Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Sanayi Sitesi Kapma Yarışı

Başta 4’üncü Levent ve Maslak olmak üzere, Kayışdağı, Merter, Fikirtepe, Kuştepe, Dolapdere gibi İstanbul’da gökdelenlerin arasında sıkışıp kalan sanayi siteleri, gayrimenkul şirketlerinin yeni gözdesi oldu.

Hürriyet Emlak /Ayşegül Akyarlı Güven



img src="http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/2007\haber\54156.jpg" align="left" hspace=5 vspace=5>Başta 4’üncü Levent ve Maslak olmak üzere, Kayışdağı, Merter, Fikirtepe, Kuştepe, Dolapdere gibi İstanbul’da gökdelenlerin arasında sıkışıp kalan sanayi siteleri, gayrimenkul şirketlerinin yeni gözdesi oldu. Gayrimenkul şirketleri şimdi, bu site ve kooperatiflerin yönetimleriyle pazarlık yaparak, mal sahipleriyle daire karşılığında anlaşmanın yollarını arıyor. Bunlardan Taşyapı, Kayışdağı’ndaki Oto Yedek Parçacılar Kooperatifiyle anlaşma sağlarken, Nakliyeciler Sitesi de Belçikalılar’ın talip olduğu Merter’deki arsasını ihaleye çıkartmaya hazırlanıyor. Maslak Oto Sanayi’nin yönetimi de biri Kanadalı olmak üzere çok sayıda yerli kuruluşla da pazarlıkları sürdürüyor.

Özellikle şehir merkezinde arsa sıkıntısının yaşandığı İstanbul’da ki sanayi siteleri hızla gayrimenkul şirketlerinin gözdesi haline geldi. Merkezde buldukları arsalar için yüksek bedeller ödemekten kaçınmayan gayrimenkul firmaları bu yolla, sanayi kooperatiflerinin iştahını kabartmayı da başarıyor. Taşyapı’nın Kayışdağı’nda gerçekleştireceği konut projesi için Yedpa (Oto Yedek Parçacılar Kooperatifi) ile anlaşma yoluna gittiği sektörde Merter’deki Nakliyeciler Sitesi de elindeki arsayı değerlendirebilmek için özellikle yabancı yatırımcılarla görüşmelerini sürdürüyor. Nakliyeciler Derneği arsa için çıkacakları ihaleden en az 150 milyon dolarlık gelir bekliyor.

Arsa değeri 5 kat arttı

İstanbul’un hızlı büyümesi en fazla şehirde sayıları 100’e ulaşan sanayi sitelerine yarıyor. Sanayi sitelerinin önce çevresinde konumlandırılan konut projeleri zamanla bu bölgeleri de içine alıyor. Bu da sanayi kooperatifi ortaklarının arsa satışlarından yüksek gelirler elde edebilmesini sağlıyor. Kuruldukları dönemlerde şehrin dışında kalan bu bölgelerin gün geçtikçe şehrin içine kayması sonucunda sanayi bölgelerindeki arsa fiyatları son 3 yılda 2 kat ile 5 kat arası artış gösterdi.

Avrupa Yakası’nda şu an en değerli sanayi sitesi arsasını 145 dönümlük Maslak Oto Sanayi oluşturuyor. Kısa süre önce Karayolları ve İETT garajı ihaleleriyle gündeme gelen ve Zincirlikuyu Maslak Hattı’nda bulunan bu araziye en az 3 bin konut yapılabileceği belirtiliyor. 2 bin ortaklı bu siteyi almak için ilk harekete geçen firmanın Taşyapı oluyor. Oto Sanayi Sitesi yönetimi ise çok sayıda firmanın ilgi gösterdiği siteye en uygun fiyatı verecek firmayı bekliyor.

Avrupa Yakası’nda Maslak’tan sonra Dolapdere, Kasımpaşa, Kuştepe ve Fikirtepe sanayi siteleri de gayrimenkul şirketlerinden çok sayıda teklif aldıklarına dikkat çekiyor. Turyap’ın yaptığı arsa analizine göre Avrupa Yakası’nda şehrin biraz daha dışında kalan İkitelli Organize Sanayi Bölgesi’nde metrekare fiyatları artık 300 dolar ile 500 dolar seviyelerine ulaşıyor. Avcılar Firuzköy ve Esenyurt’ta ise bu bedel 150 dolardan başlayıp 250 dolara kadar çıkıyor. Beylikdüzü’nde Mermerciler, Bakırcılar gibi organize sanayi bölgelerinde arsa bedeli 200 dolar ile 350 dolar arasında değişirken bu arsa üretme probleminin şimdilik yaşanmadığı Silivri’de ise 50 dolara kadar düşüyor.

Anadolu Yakasında ise Yukarı Dudullu Organize Sanayi Bölgesi’nde arsa bedeli 350 dolar ile 500 dolar arasında değişiyor. Son yıllarda konut projelerine ağırlık verilen Samandıra’da bu 150 dolardan başlayıp 250 dolara kadar çıkabiliyor. Pendik Kurtköy Şeyhli mevkii’nde bu bedel 150 dolar ile 300 dolar arasında değişirken Tuzla Organize Sanayi Bölgesi’nde fiyatlar 150 dolar seviyesinde kalıyor.

100 kişilik ekip kurdu sanayi sitesi avı başlattı

İstanbul’da şehirmerkezinde yer alan tüm sanayi sitelerine talip olduklarını söyleyen Taşyapı Yönetim Kurulu Başkanı Emrullah Turanlı, çok ortaklı bu kooperatifleri satış konusunda ikna etmenin zor olduğunu söylüyor. Maslak’ta gerçekleştirdiği Mashattan projesinin hemen arkasında yer alan Oto Sanayi’ye bir yılı aşkın süredir teklif görürdüklerine de dikkat çeken Turanlı, "Farklı toprak sahiplerini bir araya getirmek kolay değil Bunun için 100 kişilik ekip kurduk. İstanbul’da bu gibi yerleri alıp güzelleştirmek istiyoruz" diyor

http://www.yapi.com.tr/haberler/sanayi-sitesi-kapma-yarisi_54156.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!