Otoyolların işletme hakkı verilmesi yoluyla
özelleştirilmesine de olanak sağlayan kanun tasarısı TBMM Plan
ve Bütçe Komisyonu’nda kabul edildi.
Özelleştirme Yüksek Kurulu tarafından 2007 yılında
özelleştirme kapsam ve programına alınan Edirne-İstanbul-Ankara,
Pozantı-Tarsus-Mersin, Tarsus-Adana-Gaziantep, Toprakkale-İskenderun,
İzmir-Çeşme, İzmir-Aydın Otoyolları ile Boğaziçi ve Fatih
Sultan Mehmet Köprüleri’nin bağlantı yollarının yanı sıra
Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu, İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu’nun
bağlantı yollarının ihaleye çıkarılması için 'Karayolları Genel
Müdürlüğü'nün Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Tasarısı’nın
yasalaşması bekleniyor.
Tasarıya göre, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğundaki otoyollar ile
bunlar üzerinde bulunan bakım ve işletme tesisleriyle diğer mal ve hizmet üretim
birimleri ve varlıkları işletme hakkının verilmesi yoluyla özelleştirilebilecek.
İşletme hakkının verilmesi Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nca
(ÖİB) gerçekleştirilecek. İşletme hakkı verilen otoyollarda uygulanacak
geçiş ücretlerinin belirlenmesinde, düzenlemenin yürürlüğe girdiği tarihte
uygulanmakta olan geçiş ücretleri esas alınacak.
|