Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Sektörün 2011’de, İnşaatla Birlikte Gelişme Evresine Girmesi Bekleniyor

İnşaat sektöründe 2011 yılı için öngörülen gelişme evresinin, plastik boru sektörüne de olumlu yansımasını beklediklerini söyleyen Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Uysal, plastik boru sektörünün kriz dönemlerinde bile, önemli oranda ihracat yaparak ayakta kalmayı başardığını

kobiden.com
Sektörün 2011’de, İnşaatla Birlikte Gelişme Evresine Girmesi Bekleniyor

İnşaat sektöründe 2011 yılı için öngörülen gelişme evresinin, plastik boru sektörüne de olumlu yansımasını beklediklerini söyleyen Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Uysal, plastik boru sektörünün kriz dönemlerinde bile, önemli oranda ihracat yaparak ayakta kalmayı başardığını söyledi. Bu bağlamda, 2011 yılında hem iç piyasa hem de dış piyasada sektör adına olumlu gelişmeler yaşanmasını beklediklerini vurgulayan Uysal, “Plastik boru sektöründe faaliyet gösteren büyük ölçekli firmalar, genel olarak plastik sektörüne de önemli katkılar sağlıyor. Söz konusu firmalar kaliteli ve nitelikli üretimleri sayesinde yurtdışındaki pek çok önemli projede tercih ediliyor. Bu da bizim için son derece gurur verici bir durum” diye konuştu.

Türk plastik sektörünü temsil etmek üzere, 1989 yılında kurulan PAGEV’in, özel vakıf statüsünde faaliyet gösterdiğini belirten Uysal, başta eğitim olmak üzere fonksiyonel örgütlenme ve sağlam bir altyapı oluşturulması amacıyla hareket ettiğini dile getirdi. Dünyadaki gelişime paralel olarak Türkiye’de de hızla büyüme gösteren ve çoğunluğu KOBİ niteliğindeki işletmelerden oluşan plastik sanayiini, yurtiçi ve yurtdışında temsil ettiklerini anlatan Uysal, vakıf olarak Türk plastik sanayicilerini aynı çatı altında birleştirme misyonunu üstlendiklerini kaydetti. Sektördeki firmaların çağdaş teknoloji seviyesine ulaşmaları için plastikle ilgili gelişmeleri yakından takip ettiklerine dikkat çeken Uysal, “Vakfımız bu kapsamda, yurtiçi ve yurtdışında organizasyonlar düzenliyor, plastik eğitimi için eğitim kurumlarıyla işbirliğinde bulunuyor, plastik eğitimini geliştirmek, yaymak ve sektördeki teknik eleman ihtiyacını karşılamak için çalışmalar yürütüyor. PAGEV ayrıca, kurulduğu günden bu yana tüm üyelerini çevreye duyarlı olmaları konusunda da yönlendiriyor” şeklinde konuştu.

Üretim kapasitesi ‘tahminen’ 1.1 milyon ton

“Plastik boru üretim kapasitesi konusunda belirli bir bazda tarif verilememekle birlikte, TOBB bilgi tabanına göre; sektörün üretim kapasitesinin yaklaşık 1 milyon 105 bin ton, 81 milyon metre ve 133 milyon adet olduğunu söyleyebiliriz” diyen Uysal, ancak, temel bir kriter baz alınamadığı için, sektör genelindeki üretim kapasitesi hakkında bir tahminde bulunmanın mümkün olamadığını ifade etti. Birçok ülkede olduğu gibi, Türkiye’de de inşaat sektörünün, ekononominin lokomotif sektörlerinden biri olduğunu ve inşaatın, birçok alt sektörü beslediğinin altını çizen Uysal, bu sektörlerden birinin de plastik boru sektörü olduğunu kaydetti. Günümüzde plastik boruların, barajlar, enerji üretim tesisleri, havaalanları, fabrikalar, hastaneler, konutlar ve daha birçok alanda kullanıldığına dikkat çeken Uysal, global ekonomik krizin etkisiyle inşaat sektöründe 2007 yılında başlayan durgunluğun, plastik boru sektörünü de olumsuz yönde etkilediğini kaydetti. İnşaat sektörünün, 2008 yılını yüzde 8.1 küçülmeyle tamamladığını hatırlatan Uysal, 2009 yılında ise yatırımların neredeyse durma noktasına geldiğini dile getirdi. İnşaat sektörünün, 2009 yılı ilk çeyrekte yüzde 18.6, ikinci çeyrekte yüzde 21.1, üçüncü çeyrekte yüzde 18.3, son çeyrekte ise yüzde 6.6 daraldığı bilgisini veren Uysal, böylece inşaat sektörünün, yılı yüzde 16.3 oranında küçülmeyle tamamladığını ifade etti. 2010 yılında ise, genel olarak inşaat sektöründe büyüme yaşandığını söyleyen Uysal, yılın ilk dokuz ayında ortalama yüzde 18.4’lük bir büyüme yaşandığını aktardı. Uysal, ”Türkiye’de genel olarak plastik inşaat malzemeleri üretimi, toplam plastik mamul üretiminin yüzde 20-22’sini oluşturuyor. Plastik inşaat malzemeleri üretimi 2009 yılında 1 milyon 144 bin ton civarındayken, rakamlar henüz açıklanmasa da 2010 yılında 1 milyon 321 bin tona yükselmesi bekleniyor. Bu üretimin büyük bir bölümü de plastik boru sektöründe gerçekleşiyor” dedi.

Sektör, dünyada ‘iddialı’

Türkiye’nin, plastik boru sektöründe iddialı bir konumda yer aldığını vurgulayan Mehmet Uysal, sektördeki büyük ölçekli temsilcilerin Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına yönelik ciddi yatırım yaptıklarını kaydetti. Ayrıca doğru pazarlama stratejileri ile yurtdışında önemli projelerde yer aldıklarını da aktaran Uysal, sektörde ihracat oranlarının her geçen gün arttığını ifade etti. KOBİ’lerin ise, Ar-Ge ve inovasyona yeterli kaynak ayıramadıklarına dikkat çeken Uysal, ancak hedef pazar seçimlerinde oldukça başarılı olduklarının altını çizdi. Genel olarak boru sektöründe plastiklerin, sağladıkları avantajlarla öne çıkmalarını, sektör açısından önemli bir şans olarak değerlendiren Uysal, “Bugüne kadar sektör temsilcilerimiz, bu şansı, kendi bilgi ve birikimlerini de katarak son derece iyi kullandılar. Önümüzdeki dönemde de Türk plastik boru sektörünün önünün açık olacağını düşünüyorum” diye konuştu.

“Hammadde ve kalifiye eleman sıkıntısı yaşıyoruz”

Plastik boru sektöründe önemli üreticilerin faaliyet gösterdiğine dikkat çeken Mehmet Uysal, söz konusu firmaların, dünya boru sektörünün de tanıdığı firmalar haline geldiklerini dile getirdi. Sektör temsilcilerinin ihracat alanında kaydettikleri başarıların, dünya boru sektöründe Türkiye’nin önemli bir yer aldığının göstergesi olduğunu vurgulayan Uysal, bu noktada daha çok çalışarak, sektörün dünyanın en önemli oyuncuları arasına gireceğine inandıklarını aktardı. Plastik sektöründe hammadde ve kalifiye eleman sıkıntısı yaşandığına da değinen Uysal, “Plastik boru sektörü özelinde markalaşma problemi var. Günümüzün rekabet koşulları içinde markalaşmak son derece önem taşıyor. Büyük ölçekli firmalarımız bu konuda önemli çalışmalar yapıyor. Ancak KOBİ’lerin markalaşma adına çalışmalar yürütmeleri ve bu alana kaynak ayırmaları biraz daha zor. Bu doğrultuda onların da kaynaklarını birleştirme yoluna giderek, bu konuda adım atmaları mümkün” ifadesini kullandı.

İhracat artıyor

Sektördeki büyük ölçekli temsilcilerin, Ar-Ge ve inovasyon çalışmalarına yönelik ciddi yatırım yaptıklarını belirten Mehmet Uysal, “Ayrıca doğru pazarlama stratejileri ile yurtdışında önemli projelerde yer alıyorlar. Sektörde ihracat oranları ise her geçen gün artıyor” dedi.

ETİKETLER: ekonomi kurum
http://www.yapi.com.tr/haberler/sektorun-2011de-insaatla-birlikte-gelisme-evresine-girmesi-bekleniyor_85768.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!