Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

'Ölüm Rampası' Deniliyordu; Artık Kaderi Değişti...

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-Kırıkkale Bölünmüş Devlet Yolu Elmadağ-Kılıçlar-Irmak Varyantları açılış töreninde yaptığı konuşmada, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin 43 ilini Ankara'ya bağlayan, doğuyu batıya ve batıyı doğu, kuzey ve güneye birleştiren, uluslararası döneme sahip 78 kilometrelik Ankara-Kırıkkale

NTV
'Ölüm Rampası' Deniliyordu; Artık Kaderi Değişti...

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Ankara-Kırıkkale Bölünmüş Devlet Yolu Elmadağ-Kılıçlar-Irmak Varyantları açılış töreninde yaptığı konuşmada, Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerinin 43 ilini Ankara'ya bağlayan, doğuyu batıya ve batıyı doğu, kuzey ve güneye birleştiren, uluslararası döneme sahip 78 kilometrelik Ankara-Kırıkkale bölünmüş yolunun açılışını gerçekleştirdiklerini söyledi.
        
Son 5 yılın kaza istatistiklerine bakıldığında yolda meydana gelen 891 kazada 50 kişinin hayatını kaybettiğini, bin 804 kişinin ise yaralandığını belirten Yıldırım, ''Bu yoğun çalışmayla artık Elmadağ rampalarının kaderini değiştirdik. Bundan böyle artık Elmadağ rampaları bir ıstırap yolu değil, ulaşımımızın, insanımızın seyahati için bir zevke dönüşmüştür'' dedi.
        
Yolun yapımına 1998 yılında başlandığını ve 1998-2003 yılları arasında yolun ancak yüzde 20'sinin tamamlanabildiğini anlatan Yıldırım, daha sonra projenin tasfiyesine gidildiğini ve çalışmaların durma noktasında olduğunu söyledi.

Yıldırım, şöyle devam etti:
        
''Bugün viyadükleriyle rampa düzeltmeleriyle 78 kilometrelik yolun tamamını bitirdik ve trafiğe açıyoruz. Bu yolun trafik yoğunluğuna baktığımızda, şimdiden daha bu yol da yetersiz kalmaya başladı. Yazın 50 bin trafiğe ulaşıyoruz. Şu anda trafik 20 binin üzerinde. İşte, bunun için de hemen çalışmalara başladık. Buraya Ankara'dan Delice istikametine yeni bir otoyol projelendirmesine başladık. Önümüzdeki yıllarda yap-işlet-devret modeliyle burada bir otoyol yapacağız.''
        
''4-5 yıl içinde geriye dönüyor''
      

Kamu arazisinden geçen yolları 3-4 şeride çıkardıklarını anlatan Yıldırım, ilk uygulamayı da Elmadağ rampalarında gerçekleştirerek yolun 11 kilometrelik bölümünü üç gidiş, üç geliş olarak inşa ettiklerini kaydetti.
        
''Böylece yolun kapasitesini yüzde 60 artırmış olduk. Bu yolun yapılmasıyla sadece yakıt ve zamandan yapılan tasarruf, yıllık 113 trilyon lira. Yol için harcanan para, 4-5 yıl içerisinde geriye dönüyor.''
       
Ülke genelinde 2003 yılında toplam 15 bin kilometre bölünmüş yol yapma hedefini ortaya koyduklarını anlatan Binali Yıldırım, ''Bugün itibarıyla 11 bin 400 kilometre kendi dönemimizde yaptığımız yol var. Tamamı ise 17 bin 500 kilometreye çıktı. Hedefimiz, 2012 yılı sonunda bölünmüş yol uzunluğunu 22 bin 500 kilometreye çıkarmaktır'' dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/olum-rampasi-deniliyordu-artik-kaderi-degisti-_76033.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!