img src="http://www.www.yapi.com.tr/V_Images/2008/haberler\61295.jpg" align="left" hspace=5 vspace=5>
Demiryol-İş Genel Başkanı Ergün Atalay, "1987'de Güney
Afrika'dan ithal edilen rayların döşendiği yerlerin karantina altına alınmasını,
gerekiyorsa tümünün değiştirilmesini bekliyoruz" dedi. 1987 yılında ithal edilen
söz konusu rayların küçük bir bölümü, hatalı olduğu için iade edilmiş, kalanı
döşenmişti. 21 yıl sonra, unutulan raylar 27 Ocak 2008'de yeniden hatırlandı.
Kütahya'da meydana gelen tren kazasında 10 kişi öldü.
Kaza sonrası TCDD'nin başlattığı incelemede, '38 parçaya
bölünen' rayların Güney Afrika'dan ithal 'o raylar' olduğu
anlaşıldı. Demiryol-İş Genel Başkanı Atalay, "TCDD'nin çalışmalarını aynı
hassasiyetle sürdürmesini, Güney Afrika'dan ithal edilen rayların döşendiği
yerlerin karantina altına alınmasını, gerekiyorsa bu rayların tümünün
değiştirilmesini bekliyoruz" dedi.
Atalay'ın bir isteği daha var: "TCDD, şaibeli rayları hassas bir şekilde
ölçen ultrasonlu cihazları Almanya'dan kiralama yoluna gitmiş. Oysa bu
araçlardan bizim de olmalı. Öğreniyoruz ki alımı için yapılan talep Hazine
Müsteşarlığı'nda iki yıldır bekletilmekte. Aynı nedenlerle yıllardır ray alımı
da yapılamamakta."
50 bin ton rayın 599 tonu geri gitmişti
- 1987: Güney Afrika'dan 50 bin ton ray ithal edilmesi için anlaşma
imzalandı.
- 1989: "ODTÜ ve TCDD heyetlerinin kusurlu bulduğu ithal raylar
kullanılıyormuş, doğru mu" diye soran dönemin DYP milletvekili Köksal Toptan ve
21 arkadaşı, TBMM araştırması açılmasını istedi.
- 1989: Dönemin Ulaştırma Bakanı Ekrem Pakdemirli yanıt verdi: ISCOR Ltd ilen
50 bin ton ray temini için anlaşma yapıldı. TCDD'nin Mersin limanındaki
kontrollerinde birinci parti 9 bin ton rayda aşırı oksitlenme görüldü. ODTÜ ve
Karabük'te yeni test istendi. Karabük'teki testler müspet çıktı. Hatası gözle
görülür olanların ayrılmasına, limanda çökme tehdidi yaratan diğerlerinin
sevkine karar verildi. ODTÜ, 'kısıtlı numune nedeniyle kontrol deneyi yapamadığı
şerhi'yle onay verdi. 412 adet (599 ton) ray firmaya iade edildi.
- 2008 (27 Ocak): Kütahya'da tren kazası oldu. 10 kişi öldü. Rayların 38
parçaya bölündüğü belirlendi.
- 2008: TCDD'nin yaptığı incelemede, 38 parçaya bölünen rayların 21 yıl önce
Güney Afrika Cumhuriyeti'nden ithal edilen raylar olduğu ortaya
çıktı.
|