Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Şirketler 'Su Damlası'nın Peşinde

Avrupa'nın ilk çölü olmaya aday Türkiye'de şirketler de susuzluğa önlem alıyor. VitrA-Artema ve Arçelik tasarruflu ürünlerinde indirim yaparken Calgonit 2.5 milyon bulaşık makinesi deterjanı dağıtacak.

Radikal Gazetesi/İlker Pehlivan
Şirketler 'Su Damlası'nın Peşinde

EMA Vakfı tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin işbirliğiyle üç ay önce başlatılan 'Suyunu Boşa Harcama' kampanyasına kendi sektörlerinin lider markaları da destek veriyor. Ürünleriyle suyun verimli kullanılmasını sağlayan VitrA-Artema, Calgonit ve Arçelik markaları kampanya ile ilk kez bir araya geldi. Kampanya çerçevesinde VitrA-Artema tasarruf sağlayan ürünlerinde yüzde 30 indirim yaparken, Arçelik su tasarruflu bulaşık makinesinin fiyatını yıl sonuna kadar 696 YTL'den 429 YTL'yı indirdi. Calgonit de yıl sonuna kadar 2.5 milyon adet bulaşık makinesi deterjanını ücretsiz dağıtacak.

Üç ayda bir Elmalı Barajı
Bir iletişim platformu oluşturan üç kurum, dün TEMA Vakfı ile bir protokol imzaladı. TEMA Vakfı Genel Müdürü Dr. Uygar Özesmi, Eczacıbaşı Yapı Gereçleri A.Ş. Genel Müdürü Haluk Bayraktar, Reckitt Benckiser Genel Müdür Yardımcısı Emre Yılmaz ve Arçelik A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Meteoroloji Mühendisi Bünyamin Sürmeli, Avrupa'da 50-70 yıl içerisinde çöl olacak ilk ülkenin Türkiye olduğunu söyledi. En büyük tedbiri de Türkiye'nin alması gerektiğini belirten Sürmeli, "Sürekli su kaynakları artıyormuş gibi davranıyoruz. Ancak nüfus artıyor ama su kaynakları artmıyor" dedi.
TEMA Vakfı Genel Müdürü Dr. Uygar Özesmi ise 'Suyunu Boşa Harcama' kampanyasının, dört kişilik bir ailenin basit önlemlerle yılda 140 ton suyu tasarruf edilebileceği gerçeğinden yola çıktığını hatırlattı. Kampanyanın ilk üç ayında İstanbul'da 18 milyon metreküp su tasarrufu yapıldığına dikkat çeken Özesmi, "İstanbul Belediyesi ile başlattığımız kampanya diğer illere de örnek oldu. Samsun, Ankara ve Bursa da aynı şekilde çalışmaya başladı. İstanbul'da üç ayda yapılan tasarruf bir Elmalı Barajı büyüklüğüne ulaştı" diye konuştu.

İstanbul'un yazı su kesintisi olmadan atlattığını hatırlatan Özesmi, önümüzdeki yıllarda kuraklığın devam edeceği uyarısında bulundu. Özesmi, VitrA-Artema, Calgonit ve Arçelik markalarıyla kampanyanın daha fazla kişiye ulaşarak daha yaygın şekilde devam edeceğini vurguladı.

Yapılan araştırmalara göre Türkiye'de evlerde suyun yüzde 35'i banyoda, yüzde 30'u tuvalette, yüzde 20'si çamaşır ve bulaşık yıkamada, yüzde 10'u mutfakta ve yüzde 5'i temizlikte kullanılıyor. Yılda yaklaşık 650 ton su harcayan dört kişilik bir aile, basit önlemlerle ortalama 140 ton tasarruf sağlayabiliyor.

Yüzde 40 tasarruflu klozet
Eczacıbaşı Yapı Gereçleri Genel Müdürü Haluk Bayraktar, sattıkları üç ve altı litrelik klozetlerle dört kişilik bir ailenin yılda 17.5 ton su tasarruf edebileceğini söyledi. Bayraktar'ın verdiği bilgiye göre bu oran diğer klozetlere göre yüzde 40 daha az su kullanımı anlamına geliyor. TEMA'nın önerdiği basit önlemlere ek olarak VitrA ve Artema'nın akıllı ürünleri kullanıldığında, bir evdeki yıllık su tasarrufunun 312 tona kadar çıkarılabileceğini söyleyen Bayraktar, "TEMA'nın yaptığı çağrıya bugüne kadar bireysel olarak verdiğimiz desteği kurumsal desteğe dönüştürdük. Herkesin bu seferberliğe katılabilmesi için, tasarruflu mutfak ve banyo ürünlerimizi yıl sonuna kadar yüzde 30 indirimle satışa sunuyoruz" dedi.

Calgonit iki Van Gölü kadar suyu kurtaracak
Calgonit'in üreticisi olan dünyanın en büyük ev temizlik ürünleri üreticisi Reckitt Benckiser'in genel müdür yardımcısı Emre Yılmaz, evlerdeki en fazla su tüketiminin temizlikten kaynaklandığını, elde yıkanan bulaşıkların da tüketilen suyun büyük kısmını oluşturduğunu söyledi. Yılmaz'ın verdiği bilgiye göre dört kişilik bir ailenin bir günlük bulaşığının elde yıkanması halinde 126 litre su tüketiliyor. Bulaşık makinesi kullanıldığında ise tüketim 12 litreye düşüyor. Bedava dağıtılacak 2.5 milyon tablet deterjan ile her yıkamada 114 litre su tasarruf edileceğine dikkat çeken Yılmaz, "Türkiye'de yaklaşık 5 milyon hanede bulaşık makinesi var. Tüm bulaşık makinesi sahiplerinin, elde yıkama yerine makinelerini kullanması durumunda Türkiye'deki tasarruf miktarı 204 milyon metreküpe kadar çıkabilir. Bu da Van Gölü'nün su hacminin iki katından fazla" dedi.

Bulaşık makinesinde 267 YTL indirim
Dünyanın en az enerji tüketen buzdolabı ve en çok su tasarrufu yapan bulaşık makinesini geçtiğimiz yıllarda satışa sunan Arçelik kampanyaya indirimle destek verecek. Arçelik yıl sonuna kadar 696 YTL olan su tasarruflu bulaşık makinesini 429 YTL'den satacak. Üretimlerinin yüzde 80'inin en çok tasarruf yapan A ve A+ sınıflarından oluştuğunu belirten Arçelik Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, kampanyayla elde yıkama ile karşılaştırıldığında yılda 26-40 ton su tasarrufu sağlayan bulaşık makinesi ürününe sahip olmayı kolaylaştırdıklarını söyledi. Bulaşık makinesi bir yıkamada 14 litre su harcıyor.

ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/sirketler-su-damlasinin-pesinde_57214.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!