Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Şanghay'daki Metro Kazasının Ardından Ülkede Metro Ağları ve Demiryollarının Güvenliği Sorgulanıyor

Çin'in en büyük kentlerinden olan Şanghay'da meydana gelen metro kazasının ardından dünyanın ikinci büyük ekonomisi hızlı gelişimine rağmen yeni endişeleri tartışıyor.

yapi.com.tr / AA
Şanghay'daki Metro Kazasının Ardından Ülkede Metro Ağları ve Demiryollarının Güvenliği Sorgulanıyor

Foto: Xinhua (AA)

Ülkenin ekonomi başkenti Şanghay'da 271 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan metro kazasının ardından soruşturma halen sürerken, gözler ülkenin büyük şehirlerinde metroların sinyalizasyon hizmetini sağlayan şirket Casco'ya çevrilmiş durumda.

Ulusal basında ülkenin resmi ajansı Şinhua'yı kaynak olarak gösteren birçok haberde, kazanın temel nedeni olarak sinyalizasyon hatası gösterilirken, yerli ve yabancı basın da yıldırım düşmesi sonucu yine sinyalizasyon hatası nedeniyle temmuz ayında meydana gelen ve 40 kişinin ölümüyle sonuçlanan hızlı tren kazasını hatırlatıyor.

Yüksek hızlı tren kazasının ardından ülkede yeni demiryolu projeleri ve mevcut hatlarının tekrar güvenlik kontrolleri yapılırken, devletin yayın organlarından Global Times gazetesi, şehirlerdeki yetkililere trenlerde sürat artırımının kamu güvenliğine mal olmaması gerektiği çağrısında bulundu.

Vıncou'da yaşanan hızlı tren kazası ve Şanghay'daki metro kazasını "trajedi" olarak niteleyen gazete, başyazısında, Şanghay'ın hali hazırda gelişmiş bir şehir görünümünde olduğunu ancak metro kazasının ve geçen yıl 53 kişinin de ölümüyle sonuçlanan gökdelen yangınının Şanghay'ın "özünde gelişmekte olan bir şehir olduğunu ortaya çıkardığını" yazdı.

Öte yandan Çin'in twitter'ı olarak da bilinen "weibo.com" adlı sosyal paylaşım sitesinde, birçok kullanıcı konuyla ilgili olarak eleştirilerde bulunarak tepki gösteriyor. Ayrıca bu konunun yanında temmuz da yaşanan hızlı tren kazasıyla ilgili de birçok eleştiri yapılıyor.

Yetkililer konuyla ilgili ayrıntılı bir soruşturma yürütüleceği yönünde söz verirken, yerel yetkililerin yanı sıra bağımsız uzmanların da soruşturmaya katılacağı duyuruldu.

Sinyalizasyon hatası kronik

Bu kazanın ülkenin hızla gelişen demiryolu ağına benzer olarak şehirlerde hızla genişletilen ve büyüyen metro ağlarına gölge düşürdüğü yorumu yapılan ulusal basında, sinyal sisteminin devreden çıkmasının ardından operatörlerin telefon ile yönlendirildiği kaydediliyor.

Ülkedeki bu metro kazası aslında ilk kaza değil. Zira Şinhua ajansı son iki ayda Şanghay metrosunda iki tane sistem hatası olduğunu, hatta bir trenin zıt yöne girdiğini yazmıştı.

China Daily gazetesi de 2009 yılında 1. hatta iki trenin çarpışması sonucu onbinlerce kişinin 4 saat boyunca metroda mahsur kaldığını, milyonlarca kişinin de geciktiğini yazdı.

Kazadan sonra Casco şirketinin soruşturulduğunu yazan gazete, hiçbir sonucun açıklanmadığını kaydetti.

5 milyon kişinin metroyla seyahat ettiği Şanghay'da şu anda toplam 420 kilometre uzunluğunda 11 hat bulunuyor. Şanghay metrosu ilk olarak 1995 yılında ilk hattını hizmete açmıştı.

Çin hızla gelişen ekonomisine paralel olarak kentsel yeraltı projelerine de büyük paralar harcıyor. Ülkede iki düzineden fazla büyük kentte 2009 yılından bu yana birçok büyük proje başladı ve 2016'ya kadar büyük şehirlerinde 89 metro hattının devreye girmesi planlanıyor. Çin bu konu için de tahmini bütçe olarak 880 milyar yüen (yaklaşık 256,3 milyar TL) ayırmıştı.

ETİKETLER: ulaşım
http://www.yapi.com.tr/haberler/sanghaydaki-metro-kazasinin-ardindan-ulkede-metro-aglari-ve-demiryollarinin-guvenligi-sorgulaniyor_89250.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!