Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

'Seramikte Tek Başımıza Dünya Beşincisi Oluyoruz'

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, ‘Vitra’ markasıyla dünya pazarının yüzde 5’ini ele geçirmeyi hedefliyor. Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret

Hürriyet
'Seramikte Tek Başımıza Dünya Beşincisi Oluyoruz'

b>Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, ‘Vitra’ markasıyla dünya pazarının yüzde 5’ini ele geçirmeyi hedefliyor. Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Şadi Burat, dünyanın en büyük 7’nci büyük üreticisi olan Vitra’nın, 2004 yılında tamamlayacağı yeni yatırımlarıyla dünyanın en büyük 5’inci üreticisi olacağını söyledi.

TÜRKİYE seramik sağlık gereçlerinde dünyadaki birçok pazarda yarıştığı İtalya, Almanya gibi dünya devlerine artık kendi ülkelerinde de kafa tutuyor.

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri, ‘Vitra’ markalı seramik sağlık gereçleriyle dünya pazarının yüzde 5’ini ele geçirmeyi hedeflerken, dünyanın bir çok ülkesindeki pazar payını da hızla büyütüyor.

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Şadi Burat, dünyanın en büyük 7’inci büyük üreticisi olan Vitra’nın, 2004 yılında tamamlayacağı yeni yatırımlarıyla dünyanın en büyük 5’inci üreticisi olacağını söylüyor. Burat, Vitra’nın Almanya, İngiltere, İtalya gibi ülkelerin toplam üretiminin yarısından fazlasını tek başına üretir hale geldiğini belirtiyor. Şadi Burat ile Türkiye’nin seramik sağlık gereçlerindeki hızlı gelişiminin yanısıra Çinliler’le rekabeti, Vitra’nın yeni ürünlerini ve hedeflerini konuştuk.

Türkiye seramik sağlık gereçleri üretiminde dünyada nerede?

- Seramik sağlık gereçleri deyince seramikten yapılmış klozetler, pisuarlar, hela taşları, lavaboları anlıyoruz. Bugün Türkiye, 10 milyon adetle Avrupa’nın en büyük seramik sağlık gereçleri üretim kapasitesine sahip. Türkiye bu yıl Avrupa’nın en büyük ikinci ihracatçısı olacak. Almanya’nın toplam üretimi 3.6 milyon adet. İngiltere ve İspanya’daki üretim yaklaşık 7 milyon adet. İtalya yakında liderliği bize kaptıracak. İtalya’nın da üretimi ve tüketimi 7.5 milyon adet.

Vitra’nın bu sektördeki konumu nedir?

- Türkiye’nin seramik sağlık gereçleri ihracatının yüzde 60’ını Vitra yapıyor. Vitra dünyanın en büyük 7’inci büyük üreticisi, bunu 5’inciliğe getirmek için yeni yatırımlarımız var. Bozüyük’taki fabrikamız şu anda tek çatı altında üretim yapan dünyanın en büyük seramik sağlık gereçleri üreticisi. Halen 4 milyon adet olan toplam üretim kapasitemiz, yeni yatırımımızla 5 milyon adete yükselecek. Vitra, Almanya, İngiltere, İtalya gibi ülkelerin üretiminin yarısından fazlasını tek başına üretiyor.

Yurt dışındaki ülkelerde pazar paylarınız nasıl?

- 55 ülkeye ihracat yapıyoruz. Vitra’nın Almanya’da pazar payı yüzde 12, İngiltere’de yüzde 6, Fransa’da ve İtalya’da yüzde 3, İsrail’de yüzde 8, Avusturya’da yüzde 10, Yeni Zelanda’da yüzde 10, Rusya’da yüzde 3. İngiltere’de ve Almanya’da yüzde 15’leri planlıyoruz. İtalya ve Fransa’da iki yıl, Rusya’da üç yıl içinde yüzde 5 pazar payına ulaşırız. Vitra’nın global hedefi 2007 yılına kadar dünyada yüzde 5 pazar payına sahip olmak.

Amerika pazarında hangi noktaya geldiniz?

- 1998’de girdiğimiz Amerika pazarında 4 yılda geldiğimiz nokta heyecan verici. Bu dev pazarda şu andaki payımız yüzde 3.5. 100’ün üzerinde ürünü sadece Amerika için üretiyoruz.

Yeni yatırım düşünüyor musunuz?

- Bozüyük ve Kartal’da iki fabrikamız var. Yurt dışında üretime hazırlanıyoruz. Karo üretim tesisimizin olduğu İrlanda’da seramik sağlık gereçleri üretimini de düşünüyoruz. Avrupa, Ortadoğu, Asya ve Uzakdoğu’da üretim planlarımız var. Batı Avrupa ve Amerika’da güçlendik ama Ortadoğu’yu biraz ihmal ettik.

2003 yılını nasıl geçirdiniz, 2004 hedefiniz nedir?

- Vitra’nın 2003 yılı cirosu 160 milyon dolardı. 2004 yılında 2003’e göre yüzde 20’ye yakın büyüme hedefliyoruz. Üretimimiz yüzde 80’ini ihraç ediyoruz. İç pazarda payımız tüm ürünlerde yüzde 20 civarında. Ama üst ürün segmentinde pazar payımız yüzde 55. İç pazar bizim için her zaman öncelikli.

Vitra’ya ABD’de ödül

VİTRA, Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Türk ABD İş Konseyi’nin ‘Commercial Leadership Award’ ödülünü de bugün ABD’de düzenlenen bir törenle alıyor. Bu ödül her yıl Türkiye-ABD arasındaki ticaretin gelişimine en fazla katkı sağlayan, yerleşik ve sağlam bir dağıtım kanalı bulunan kuruluş veya kişilere veriliyor.

Çinlilerden korkmuyorum

Çin’le rekabete hazır mısınız?

- Seramik sağlık gereçlerinde Çin ve Hindistan önemli bir üretim merkezi oldu. Çin en büyük rakibimiz, ama ben Çin’den korkmuyorum. Dünyanın her yerinde zaten Çinliler’le rekabet ediyorum. Tasarımla öndeyim. Üretici olarak üzerimize düşeni yapıyoruz.

Şadi Burat

Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret Genel Müdürü Şadi Burat,1949 Muğla doğumlu. Robert Kolej’den sonra, Boğaziçi Üniversitesi Makina Mühendisliği’nden 1973’de mezun oldu. Endüstri Mühendisliği Yüksek Lisans çalışmasını Kanada’daki University of Windsdor’da tamamladı. Yurda döndükten sonra Eczacıbaşı Seramik Fabrikaları’nda Endüstri Mühendisi olarak çalışmaya başladı. Endüstri Mühendisliği Şefliği, Bilgi İşlem Yöneticiliği, Materyal Müdürlüğü, Teknik Koordinatörlük, Fabrika Müdürlüğü, Bozüyük ve Kartal Fabrikaları Müdürlüğü yaptı. 1983’de Orta Anadolu Seramik Genel Müdürlüğü’ne atandı, bu görevi sürdürürken 1986’da Eczacıbaşı Seramik Genel Müdürlüğü’ne getirildi. Halen Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Sanayi ve Ticaret Murahhas Üyesi ve muhtelif Eczacıbaşı Yapı Grubu Şirketlerinde YönetimKurulu Üyesi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/seramikte-tek-basimiza-dunya-besincisi-oluyoruz_10497.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!