Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Sayın Ulaştırma Bakanı O Raylar Şimdi Nerede?

Demiryol-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, "1987'de Güney Afrika'dan ithal edilen rayların döşendiği yerlerin karantina altına alınmasını, gerekiyorsa tümünün değiştirilmesini bekliyoruz" dedi. 1987 yılında ithal edilen söz konusu rayların küçük bir bölümü, hatalı olduğu için iade edilmiş, kalanı döşenmişti. 21 yıl sonra, unutulan raylar 27 Ocak

Radikal Gazetesi



img src="http://www.www.yapi.com.tr/V_Images/2008/haberler\61295.jpg" align="left" hspace=5 vspace=5> Demiryol-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, "1987'de Güney Afrika'dan ithal edilen rayların döşendiği yerlerin karantina altına alınmasını, gerekiyorsa tümünün değiştirilmesini bekliyoruz" dedi. 1987 yılında ithal edilen söz konusu rayların küçük bir bölümü, hatalı olduğu için iade edilmiş, kalanı döşenmişti. 21 yıl sonra, unutulan raylar 27 Ocak 2008'de yeniden hatırlandı. Kütahya'da meydana gelen tren kazasında 10 kişi öldü.

Kaza sonrası TCDD'nin başlattığı incelemede, '38 parçaya bölünen' rayların Güney Afrika'dan ithal 'o raylar' olduğu anlaşıldı. Demiryol-İş Genel Başkanı Atalay, "TCDD'nin çalışmalarını aynı hassasiyetle sürdürmesini, Güney Afrika'dan ithal edilen rayların döşendiği yerlerin karantina altına alınmasını, gerekiyorsa bu rayların tümünün değiştirilmesini bekliyoruz" dedi.

Atalay'ın bir isteği daha var: "TCDD, şaibeli rayları hassas bir şekilde ölçen ultrasonlu cihazları Almanya'dan kiralama yoluna gitmiş. Oysa bu araçlardan bizim de olmalı. Öğreniyoruz ki alımı için yapılan talep Hazine Müsteşarlığı'nda iki yıldır bekletilmekte. Aynı nedenlerle yıllardır ray alımı da yapılamamakta."

50 bin ton rayın 599 tonu geri gitmişti

- 1987: Güney Afrika'dan 50 bin ton ray ithal edilmesi için anlaşma imzalandı. 

- 1989: "ODTÜ ve TCDD heyetlerinin kusurlu bulduğu ithal raylar kullanılıyormuş, doğru mu" diye soran dönemin DYP milletvekili Köksal Toptan ve 21 arkadaşı, TBMM araştırması açılmasını istedi. 

- 1989: Dönemin Ulaştırma Bakanı Ekrem Pakdemirli yanıt verdi: ISCOR Ltd ilen 50 bin ton ray temini için anlaşma yapıldı. TCDD'nin Mersin limanındaki kontrollerinde birinci parti 9 bin ton rayda aşırı oksitlenme görüldü. ODTÜ ve Karabük'te yeni test istendi. Karabük'teki testler müspet çıktı. Hatası gözle görülür olanların ayrılmasına, limanda çökme tehdidi yaratan diğerlerinin sevkine karar verildi. ODTÜ, 'kısıtlı numune nedeniyle kontrol deneyi yapamadığı şerhi'yle onay verdi. 412 adet (599 ton) ray firmaya iade edildi. 

- 2008 (27 Ocak): Kütahya'da tren kazası oldu. 10 kişi öldü. Rayların 38 parçaya bölündüğü belirlendi. 

- 2008: TCDD'nin yaptığı incelemede, 38 parçaya bölünen rayların 21 yıl önce Güney Afrika Cumhuriyeti'nden ithal edilen raylar olduğu ortaya çıktı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/sayin-ulastirma-bakani-o-raylar-simdi-nerede_61294.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!