Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Otobüslerde Gaz Kaçağı

Bin 500 CNG’li (sıkıştırılmış doğalgazlı) otobüsün 131’inde gaz kaçağı tespit edildi. Henüz denetimi yapılmayan yaklaşık 700 otobüsün ne kadarında gaz kaçağı olduğu bilinmiyor. Makine Mühendisleri Odası’nın (MMO) otobüslere yönelik denetimi sürüyor. MMO Ankara Şube Sekreteri Şenol Karaca, gaz kaçağı olan otobüslerin ateşle teması durumunda patlama

Cumhuriyet Ankara
Otobüslerde Gaz Kaçağı

Anakent Belediyesi’nin 2008 yılında toplu taşımada kullanmak için aldığı bin 500 CNG’li (sıkıştırılmış doğalgazlı) otobüsün 131’inde gaz kaçağı tespit edildi. Henüz denetimi yapılmayan yaklaşık 700 otobüsün ne kadarında gaz kaçağı olduğu bilinmiyor. Makine Mühendisleri Odası’nın (MMO) otobüslere yönelik denetimi sürüyor. MMO Ankara Şube Sekreteri Şenol Karaca, gaz kaçağı olan otobüslerin ateşle teması durumunda patlama yaşanabileceğini ve ciddi sonuçlar doğurabileceğine dikkat çekti.

Sanayi ve Ticaret Bakanlığı 2009 yılının Eylül ayında CNG’li araçların gaz sızdırmazlık denetimini MMO’ya devretti. Anakent Belediyesi’nce satın alındıkları günden, kontrollerin başlamasına kadar toplu taşıma aracı olarak kullanılması sürdürülen bin 500 otobüsten şu ana kadar 803’ü MMO tarafından denetlendi. Otobüslerden 131 tanesinde gaz kaçağı tespit edildi. Gaz kaçağı olduğu dönemde yolcu taşımaya devam eden otobüslerin kaçakları giderildi. Gaz kaçağı olan otobüslerin EGO’nun tamirat tesislerinde giderildiği öğrenildi.

Ancak, denetimi yapılmayan 700 otobüs halen Ankara trafiğinde yolcu taşımaya devam ediyor ve bu otobüslerden ne kadarının gaz sızdırdığı ise bilinmiyor. Otobüslerin durumuna ilişkin değerlendirme yapan MMO Ankara Şube Sekreteri Karaca, taşıtların yarattığı tehlikeye dikkat çekti. Karaca, otobüsün gaz sızıntısının olduğu yerle en küçük bir kıvılcımın temas etmesi durumunda patlama yaşanabileceğini ve ciddi sonuçları olabileceğini vurguladı.

‘Yeteri kadar denetim yapılmıyor’

Karaca, başkentte toplu taşıma aracı olarak kullanılan yüzlerce otobüsün yeterli denetim ve güvenlik önleminden yoksun olduğunu belirtti. İlgili yönetmeliğe göre halk otobüslerinin 10 yıldan fazla kullanılamayacağını anımsatan Karaca, başkentte toplu taşıma aracı olarak kullanılan yüzlerce otobüsün kullanım sürelerini çoktan aştığına dikkat çekti. Karaca şunları kaydetti:

“Ankara’da toplu taşımada kullanılan otobüslerin 20 yıllık olanları var. Bu araçlar yeterli bakım ve denetimden yoksun olarak her gün yüz binlerce insanı taşıyor. Özellikle fren sisteminin aşınmasından doğacak aksaklıklar kazalara davetiye çıkarıyor.”

‘Kamyondan bozma otobüs’

Karaca, özel halk otobüslerinin birçoğunun kamyondan bozma araçlar olduğuna dikkat çekti. Söz konusu araçların karoser oturtularak otobüse dönüştürüldüğünü anlatan Karaca, bu araçların motor sistemlerinin kamyona göre dizayn edildiğini vurguladı. Karaca, kamyondan bozma araçlara yönelik kaygılarını şöyle dile getirdi:“Motor sistemi kamyona göre tasarlanan bu araçlar toplu taşımaya uygun değil. Üstelik araçların sahipleri para kaybetmemek için gerekli kontrolleri de yaptırmıyorlar. Yasal kullanım süresi 10 yıl olan halk otobüsleri imal edilirken bu süreye göre tasarlanıyor. Şu an başkent sokaklarında kullanım süresini ikiye katlamış, motor ve fren sistemleri aşınmış çok sayıda halk otobüsü yolcu taşıyor. İnsanların can güvenliği tehlikeye atılıyor.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/otobuslerde-gaz-kacagi_81093.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!