Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Mövenpick Hotel İstanbul Genel Müdürü Richard Appelbaum: İstanbul Dışında da Otel Projelerimiz Var

Mövenpick Grubu, Mak-Yol İnşaat ile yeni otel projeleri peşinde. Levent'te "Butik İş Oteli" tarzındaki Mövenpick İstanbul'u hizmete sokan Mö

Dünya



b>Mövenpick Grubu, Mak-Yol İnşaat ile yeni otel projeleri peşinde.

Levent'te "Butik İş Oteli" tarzındaki Mövenpick İstanbul'u hizmete sokan Mövenpick ve Mak-Yol İzmir, Antalya, Ankara, Bodrum ve İstanbul Anadolu yakası gibi bölgelerde yeni otel projeleri üzerinde çalışıyor.

Arazi dahil İstanbul'daki 5 yıldızlı otelleri için 32 milyon dolarlık yatırım yapıldığını kaydeden Mövenpick Hotel İstanbul Genel Müdürü Richard Appelbaum 7 ile 10 yıl içinde yatırımın geri dönüşünü hedeflediklerini belirtti. Mak-Yol'un mülk sahibi olduğunu, Mövenpick Grubu'nun işletmeci olarak firmayla uzun dönemli kontratı bulunduğunu kaydeden Appelbaum, "Türkiye'de ve yurtdışındaki projelerimizde Mak-Yol'u destekliyoruz. İstanbul'daki otelimizi iyice oturttuktan sonra diğer illerde de projelere gireceğiz" diye konuştu. İstanbul'daki otel ile uzun vadeli bir yatırım yaptıklarını, bu yıl sonu itibariyle yüzde 55-60 civarında doluluk hedeflediklerini kaydeden Appelbaum, İstanbul'daki 5 yıldızlı oteller arasındaki büyük fiyat rekabetinin yaşandığına dikkat çekti.

İstanbul'un tanıtımının yeterince yapılmadığına, 2002'de kente gelen turist sayısının 2.2 milyon olduğuna işaret eden Appelbaum, bu rakamın Paris'te 50 milyon, Prag'da ise 20 milyon civarında olduğunu söyledi.

Mövenpick Grubu'nun 1992-95 yılları arasında İstanbul Maslak'ta 5 yıldızlı bir otelin işletmesini yaptığını ancak mülk sahibinin işletmeciliği kendi yapması istemesi üzerine ayrıldıklarını hatırlatan Appelbaum, şirketin o tarihten beri Türkiye pazarına girmek için uygun koşulları beklediğini kaydetti. Bu fırsatı Mak-Yol İnşaat firmasıyla birlikte değerlendirme kararı aldıklarını, 5 yıldızlı otelin firmanın sahibi bulunduğu Levent'teki arsa üzerine inşa edildiğini kaydeden Appelbaum, inşaatın 3.5 yılda bittiğini, 1999 depremi ve yeni çıkan uygulamaların yaklaşık 8 ay kayıp yarattığını söyledi.

Otelin özellikleri

Toplam 249 odalı otelde 154 Superior, 71 Exective, 22 süit oda yer aldığını kaydeden Appelbaum, yüzde 50'si sigara içilmeyen türde odalarda kesintisiz internet erişim hizmeti, uydu TV, modem hattı, özel kasa, 2 direkt telefon hattı vb. bulunduğunu söyledi. DVD, fax, printer gibi hizmetlerin de ücretsiz karşılandığını belirten Appelbaum, tesisin şehir merkezine metro ile 10 dakika, havalimanları ve Maslak gibi gelişen iş merkezlerine uygun mesafesi ile iyi bir konumda yeraldığına dikkat çekti.

Fiyat rekabeti

İstanbul'daki otelin Irak savaşı olasılığından önce 2003'te yüzde 60 doluluk oranına ulaşmasını öngördüklerini, henüz bu hedefin değişmediğini anlatan Appelbaum, oda fiyatlarının ise üç basamaklı rakamların (100 dolar) üstünde oluştuğunu vurguladı. İstanbul'daki 5 yıldızlı oteller arasında müthiş bir fiyat rekabeti olduğunu, oda fiyatlarının birbirine yakın bulunduğunu söyleyen Appelbaum, tesislerinde oda başına 0.7 kişinin hizmet verdiğini, bunu 0.9'a çıkaracaklarını belirtti. Oteldeki hizmetlerin yüzde 2.2'sini outsourcing firmalarının gerçekleştirdiğini de kaydeden Appelbaum, İstanbul'dan sonra ilk hedeflerinin tatil bölgelerinde bir resort tesisi işletmek olduğunu ifade etti.

İstanbul'un tanıtımı

İstanbul'un dünyanın en güzel tarihi kentlerinden biri olduğunu ancak tanıtımının iyi yapılamadığını söyleyen Appelbaum, kentin kongre ve kültür turizmi için yüksek bir potansiyel taşıdığına dikkat çekti. İstanbul'da düzenlenen aktivitelerin artması gerektiğini de dile getiren Appelbaum, "Avrupa'nın birçok şehrinde ünlü pop starlar, sanatçılar ayda bir konser veriyor. Dubai bile Alışveriş Festivalı nedeniyle yüzbinlerce turist çekiyor. İstanbul hem alışveriş hem de diğer yönlerden tüm bu şehirlerin üzerinde bir konuma sahip. Bu potansiyel artık hareket geçmeli" diye konuşuyor.


Richard Appelbaum kimdir?

Belçika'da otel yöneticiliği ardından Ecole Hoteliere Lausanne'da Otel ve Restoran İşletmeciliği Bölümü'nü bitiren Richard Appelbaum, 1988 yılında Florida'da bulunan Saddlebrook Resort'da otelciliğe ilk adımını attı. Appelbaum, 1991 yılı itibarı ile Hilton International Mainz (Almanya), Hilton International Brussels (Belçika), Hyde Park Hotel (İngiltere) gibi otellerde yiyecek-içecek müdürlüğü görevinde bulundu. 1996 yılında İstanbul'a gelen Appelbaum, 1999 yılına kadar Swissotel-The Bosphorus'da yiyecek-içecekten sorumlu genel müdür yardımcısı olarak görev yaptı. Ardından Le Saint Geran Hotel (Mauritius) ve Kempinski Hotel Vier Jahreszeiten München'de (Almanya) otel müdürü olarak çalıştı. Mayıs 2002'den itibaren ise Mövenpick Otel İstanbul Genel Müdürlüğü'ne atandı. 36 yaşındaki Alman Genel Müdür Appelbaum, Almanca, İngilizce ve Fransızca biliyor. Bir Türk ile evli olan Appelbaum, 2 çocuk babası.

http://www.yapi.com.tr/haberler/movenpick-hotel-istanbul-genel-muduru-richard-appelbaum-istanbul-disinda-da-otel-projelerimiz-var_3741.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!