Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Otopark Sorununa Katlı Çözüm: Katopark

Ulaşım ve trafik sorununa yeni bir çözüm olarak görebileceğimiz Katopark sistemleri ; araç parkedenler sayesinde üç şeritten tek şeride inen ana yollar, ancak tek bir aracın sığabileceği bir sokağa çift yönlü park eden duyarsız sürücüler yüzünden çile çekmek zorunda kalan kentliler için yeni bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor.

yapi.com.tr/Işıl Göreci
1



Tayfun Özeren

İstanbul gibi büyük şehirlerin en önemli sıkıntılarından biri ulaşım. Altyapı yetersizliği ya da duyarsız sürücüler yüzünden yaşanan trafik sıkışıklığının yanında bir de araç park edecek alan bulunamadığı için trafik işkencesi iki katına çıkarak hayatımızdan çalmaya devam ediyor. Ulaşım ve trafik sorununa yeni bir çözüm olarak görebileceğimiz Katopark sistemleri ise; araç park edenler sayesinde üç şeritten tek şeride inen ana yollar, ancak tek bir aracın sığabileceği bir sokağa çift yönlü park eden duyarsız sürücüler yüzünden çile çekmek zorunda kalan kentliler için yeni bir çözüm olarak karşımıza çıkıyor.

Tamamen çelik konstrüksiyona sahip Katopark sistemleri, aslında katlı otopark sisteminin uzaktan kumanda yoluyla hayata geçirilmiş hali. Araçlar üstüste, ya da yanyana konularak otopark kapasitesi artırılıyor. Diyelim ki apartmanınızda garaj için yeterli yer yok. Bu durumda devreye giren Katopark sistemi; dilerseniz bahçenize kazılacak bir çukurla yeraltına gizleniyor, dilerseniz de yer üstünde asansör sistemiyle çalışan teknik sayesinde üstüste konularak yerden ve zamandan tasarruf sağlıyor.

Hiçbir aracın diğerinin hareket kabiliyetini engellemediği bağımsız katopark sistemleri, özellikle araç garaj otopark kapasitesinin genişletilmesi arzu edilen yeni inşaat projeleri için çok uygun. Kapalı ya da açık alan için projelendirilebilinen katopark sisteminin aynı zamanda Opti Lift, Major Lift, Puzzle Park gibi türevleri de mevcut. Örneğin, çok katlı Puzzle sistemiyle, otoparkta geometrik kapasite artırımı çok basit bir yöntemle yapılabiliyor. Platformlar hem yukarı aşağı hem de sağa sola hareket edebildiklerinden her araç diğerlerinden bağımsız park hücresine girip çıkabiliyor. Görevliye anahtar teslim etmeye gerek kalmayan bu sistemde, aracın sistemden inmesi 2 ve 3 katlı puzzle park sisteminde maksimum 60 saniye, 4 ve 5 katlı puzzle park sisteminde ise maksimum 90 saniye alıyor.

Yeni Zelanda, Avustralya, Hollanda, Amerika, Kanada gibi ülkelere ihracat yaptıklarını belirten Katopark firması yetkilisi Tayfun Özeren şu anda Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden belediyelerle trafik sorununa çözüm getirebilmek için görüşme halinde olduklarını belirtiyor.

Ayrıntılı bilgi için http://www.katotopark.com


http://www.yapi.com.tr/haberler/otopark-sorununa-katli-cozum-katopark_53817.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Aynı proje fikri benim aklıma geldi. Benim fikrimde sadece yukarı aşağı hareketli bir yapı ve araçların yerin altında tutulması mevcuttu. Biraz araştırmaya yapayım dedim ve burayı buldum. Tebrik ediyorum, gerçekten güzel bir sistem. Daha yaygınlaşmasını, özellikle Ankara'nın merkezinde ve İstanbul'da kullanımının artmasını(kullanılıyor mu bilmiyorum) diliyorum. YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!