Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Sloganımız: Tasarım Lazım

İlki geçen yıl düzenlenen “Tasarım Yürüyüşü”nün ikincisi için önceki gün 70’e yakın kişi Karaköy’deki Mimarlar Odası Sergi Salonu’nda buluştuk. Tasa Platform’un (tasaplatform.org) düzenlediği etkinliğin temel amacı, grafik tasarımın toplumsal değerini arttırmak, sloganı “tasarım lazım!”, vizyonu “tasarım alanının yönlendiricilerden biri olmak”,

Cumhuriyet Gazetesi
Sloganımız: Tasarım Lazım

İlki geçen yıl düzenlenen “Tasarım Yürüyüşü”nün ikincisi için önceki gün 70’e yakın kişi Karaköy’deki Mimarlar Odası Sergi Salonu’nda buluştuk. Tasa Platform’un (tasaplatform.org) düzenlediği etkinliğin temel amacı, grafik tasarımın toplumsal değerini arttırmak, sloganı “tasarım lazım!”, vizyonu “tasarım alanının yönlendiricilerden biri olmak”, misyonu “grafik tasarımın toplumsal itibarını arttırmak”.

Esas olarak grafik tasarımcıların tasarım disiplinleriyle ve mesleki / toplumsal inisiyatiflerle birlikte var olmayı, işbirlikleri geliştirmeyi amaçladıkları yürüyüşün bu yılki teması ise “disiplinlerarası”.

Mimarlar Odası’ndaki “30. Grafik Ürünler Tasarım Sergisi”yle başlayan yolculuğumuzda, kitap kapakları, ürün logoları, tipografiler, ticari afişler, basın kampanyaları, açık hava reklamları karşıladı bizi.

1850’lerin sonunda, İtalyan Avram Kamondo’nun yaptırdığı Kamondo Merdivenleri’nde ilk mola verildi. Ardından, bölgedeki küçük üretim potansiyeliyle yaratıcı enerjiyi bir araya getirmeye çalışan “Made in Şişhane Projesi” hakkında bilgi edinmek üzere, İnsan Yerleşimleri Derneği Başkanı, tasarımcı Aslı Kıyak İngin’le buluştuk.

Ardından kent içi üretim bölgelerini ve bu bölgelerdeki üreticilerin tasarımcılarla kurdukları mevcut ilişkileri görünür kılmak amacıyla hazırlanan iki kısa film izledik. Sonra Galata’nın “soylulaştırılan” sokaklarından Serdar-ı Ekrem’e uzandık. Küçük üreticiler, tasarım atölyeleri, butiklere girip çıkmak için serbest zaman! Konuştuğum bir üretici seri üretimdense tasarımcılarla çalışmayı tercih ettiğini söyledi örneğin...

MoMA Destination İstanbul koleksiyonuna iç geçirip ünlü tasarımcı Oya Akman’ın sunumunu dinlemek üzere İKSV Salon’da yerimizi aldık. Akman, işlerine hiç yabancı olmadığımız bir isim. Endüstriyel tasarımla başladığı üretim sürecinde, 1983’ten beri kesintisiz olarak cam ile çalışmış, Paşabahçe’ye tasarımlar yapmış, İTÜ’deki öğretim üyeliğinden emekli olunca kendi tasarım firmasını kurmuş. “Malzeme sonsuz gelişimi olan bir formüldür; en basit bir farkındalık, pazarda gerçek başarıyı yaratabilir” diyen Akman, bir tasarımcının yurtdışında tanınmasının kıstaslarını ise ergonomi, üretim tekniği, yenilikçilik gibi “tasarıma değer katan unsurlarla” açıkladı.

16 yıllık geçmişi olan “Demirden Design”dayız... Firma, bütün tasarım alanlarında uluslararası markalarla çalışıyor ve 14 tasarım ödülünün de sahibi... Demir Obuz bize, ürünlerin kullanım değeri kadar, içinde hikâyeler barındırmasının, hatta bir senaryonun parçası olmasının önemini aktardı. Obuz’a son soru, yürüyüş boyunca annesiyle bize eşlik eden minik bir kız çocuğundan geldi: “Bu şekilleri nereden buluyorsunuz?”

Verilen cevabı duyamayacak kadar çok güldük; çünkü hiçbirimizin soramayacağı kadar dolaysız soruvermişti işte. Bizse yürüyüşün sonunu aklımızda pek çok isim ve tasarımla getirmiş olduk.

ETİKETLER: kurum
http://www.yapi.com.tr/haberler/sloganimiz-tasarim-lazim_87736.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!