Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Ormanlık Alan Yok Olacak

Ulaşım uzmanlarının kentin trafik sorununa çözüm olamayacağı için karşı çıktığı 3. köprünün, İstanbul’un kuzeyindeki ormanlardan geçecek olması ciddi bir çevre tahribatına da yol açacak. Orman Mühen-disleri Odası Marmara Bölge Başkanı Besim Sertok, 3. köprü için yapılacak otoyol ve bağlantı yolları ile 5 bin hektarlık yani Belgrad Ormanı

Cumhuriyet Gazetesi
Ormanlık Alan Yok Olacak

Ulaşım uzmanlarının kentin trafik sorununa çözüm olamayacağı için karşı çıktığı 3. köprünün, İstanbul’un kuzeyindeki ormanlardan geçecek olması ciddi bir çevre tahribatına da yol açacak. Orman Mühendisleri Odası Marmara Bölge Başkanı Besim Sertok, 3. köprü için yapılacak otoyol ve bağlantı yolları ile 5 bin hektarlık yani Belgrad Ormanı büyüklüğündeki ağaç varlığının yok olacağına dikkat çekti. Sertok, “Köprünün güzergâhı ne olursa olsun kuzeyindeki ormanlardan geçecek olması çok kötü. Köprü ile ormanlar, ekolojik bütünlük bıçakla kesilmiş gibi 2’ye ayrılacak. Dönem dönem ciddi su sıkıntısı çeken İstanbul’un kuzeyindeki potansiyel su rezervleri de zarar görecek” dedi.

Ulaştırma Bakanlığı tarafından güzergâhı sır gibi saklanan 3. köprünün Beykoz-Tarabya ya da Beykoz-Sarıyer arasında inşa edileceğinin ortaya çıkması ile “köprü tartışması” yeniden alevlendi. Yeni köprünün güzergâhı olarak en başından beri kentin akciğerlerinin bulunduğu kuzey kesimin işaret edilmesini eleştiren oda başkanı Besim Sertok, 1.5 yıldır köprünün ormanlık bölgeden geçmemesi için çabaladıklarını söyledi.

3. köprünün çevre ve bağlantı yolları inşaatı ile 5 bin hektarlık ormanın yok edeceğini dile getiren Sertok, “Başbakan, Karadeniz Sahil Yolu ile Bulgaristan’ı 3. köprü ile bağlamayı planladıklarını açıklamıştı. İstanbul’un ormanlarının üzerinden geçecek TEM gibi yeni bir otoyol planlanıyor” diye konuştu. Sertok, kentin kuzeyindeki ormanların çok önemli potansiyel su rezervlerine sahip olduğunu vurgulayarak bu tip yolların boydan boya ormanları ikiye böldüğü için rezervlere zarar verdiğini anlattı. Yol inşaatları sırasında çok derin kazılar, dolgular yapıldığını belirten Sertok, “Topoğrafya tahrip ediliyor, buna bağlı olarak da doğal su rezervleri zarar görüyor. Bu şekilde bütün doğal hayatı ikiye bölmüş, ekolojik bütünlüğü bozmuş oluyorsunuz” diye konuştu.

2B’den bile kötü

Sertok, çok tartışılan ve ormanların bütünlüğünü bozan 2B’lerin bile doğal varlığa bu kadar zarar vermediğinin altını çizerek şöyle devam etti:

“Bunların hiçbiri İstanbul’un kuzey ormanlarını boydan boya bıçakla kesilmiş gibi ikiye ayırmıyor. Ormanların bünyesinde birçok endemik tür de bulunuyor. ‘3. Köprü Yerine Yaşam Platform’u olarak 18 Temmuz’da bu haberler çıkmadan önce kararlaştırdığımız üzere düzenleyeceğimiz etkinlikle yeni köprü ile ilgili tepkimizi dile getireceğiz.”

Sertok, 3. köprünün trafik kaosunu çözemeyeceğinin ulaşım uzmanlarınca sık sık dile getirildiğini anımsatarak Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde deprem güçlendirme çalışmaları nedeniyle yaşanan trafik sıkıntısının arttığı bugünlerde 3. köprü haberinin gündeme getirilmesini de düşündürücü bulduğunu ifade etti.

Ulaşım uzmanları ne diyor?

Ulaşım uzmanları da 3. köprünün kendi trafiğini yaratacağına, kentin trafik sorununa çözüm olamayacağına dikkat çekiyorlar. Yeni köprünün orman arazileri üzerinden rant elde etmekten başka işe yaramayacağını belirten uzmanlar, raylı sisteme dayalı bir toplu taşıma sistemi öneriyorlar.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ormanlik-alan-yok-olacak_70343.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!