Geçen ay seferlere başlayan Yüksek Hızlı Tren
(YHT), yoğun taleple karşılaştı. Ankara-Eskişehir
arasını 1,5 saate indiren hızlı trene binmek isteyen vatandaşlar, günler
öncesinden bilet rezervasyonu yaptırmaya başladı. Ancak tam bu süreçte Yüksek
Hızlı Tren'in raylarında bozulmalar oluştuğu ve trenin güvenli olmadığı yönünde
haberler çıkmaya başladı.
Yolcuların kafasında şüphe uyandıran haberler, en yetkili ağızlar tarafından
yalanlanıyor. İddialara, demiryolu çalışanlarının örgütlü olduğu
Demiryol-İş Sendikası'ndan sert tepki geldi. Bu yöndeki
haberlerin demiryolu çalışanlarını son derece üzdüğünü aktaran Türk-İş Genel
Mali Sekreteri ve Demiryol-İş Sendikası Genel Başkanı Ergün
Atalay, "YHT projesini karalamak, konuyu siyasi rant malzemesi haline
getirmek, demiryollarına ve ülkemize verilebilecek en büyük zarardır." diyor.
Türkiye'nin hızlı trende gelişmiş ülkelerle aynı teknolojiyi kullandığını
söyleyen Atalay, "Demiryollarında her türlü teknik bakım ve onarımı
gerçekleştiren işçilerimizin örgütlü olduğu Demiryol-İş Sendikası adına, büyük
bir güvenle söylüyorum. Bugün İspanya'da, Fransa'da, Japonya'da hangi teknoloji
kullanılmaktaysa, bu ülkeler hangi teknik özelliklere sahipse, ülkemizde de aynı
teknoloji ve özellikler söz konusudur." ifadelerini kullanıyor.
Yüksek Hızlı Tren'le ilgili her türlü bakım ve onarımı yapan demiryolu
çalışanlarının hiçbir bozulmaya rastlamadığını anlatan Atalay, bu projenin
Türkiye'nin son yıllardaki en prestijli yatırımlarından biri olduğunu
belirtiyor. Hızlı trenin Cumhuriyet'in kuruluşundan bu yana demiryollarına
yapılan en büyük yatırım niteliğinde olduğunu söyleyen Atalay'a göre, bu projeyi
bazı teknik içerikli yazışmaları farklı yorumlayarak karalamak ve halkın
kafasında bu projeye ilişkin şüpheler oluşturmak ülkeye zarar vermektir.
Ülkemizin göz bebeği olan bu proje, her türlü teknolojik donanımla ve yüksek
güvenlikli olarak sürecek. Raylarda herhangi bir bozulma da söz konusu değildir.
Hızlı trenin Ankara-İstanbul arasında da ülkeye yaraşır bir biçimde hizmete
gireceğini anlatan Atalay, Yüksek Hızlı Tren'de kullanılan rayların aynısının
İspanya'nın 350 kilometre hıza sahip Madrid-Barcelona hattında kullanıldığını
kaydetti. Öte yandan hızlı trenin devreye girmesi, Eskişehir-Ankara arasında
yolcu taşımacılığı yapan firmaları zor durumda bıraktı.
|