Öztüre Holding’in bünyesinde doğaltaşı üreten ‘Bakırçay’ın taşları’
anlamına gelen Pietra Kaikos, ekonomik kriz sürecinde iç pazarda yarattığı
plazma TV arkası ile satışları artırdı.
İzmirli Pietra Kaikos şirketi, doğaltaşa giderek yaygınlaşan plazma TV’nin
arkasında dekorasyon ürünü olarak kullanarak, küresel krizde daralan pazarda
kendine yeni bir alan yarattı.
Krizde nefes aldı
Öztüre Holding’in bünyesinde 1994 yılından beri doğaltaş alanında faaliyet
gösteren şirketin Genel Müdürü Can Öztüre, doğaltaştan yer ve duvar kaplamaları,
lavabolar, masif tek parça küvetler, farklı renk kombinasyonlarından mozaik
yaptıklarını belirterek, özellikle tasarım ve dizayn konusunda güçlü olduklarını
aktardı. Üretimin yüzde 80’ini ihraç ettiklerini anlatan Öztüre, Türkiye’de daha
çok balkon, şömine, banyo ve mutfak gibi alanlarda doğaltaş kullanım
alışkanlığının değişmeye başladığını vurguladı. Öztüre, “Son dönemde en fazla
ağırlık verdiğimiz alan yatak odaları. Bir plazma TV kültürü oluşmaya başladı.
Artık plazma arkası diye bir alan var. Türkiye’de satılan plazma TV sayısına
bakarsanız çok ciddi bir alan. Bu yeni alan rahat nefes alınan bir bölüm oldu.
Ekonomik kriz sürecinde satışlarda bir artış yaşandı. Doğaltaşın kullanım
alanına bir genişlik kazandırdık. Bizim uygulamamız yeni bir ürün olduğu için
seramik, duvar kağıdı ve boya gibi malzemelerin pazarından pay kapıyor” dedi.
Taklitle Savaş
Firma olarak en büyük farklarının tasarım olduğunu ve 24 tescilli ürünleri
bulunduğunu anlatan Öztüre, taklitten dert yandı. Öztüre, “Bir firma bizim
ürünümüzün aynısını Pratiker Mağazaları’nda satışa sundu. Afişlerinde de bizim
fotolarımızı kullandı. Mağazayı uyardık, sonuçta ürünü kaldırdılar. Ama hepsiyle
başedemiyoruz. Ürünlerimizin kopyalanması nedeniyle 3 yıldır İzmir Marble
Fuarı’na katılmıyoruz” dedi.
Ünlü Projeler
Doğaltaşlardan ürettiği farklı dizaynlardaki ürünleriyle dünya pazarına
açılan Pietra Kaikos, pekçok ülkede ev, otel, kilise ve yolun yapımını
gerçekleştirdi. Müdür Can Öztüre, ABD’nin emlak kralı Donald Trump’ın
Atlanta’daki otelinde ve ünlü mücevher firması Tiffany Co.’nun, Tokyo ile
Dallas’taki mağazalarında ürünlerinin tercih edildiğini kaydetti. Şirket
portföyünde ayrıca Londra’da 60 tarihi evin banyo ve girişleri
yeralıyor.
|