkik ediliyor. Malzeme yorgunluğu mudur, malzeme kusuru mudur belli değil. Kazaya ilişkin inceleme sürüyor.”

İstanbul Haydarpaşa Garı’ndan kalkıp, 27 Ocak 2007 sabahı Kütahya’da devrilen Pamukkale Ekspresi kazasında da ‘raylar’ kusurlu çıkmıştı. 

Kütahya’da kusurlu ray

Vagonların devrilip sürüklendiği, 10 kişinin öldüğü kazada olay yerindeki rayların, 38 yerinden kırıldığı tespit edilince, gözler, yıllar önce  ‘ithal raylar’la ilgili Meclis’e de taşınan iddialara çevrilmişti. 1989’da, o dönem DYP Milletvekili olan Köksal Toptan’ın hükümetin yanıtlaması istemiyle verdiği önergeye göre, 1987 yılında Güney Afrika’dan alınan ancak bir bölümü aşırı oksitlenme nedeniyle kusurlu bulunarak iade edilen raylar Kütahya hattında da kullanılmıştı. Daha sonra yapılan araştırmada, Kütahya’daki kazanın bu rayların kırılması sonucu meydana geldiği belirlenmişti.

http://www.yapi.com.tr/haberler/mavi-trende-mucize-kurtulus_63917.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!