Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Nurus Ezber Bozmayı Seviyor

Bundan 22 sene önce Türkiye'de kaliteli ofis mobilyası üretilebileceğini dünyaya kanıtlamak üzere yola çıkan Nurus, sürekli yeni nişler bularak, bölgesel lider olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Hedeflerini baştan net belirlediklerini söyleyen Nurus Genel Müdürü Güran Gökyay, Nurus'u 'ezber bozan' bir firma olarak nitelendiriyor. Gökyay'la

yapi.com.tr
Nurus Ezber Bozmayı Seviyor

Bundan 22 sene önce Türkiye'de kaliteli ofis mobilyası üretilebileceğini dünyaya kanıtlamak üzere yola çıkan Nurus, sürekli yeni nişler bularak, bölgesel lider olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Hedeflerini baştan net belirlediklerini söyleyen Nurus Genel Müdürü Güran Gökyay, Nurus'u 'ezber bozan' bir firma olarak nitelendiriyor. Gökyay'la Nurus'un tasarım ilkeleri ve proje geliştirme süreci ile global kriz sonrası sektörün durumu üzerine konuştuk.

Nurus’un sektördeki mevcudiyetini nasıl tarifliyorsunuz?

1988 senesinde işe başladığımızda hedeflerimizi çok net belirledik: Sıradan işler yapmayacak, belirli nişler bulacaktık. Yaptığımız her işin kendi içinde bir özelliği olacaktı.

Aynı alanda, çoklu vaziyette aynı sıradan işi yapanlar bulunuyorsa, kimse oradan ekmek yiyemez hale geliyor. Yan yana sıralanan eczaneler, kuyumcular gibi… Bir yerde iş görüldüğü anda orada kümeleniliyor.

Nurus ise kendisini ‘ezber bozan’ bir firma olarak adlandırıyor. İlkler değil ama yapış tarzı çok önemli.

Bundan 15-20 sene önce, Türkiye’den iyi ofis mobilyası çıkması, “tasarım ürünü” çıkması sık rastlanan bir durum değildi. Avrupa’daki firmalar Türkiye’nin varlığından bile pek haber değildi. Geri bir ülke olarak, bir üretim ülkesi olarak görülüyorduk. O dönemde firma mümessilliği için yurtdışında görüşmelere gittiğimizde, öncelikle ne kadar satış yapabileceğimiz soruluyordu. Bugün ise yurtdışındaki rakiplerimizin kendi pazarlarındaki üretimlerini bile bozduk.


Xylos, Belçika

Global Kriz Avantaja Dönüştü

2009’da da bir büyüme yakaladık, 2010’u da aynı şekilde çıkaracağız gibi gözüküyor. Bugün Avrupa’da halihazırda %35-50 arasında bir küçülme var. Bu bizim açımızdan ciddi bir avantaj.

Tabii Türkiye’deki normların da yukarı çıkıyor olması gerek ki bu sadece Nurus’a özel bir imkan olmasın. Diğer firmaların da niş çıkaran, iyi tasarımcılarla çalışan, iyi normlarla gelen bütünsel bir yapısı olması gerekiyor. Türkiye iyi mobilya üreten bir ülke olma yolunda ilerliyor ama birçok firma niş bulma noktasında halen takipçi durumunda.

Bunun yanında bir de varolan imkanı bozmakla ilgili örnekler var. Yurtdışından bir bayi buluyoruz, onunla iş yapmaya başlıyoruz. Türkiye’deki takipçimiz gidiyor o bayiyle görüşüyor. Onları tercih ederse daha ucuza mal vereceğini söylüyor. Başka bir noktada konuşlanmak yerine hazır yolu seçiyor. Farklılaşmak yerine aynılaşmak ve yapılanı daha ucuza yapmak gibi bir tercihte bulunuyor.

Nurus, hem Türkiye’ye hem dünyaya iş yapan bir firma olarak kurumsal bir kimlik oluşturdu. Türkiye’nin dünyada ilk akla gelen, fikir yaratan 10-15 firmasından biriyiz. Çıkarmış olduğumuz birçok ürün dünya için de çok yenilikçi. Belli bir yaşam tarzına hitap eden ürünler serisi sunuyoruz. Sürekli yeni nişler buluyor ve ezber bozuyoruz.


Sabiha Gökçen Havalimanı, İstanbul

Söyleşinin tamamını okumak için lütfen ilerleyiniz.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3  |   4  |   5  |   6
http://www.yapi.com.tr/haberler/nurus-ezber-bozmayi-seviyor_81814.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!