Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Stoper Membran'ın 6 Sigma Yolculuğu

Genç Stoper, kendine yol gösterici olarak '6 Sigma Metodolojisi'ni seçmiş ve hazır dış bilgiyi sadece sınanacak, sayılara evrilecek tecrübe ve referans olarak kabul etmeye başlamıştır. Bu süreç değişikliği kararı Stoper’in emeklemeden yürümeye başlaması olarak nitelendirilebilir ve bugünden 1 yıl geriye tarihlenmektedir.

yapi.com.tr
Stoper Membran'ın 6 Sigma Yolculuğu

2007 yılının 1 Şubat’ında üretime başlayan Stoper Membran bugün halen 1 yıl 9 aylık üretim tecrübesiyle yalıtım sektörün genç aktörleri arasındadır. Kurulduğu günlerde üretim, formül geliştirme ve organizasyon konularında yurtdışından danışmanlık alan Stoper kısa zamanda laboratuarını ve ekibini sektörün en iddialı kaynakları arasına taşımış ve bilgiyi biriktirmeye başlamıştır. Genç Stoper bu kısa sürede su yalıtım membranlarının hemen her türünde ürünü ürün gamına katmıştır.

Bütün bu başlangıç adımları, Stoper’e kısa zamanda tamamen kendi özkaynakları ile bilgi üretmenin müşterisinin sürekli memnuniyetini sağlamak için gerek şart olduğunu öğretmiştir. Başka bir deyişle :

- Bildiklerinizi sayılarla tanımlayamıyorsanız, o konuya ilişkin fazla bir şey bilmiyorsunuz demektir.
- Hakkında fazla bir şey bilmediklerinizi kontrol edemezsiniz.
- Bir şeyi kontrol edemiyorsanız, işiniz şansa kalmış demektir.
- Verilerden elde edilen bilgi olmaksızın tüketiciyi memnun edemeyeceğiniz açıktır.

Bu yolda Stoper kendine yeni yol gösterici olarak “6 Sigma Metodolojisi” ni seçmiş ve hazır dış bilgiyi sadece sınanacak, sayılara evrilecek tecrübe ve referans olarak kabul etmeye başlamıştır. Bu süreç değişikliği kararı Stoper’in emeklemeden yürümeye başlaması olarak nitelendirilebilir ve bugünden 1 yıl geriye tarihlenmektedir.

6 Sigma Metodolojisi

6 Sigma metodolojisi Motorola tarafından geliştirilmiştir. Bugün dünyadaki öncüleri GE, DOW, Honeywell ve Motorola olan ülkemizde de Arçelik’in öncülük ettiği yaygın olarak kabul gören bir iş yönetim stratejisidir.

Ortaya ilk çıktığında üretim proseslerinin geliştirilmesi ve hataların yok edilmesi için kullanılan 6 sigma bugün tüm iş prosesleri için uygulanabilmektedir. 6 sigma iyileştirme için istatistiki teknikleri de içeren bir takım kalite yönetim metotları uygular ve bu metotları uygulamada uzmanlaşan kişilerden oluşan bir organizasyon altyapısı oluşturur (Uzman Kara Kuşak, Kara Kuşak ve Yeşil Kuşak’lar). Bir organizasyonda yürütülen her 6 sigma projesi belli bir sırada, çerçevesi belirlenmiş adımları izler ve sayısal olarak ifade edilmiş finansal hedeflere ulaşmaya çalışır. 

6 Sigma felsefesinde “hata” müşteri tatminsizliğine yol açabilecek herhangi bir şey olarak tanımlanmaktadır.

6 sigma :

-Değişmez ve tahmin edilebilir süreç çıktılarını sağlayabilmek için sürekli çaba göstermenin iş başarısı için hayati öneme haiz olduğunun;
-Üretim ve iş süreçlerinin ölçülebilir, analiz edilebilir, iyileştirilebilir ve kontrol edilebilir karakteristikleri olduğunun veya her sürecin ölçülebilir ve sayılarla ifade edilebilir hale dönüştürebileceğinin ve böylece geliştirilebileceğinin gelinen yeni noktanın ölçülebileceğinin;
-Kalitenin geliştirmenin, gelinen noktanın korunmasının sürekli olarak başarılması için tüm organizasyonun ve özellikle üst yönetimin iradesinin gerekliliğinin

altını çizer ve organizasyona çok açık olarak ölçülebilir ve sayısal olarak ifade edilebilir finansal kazançlara ulaşma yollarını, tutkulu ve güçlü liderlik altyapısını (Uzman Kara Kuşak, Kara Kuşak ve Yeşil Kuşak’lar), müşteriye verilecek sözler ve alınacak kararlar için dayanak olacak tahminlerden ziyade doğrulanabilir verileri kazandırır.

1990 sonlarında Fortune 500’de listelenen şirketlerini 2/3’ü 6 sigma felsefesini yönetim felsefesi olarak içselleştirmiş şirketlerdi. Bugün 6 sigma metodolojisi etki alanını da genişletmektedir.

6 Sigma’nın kelime anlamı bilinen Süreç Yeterliliğinden gelmektedir. Yunan alfabesindeki küçük sigma harfi (?) istatistikteki Standard sapmayı (istatistiki bir ölçümler kümesindeki saçınıklığın ölçüsü) göstermektedir. Eğer sürecin ölçülen herhangi bir büyüklüğünde (mesela üretilen millerin çap ölçüsü) süreç ortalaması ile en yakın süreç toleransının farkı (mesela müsaade edilen mil çapı alt veya üst limiti) Standard sapmanın 6 katına eşit ise “Süreç 6 sigma yeterliliğindedir” denir ve pratik olarak bu süreçten hiçbir ürün hatalı1 çıkmayacak demektir (16 sigma yeterliliğinde aslında milyonda 3,4 kadar sıfıra yakın bir hata öngörülür).

Pratik bir örnek verecek olursak süreçte 6 sigma yeterliliği :
-Küçük bir kütüphanede bulunan kitaplarda 1 yanlış sözcük
-Yüzyılda 6 saniye hata
anlamına gelmekte;

oysa çoğu iyi üretim işletmesinin 4 sigma yeterliliğinde çalıştığı düşünülürse süreçte 4 sigma yeterliliği :
-Her kitapta 30 sayfada bir yanlış yazılmış sözcük
-Yüzyılda 2,5 gün
anlamına gelmektedir.

Stoper’de 6 Sigma

Takdir edilmelidir ki; tüm süreçlerin 6 sigma yeterliliğine getirilmesi zaman, çaba ve azim gerektirmektedir. 6 sigma yolculuğuna çıkan işletmeler ilk yıllarında bu yolda çok mesafe katetmiş, ancak tüm süreçlerinde 6 sigma yeterliliğine ulaşamamışlardır. Stoper’de bu yolda kilometre taşlarını geride bırakmaktadır.

6 sigma felsefesinde yer alan uzmanlar bilgi düzeylerine göre sırasıyla Uzman Kara Kuşak, Karakuşak ve Yeşilkuşak olarak sıralanmaktadır. Bu organizasyon hiyerarşisi Uzakdoğu Savunma Sanatları’ndaki hiyerarşinin anolojisidir. Uzman Kara Kuşaklar öğretmendir. Kara Kuşak’lar iyileştirme projelerini yapar ve bu projelerin Ölçme, Analiz etme, Geliştirme ve Kontrol fazlarında proje elemanları Yeşil Kuşakları yönlendirirler. Bu metodolojinin ilk öğretmenleri ile öğrencileri arasında bir öğretmenlerin kahvesini getirme, fotokopisini çekme gibi yine Uzakdoğu Savunma Sanatları’ndan etkilenen bir ilişki de vardı.

Stoper bugün organizasyonunda bir Kara Kuşak ve iki Yeşil Kuşak’a sahiptir. Yeşil Kuşaklardan biri Kara Kuşak eğitimleri almaktadır ve bir üçüncü Kara Kuşak daha yetiştirilmektedir. Geçen sene Stoper 6 Sigma projelerinden yıllık 1.000.000 YTL’yi aşan boyutta kazanç sağlamış, ürünlerini ölçülebilir, kontrol edilebilir kalite seviyesine taşımıştır. Müşteri Memnuniyeti fark edilir seviyede artmıştır. Bu sene yetişen iki Kara Kuşak ile iki proje başlatılmış ve bir diğeri Yeşil Kuşak tarafından sürdürülmektedir. Tüm bu projelerin birincil hedefi müşterilere hergün daha iyi ürün sunabilmek ve 6 sigma yolculuğunda mesafe katetmek ve sıfır hataya (pratik sıfır hata =milyonda 3,4) yaklaşmaktır.

Öte taraftan Stoper organizasyonuna Kara ve Yeşil Kuşak’lar kattıkça problem çözümlemeye yaklaşımda analitik olmakta, tüm problemler 6 Sigma’nın mükemmeliyetçi yaklaşımı ile çözülmektedir.

Stoper 6 Sigma serüveninden paydaşlarını da (özellikle uygulamacılar, tedarikçiler) yararlandırmak için hedefler koymaktadır.

Oğuz Elçi / STOPER Fabrika Müdürü (Karakuşak)

http://www.yapi.com.tr/haberler/stoper-membranin-6-sigma-yolculugu_64695.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!