‘Reklamların Yüzde 60’ını 75 Şirket Veriyor, KOBİ Açılımı Gerekli’
Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Gören, 3.3 milyar dolarlık reklam pastasının yüzde 60’ını 75 şirketin temsil ettiğini belirterek, “Oysa Türkiye’de 17 bin reklamveren var. Özellikle markalaşma süreçlerinin desteklenmesi için KOBİ’lerin reklama yönelmesi gerektiğini düşünüyoruz. Biz KOBİ’lerin bu yöndeki açılımlarına destek olmak için
Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Gören, 3.3 milyar dolarlık reklam pastasının yüzde 60’ını 75 şirketin temsil ettiğini belirterek, “Oysa Türkiye’de 17 bin reklamveren var. Özellikle markalaşma süreçlerinin desteklenmesi için KOBİ’lerin reklama yönelmesi gerektiğini düşünüyoruz. Biz KOBİ’lerin bu yöndeki açılımlarına destek olmak için çalışmalara başlayacağız” dedi. 17 bin reklam veren var Reklamverenler Derneği Başkanı Hakan Gören, reklamveren firmanın çokluğunun
bir ülkede marka sayısının yüksekliğini, bunun da ülkenin gelişmişliğinin
göstergesi olduğunu söyledi. 17 bin reklamverenin bulunduğu Türkiye’de
Reklamverenler Derneği üyelerinin Türkiye reklam yatırımlarının yüzde 60’ını
yapmasının kabul edilebilir bir durum olmadığını belirten Hakan Gören, “Hedef
çok daha yüksek sayıda reklamveren firmadır” dedi. KOBİ’lere dönük çalışma Dernek başkanı Hakan Gören, sözlerini şöyle sürdürdü: “Reklam yatırımlarının yüzde 60 gibi bir oranı 75 şirket tarafından karşılandığını düşünürseniz, en büyük reklamverenler yatırımlarını azalttığı zaman pazar çok çabuk etkileniyor halbuki bu oran daha farklı bölünse etkilenme bu kadar olmayacak. Bir başka konuda markalaşma yolunda gösterilmesi gereken çaba. Küçük ve Orta Ölçekli İşletmelerin (KOBİ) markalaşma süreçlerinde nasıl destek olabiliriz diye yakında bir çalışmamız olacak.” Sermaye tabana yayılmalı Sermayenin çok daha fazla tabana yayılması gerektiğini düşündüklerini belirten Hakan Gören, şöyle konuştu: “Zira gelişmenin yolu markalaşmadan geçmektedir. Marka olmak için de reklam yapmak durumundasınız. Bu dönem ülkemizdeki marka sayısını arttırmak için KOBİ’ler ile çeşitli projeler üretmek için çalışmaya başladık. En önemli hedefimiz budur.” Sektör yüzde 2 küçüldü Sektörün 2007 yılını 3.3 milyar TL’lik bir büyüklükle kapadığını hatırlatan Hakan Gören, şunları söyledi: “Geçtiğimiz yıl da daha önceki son 4-5 yıldaki gibi büyüme yüzde 20 civarında gerçekleşti. Geçtiğimiz yılın ilk altı ayına baktığımızda sektör geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 20’lik bir büyüme gerçekleştirdi. 2008’in ikinci yarısında finansal kriz daha fazla hissedildiği için toplamda yüzde 2’lik bir küçülmeyle senenin kapanmış olacağını düşünüyoruz.” Ölçümlemede çekincemiz var Reklamverenler Derneği’nin, önce televizyon (TİAK), daha sonra basın (BİAK) ve radyo ölçümlerini (RİAK) yapacak izleme araştırma kurullarının kurulmasına öncülük yaptığını hatırlatan Hakan Gören, Radyo Televizyon Üst Kurulu’nun (RTÜK) kanun taslağına ilişkin çekincelerini şöyle aktardı: “Radyo ve televizyonlarla reklamcıların kullandıkları anlık izleme ve dinlenme oranlarını veren ölçümleri yapacak şirketlerin izin şartlarını belirlemek, faaliyet izni vermek ve ölçümlerin denetimini yapmakla ilgili maddeye ilişkin çekincelerimiz var. RTÜK hazırladığı kanun taslağıyla ölçümlemeler konusunda akreditasyon ve denetleme yetkisini kendinde toplamayı hedefliyor. Ölçümleri yapacak şirkete onay verme yetkisinin devlete verilmesi için ortada bir kamu yararı bulunması gerekiyor. Reklamverenlerin yatırımlarını yönlendirmek için kullandıkları veri gereksiniminin kamu yararıyla ilgisi yoktur. Denetleme konusunda bir çekincemiz yok. Biz RTÜK’ün TİAK’a katılmasını istiyoruz.” |