Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Tarım Arazilerine Otoban Yapılır mı?

Bursa Çevre Yolu ve Ankara-Bursa yolu arasındaki bağlantıyı sağlayacak 8 km’lik otoban projesi ovanın yapılaşmamış ve kirlenmemiş nadir bölgelerindeki değerli tarım arazilerini tehdit ediyor.

NTV
Tarım Arazilerine Otoban Yapılır mı?

STRONG>Bursa Çevre Yolu ve Ankara-Bursa yolu arasındaki bağlantıyı sağlayacak 8 km’lik otoban projesi ovanın yapılaşmamış ve kirlenmemiş nadir bölgelerindeki değerli tarım arazilerini tehdit ediyor.

Bursa'daki otoban projesine karşı olanlar bir basın açıklaması yaptı. Açıklamada şu sözlere yer verildi:

Yıllardır emlak rantı ekonomisinin, kaçak yapılaşmanın ve duyarsızlığın darbelerine maruz kalan Bursa Ovası gene büyük bir tehlike ile karşı karşıya…

Kayıtlarda Kazıklı-Otosansit yolu olarak da gözüken proje ilk bakışta sadece 8 km boyunca uzanan ve en geniş yerinde dahi 30-40 metreyi geçmeyecek bir alanda sınırlı kalacak gibi gözükebilir. Ancak, tecrübeler, özellikle bölgedeki deneyimler aksini düşündürüyor.

Bu topraklarda, yol göçü, göç rantı, rant ise betonlaşmayı getiriyor. Yolların geçtiği yerlerin değeri çarpık bir şekilde artıyor, değerlenen arazilere ise bina yapmak, kanunları bile umursamayacak kadar bir zenginlik vaat ediyor. Neticede, yüzyıllar boyu insanlığı beslemiş ve bir o kadar da besleyecek bu kıymetli topraklar, en fazla 20 yıl içinde kendini tüketecek bir ekonomik sürecin kurbanı oluyor.

Bursa Ovası’nda bu döngünün etkilemediği çok nadir yer kalmış durumda. Projesi 15 yıla yakın bir süredir gündemde olan “Kazıklı-Otosansit Bağlantı Yolu”nda bu kalan son yapılaşmamış bölgelerden geçmesi planlanıyor. Dağlarla çevrili bir noktada, tarımcılık yapmak için ideal bir konumda bulunan ve verimlilik oranları itibariyle dünya çapında sayılı bir yere sahip ovanın şu anki hali doğal sit alanı olması gerekirken, tarım alanlarının bu denli umursamadan tahrip edilmesi gelecek nesiller açısından katliam olarak gözükebilir.

Güvenli, konforlu ve bizi her yere kolayca ulaştıran oto yolların gerekliliğini tartışmak niyetinde değiliz. Ancak, nasıl Süleymaniye Camii’nin avlusundan otoyol kavşağı, Anıtkabir’in bahçesinden viyadük veya Topkapı Sarayı’nın altından tünel geçiremiyorsanız, Bursa Ovası’ndan da, -her ne kadar karlı bir iş olsa da- yol veya arazileri tehdit edecek hiç bir unsur geçirmemek gerekiyor.

Şimdiye kadar, yerel sivil inisiyatifler ve belediye başkanlığı tarafından gerçekleşmesine tepki gösterilen ve büyük oranda geciktirilen yol projesi Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından tekrar gündeme getirilmiş durumda…

Projesi her geçen gün uygulanmaya bir adım daha yaklaşan yol ile ilgili özellikle yerel bir çok sivil inisiyatif harekete geçmiş durumda… Ancak, kamuoyunun konu ile ilgili daha da bilinçlenmesi, bu büyük yanlışı zamanında durdurmak için son derece hayati önem taşımaktadır.

http://www.yapi.com.tr/haberler/tarim-arazilerine-otoban-yapilir-mi_76069.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!