Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Mavi Tünel'de İlk Çeyrek Tamam

Göksu Nehri'ni Konya Ovası'na akıtacak olan KOP'un en önemli ayağı olan ve Bağbaşı Barajı'nda biriken suyu Çarşamba Çayı'na aktaracak tünel inşaatı 24 saat aralıksız devam ediyor. Yurt dışından getirilen ve boyu 170 metre olan tünel kazma makinesiyle yerin yaklaşık 200 metre altında devam eden inşaatta günde 25 metre tünel kazılarak yola devam

Yeni Şafak Gazetesi
Mavi Tünel'de İlk Çeyrek Tamam

Türkiye'nin tahıl ambarı olan Konya Havzası'nı sulu tarıma açacak olan Konya Ovası Projesi'nin (KOP) en önemli ayağı olan Mavi Tünel inşaatında ilk çeyrek tamamlandı. Göksu Nehri'ni Konya Ovası'na akıtacak olan KOP'un en önemli ayağı olan ve Bağbaşı Barajı'nda biriken suyu Çarşamba Çayı'na aktaracak tünel inşaatı 24 saat aralıksız devam ediyor. Yurt dışından getirilen ve boyu 170 metre olan tünel kazma makinesiyle yerin yaklaşık 200 metre altında devam eden inşaatta günde 25 metre tünel kazılarak yola devam ediliyor. Yaklaşık 400 işçinin çalıştığı Mavi Tünel inşaatının merkezine gitmek için ise küçük raylı bir sistem kullanılıyor. İçeriye hava girişi sağlamak için dev borularla hava taşınan tünelde Temmuz ayı itibariyle 3 bin 300 metreye ulaşıldığı bildirildi. Toplam uzunluğu 17 kilometre olarak hesaplanan tünelin 2012 yılında Bağbaşı Barajı ile birlikte yapımının tamamlanması ön görülüyor.

Konya'nın çehresi değişecek

Proje kapsamında Bağbaşı Barajı'ndaki su, Mavi Tünel vasıtasıyla Çarşamba Çayı'na aktarılacak. Çarşamba Çayı'na aktarılan su ise Konya'nın içme ve sulama su ihtiyacının karşılayan Apa Barajı'na aktarılarak hem içme, hem de sulama konusunda büyük bir adım atılmış olacak. Konya Havzası'ndaki 650 bin hektar ekili tarım arazisini ve Karaman, Niğde, Aksaray gibi çevre illeri de olumlu etkileyecek olan projeyle yılda 100 milyonu içme, 320 milyonu ise sulamada kullanılacak suya kavuşulacak.

400 işçi 24 saat aralıksız çalışıyor

17 kilometre uzunluğundaki tünelin dünyada sayılı tüneller arasında olduğunu belirten yetkililer ise bal peteği biçiminde inşa edilen tünelin Türkiye'de bir ilk olduğunu ifade ediyor. 400 işçinin 24 saat aralıksız çalıştığı inşaatta yer yer sıcaklık 40 derecenin üzerine çıkabiliyor. Zor şartlar altında aralıksız çalışan işçiler yemek ve dinlenme ihtiyaçlarını da tünelde karşılıyor. Tünel kazma makinesinin çıkardığı toprak ve kayalar raylı sistem vagonları vasıtasıyla dışarı taşınırken, duvarlar balpeteği formundaki 25 santimetre kalınlığındaki beton duvarla kaplanıyor.

Yüzde 50 ürün artışı yaşanacak

Konya ve bölgesindeki 650 bin hektar tarım arazisine su sağlayacak olan KOP ile Konya Havzası'ndaki ürün çeşitliliğinin ve sulu tarıma geçişle mevcut ürünlerdeki verimin artacağı belirtiliyor. Özellikle tahıl ağırlıklı olan ve üreticilerin çoğunluğunun kuru tarım yaptığı Konya Ovası'nda KOP'un tamamlanmasıyla yüzde 50'leri aşacak bir ürün artışı yaşanacağı ve sulu tarıma geçişle birlikte ürün çeşitliliğinin artmasıyla hem Konya, hem de Türkiye ekonomisine büyük bir ekonomik katkı sağlanacağı ifade ediliyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/mavi-tunelde-ilk-ceyrek-tamam_70823.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!