Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Metrobüs E-5'te Hız Limitini 70'e Düşürdü

Metrobüslerin hız limitinin belirlenmesi için İBB Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü 17. Bölge Müdürlüğü, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ve İstanbul Teknik Üniversitesi'nden gelecek birer temsilci ile bir komisyon kuruldu. Komisyon 4 Aralık 2007'de yaptığı ilk toplantıdan sonra hazırladığı

Zaman Gazetesi
1 Metrobüs E-5'te Hız Limitini 70'e Düşürdü

İstanbul Büyükşehir Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nin (UKOME) son toplantısında 'Topkapı-Avcılar arası D-100 Karayolu hız limitinin düzenlenmesi' teklifi görüşüldü. Metrobüslerin hız limitinin belirlenmesi için İBB Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü, Karayolları Genel Müdürlüğü 17. Bölge Müdürlüğü, İstanbul Emniyet Müdürlüğü Trafik Denetleme Şube Müdürlüğü ve İstanbul Teknik Üniversitesi'nden gelecek birer temsilci ile bir komisyon kuruldu. Komisyon 4 Aralık 2007'de yaptığı ilk toplantıdan sonra hazırladığı raporda, "Söz konusu anayol gövdesi üzerindeki (metrobüs dahil) hız limitinin 70 kilometre olması uygun görülmüştür." ifadelerine yer verildi.

2004 yılında Karayolları'nın Büyükşehir'e devretmesiyle birlikte şehirlerarası yol statüsünden çıkarılan E-5'te 2918 sayılı Trafik Kanunu'na göre otobüs ve minibüslerde saatte 50 kilometre, diğer araçlarda ise 90 kilometre hız limiti uygulanıyordu. Ulaştırma Koordinasyon Merkezi komisyonu üyesi İstanbul Teknik Üniversitesi'nden (İTÜ) Yard. Doç. Dr. Murat Ergün, "Avcılar-Mecidiyeköy hattındaki yol güzergâhı ekspres yol özelliğinden çıktı. Emniyet şeridi kaldırılan, şerit aralıkları 3,25 metreden 3 metreye düşürülen yolun güvenliği azaldı. Bu nedenle burada 90 kilometrelik hız limiti uygulanamaz. 70 km hız limiti bu yol için en uygun hız." diye konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/metrobus-e-5te-hiz-limitini-70e-dusurdu_65019.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Şimdi yetkililere soruyorum: Madem ki hız limitini 70 km/saate düşürecektiniz neden TROLEYBÜS denen taşıt varken canavar gibi güçlü ve çevre kirletici dizel motorlu taşıtları tercih ettiniz? Kendi kendisini çabucak amorti edecek iki paralel katener hat çekmek suretiyle elektrikli METROBÜS çok daha çevreci ve ekonomik olabilirdi. Modern troleybüsler eskileri gibi değiller. "Boynuzları" yettiği sürece içten yanmalı motorlu otobüslerin yapabildikleri bütün manevraları ve işlemleri yapabiliyorlar. Sadece biraz yavaşlar çünkü "boynuzları" çıkıyor. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!