STRONG>Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünce, merkez ve taşra
teşkilatlarındaki yetkililerin katılımıyla düzenlenen ''2010 Yılı
Çalışmalarının Değerlendirilmesi ve 2011 Yılı Hedeflerinin Belirlenmesi
Çalıştayı'' Antalya'da başladı. Bayındırlık ve İskan Bakanı
Mustafa Demir, açılışta, Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü'nün,
kendi ülkesinin dışında 24 ülkenin mülkiyet kayıtlarını arşivinde bulunduran,
Türkiye'nin en köklü kuruluşu olduğuna dikkati çekti. Tapu Kadastro Genel
Müdürlüğü'nün 2010 yılının son aylarında yeni teşkilat kanununa kavuştuğunu,
ilgili kanunun ardından bu çalıştayın da yaptıkları ilk değerlendirme toplantısı
olduğunu vurgulayan Demir, tapu ve kadastro teşkilatının tüm çalışanlarına
özverili hizmetleri dolayısıyla teşekkür etti.
Bakan Demir, kurumun, Tapu ve Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) Tapu
Arşiv Bilgi Sistemi (TARBİS) ile dünyada bilgi teknolojilerini en iyi
kullanan kuruluşlardan biri haline geldiğini, tüm işlemlerin seri ve şeffaf hale
getirildiğini vurguladı. Bakan Demir, tüm teşkilata yayılan bilgi
teknolojileriyle uyguladıkları TAKBİS Projesi'yle 2013 yılı sonuna kadar tapu
kadastro işlemlerinin tamamını dijital ortama aktaracaklarını ve kayıt altına
alacaklarını söyledi. Tapu sicil kayıtlarının da vatandaşın talebi halinde her
yerden işlem yapılabilecek hale getirileceğini vurgulayan Demir, ''Yeni teşkilat
kanununun getirdiği ilave yetkiyle, hizmeti yalnızca mülkiyetin bulunduğu sicil
müdürlüğünde değil, nerede sicil müdürlüğü varsa vatandaşın talebine göre hizmet
veren bir kuruluş olacağız. Bu uygulamayı tüm sicil müdürlüklerinde
yaygınlaştıracağız'' dedi. ''Tarihe
gömülmüştür'' Tapu ve Kadastro Genel
Müdürlüğünün geçmişte çok önemli görevler icra ettiğini, bazen de hizmet
sunumundaki çeşitli eksiklikler nedeniyle eleştirilere maruz kaldığını anlatan
Bakan Demir, sözlerini şöyle sürdürdü: ''Tapu
ve Kadastro teşkilatımızın görevlerini icra ederken, çoklukla çok güzel günleri
olmuştur ama bazen de kendi hizmet sunumu itibariyle haklı veya haksız bir kısım
eleştiriler ile hizmet noktasında soru işaretlerine sebebiyet verildiği dönemler
olmuştur. Bu hafta yaptığımız çalışma itibariyle tüm kamuoyuna da şunu duyurmak
istiyorum: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, bir daha tekrar gün yüzünde
kalmayacak şekilde, olumsuz olabilecek, olumsuz eleştiri getirebilecek olguları
artık tarihe gömmüştür. Eleştiriler, bazen hizmette memnuniyetsizlikler
olduğundan çok çok abartılarak kamuoyunun gündeminde tutulmaya çalışılmaktadır.
Basın ve yayın organlarında da iyi yapılan çalışmaları duyurmak çok kolay
olmuyor ama eksik yapılanlar herhalde reyting talebinden olsa gerek daha fazla
haber niteliği taşıyor.'' Zaman zaman yapılan
eleştirilere karşın Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü'nün hem kadastro
müdürlüklerinde hem de tapu sicil müdürlüklerindeki verdiği hizmetlere, vatandaş
memnuniyet oranının yüzde 94'ü aştığını bildiren Demir, ''Verdiği hizmetlerde
vatandaş memnuniyetine bu seviyede ulaşan çok önemli kurumuz. Vatandaş
memnuniyetinde artık 17 bin çalışanımızla yüzde 94 değil, yüzde 100'ü göreceğiz.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü çalışanlarına şükranlarını sunuyorum'' diye
konuştu.
Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir, kurumda elektronik
randevu sisteminin hayata geçirildiğini, Alo Tapu Hattı ile de vatandaşların
önerileri, taleplerine anında müdahale edildiğini belirterek, teşkilat
yapılanmasında kariyer uzmanlığı sisteminin yaygınlaştırılacağını kaydetti.
TAKBİS Projesi ile birlikte gayrimenkul, ölçüm, mülkiyetle ilgili tüm kayıtların
kamu kurum ve kuruluşlarında, özellikler bankalar olmak üzere özel kuruluşlarda,
yargı kurumlarında ve ilgili bakanlıklarca elektronik ortamda görebilecek hale
getirileceğini kaydeden Demir, tapu ve kadastro teşkilatlarında vatandaşların
rahat bir ortamda hizmet alacağı modernizasyon ve fiziki ortam yenilemesinin yıl
sonuna kadar tamamlanacağını bildirdi.
Çalıştay, 6 Şubat Pazar günü sona
erecek.
|