Antalya'nın Lara
bölgesinde 220 milyon dolarlık yatırımla gerçekleştirilen
TerraCity alışveriş merkezi, yarın kapılarını ziyaretçilere
açacak. Açılış öncesinde düzenlenen basın toplantısında konuşan gayrimenkul
yatırım ve geliştirme firması EriaPartners Kurum Ortağı Aytek
Şavkan, firma olarak çevresiyle uyumlu, estetik, fonksiyonel
gayrimenkul projelerini hayata geçirmeyi hedeflediklerini anlattı. Yabancı
ortaklarla 2011 sonunda 1 milyar dolarlık yatırım hedefine ulaşmayı, gelecek
yılda bu rakamı daha yüksek noktalara çıkarmayı amaçladıklarını kaydeden Şavkan,
Türkiye ile ilgili ise ekonomik anlamda geleceğe yönelik inançlarının tam
olduğunu vurguladı. Şavkan, TerraCity'nin temelinin 13 ay önce
atıldığını, 220 milyon dolarlık yatırım bedeline sahip merkezin Antalya'nın en
büyük alışveriş ve eğlence merkezi olacağını kaydetti. Kiracılardan yoğun talep
aldıklarını, bu talebin de yatırım kararının doğruluğunu gösterdiğini belirten
Şavkan, şöyle konuştu: ''48 bin metrekare brüt
kiralanabilir alana sahip olan bir alışveriş merkezi, haricinde bir yaşam
merkezi olarak tasarlandı. Alışveriş yanında eğlence ve gastronomi hayatına yeni
bir soluk getirmesini beklemekteyiz. Bünyesinde 150 ulusal ve uluslararası
mağaza, 30 kafe ve gurme restoranlarla 180 markayı barındıran merkez, Antalya'yı
ayrıca 40 yeni markayla tanıştıracak. 830 kişilik oturma alanına sahip gıda
katı, çok salonlu sinema kompleksi, çocuklar ve gençler için eğlence mekanları
ve bin 400 araçlık otoparkı ile TerraCity, uluslararası arenada da dikkati
çekecek bir projedir.'' Projenin Antalya için
yeni bir model oluşturacağını savunan Şavkan, ilk etapta yıllık 12 milyon
ziyaretçi hedeflediklerini bildirdi. Alışveriş merkezinin Lara bölgesini de
canlandıracağına inandığını söyleyen Şavkan, merkezin ayrıca bin 500 kişiye
istihdam yarattığına dikkati çekti. Şavkan, Türkiye'deki istikrar devam
ettikçe, yabancı sermayenin önemli çekim merkezlerinden biri olacağını
belirterek, bunun ancak ulusal ve yerel yönetimlerin destekleriyle
gerçekleşeceğine değindi. The Skymark
Tower Bir soru üzerine EriaPartners olarak
İstanbul Levent'te Büyükdere Caddesi'nde The Skymark Tower İstanbul adında yeni
bir projeye başladıklarını anlatan Aytek Şavkan, yasal izinleri gelecek 2-3 ay
içinde almayı beklediklerini ifade etti. Kule şeklinde olacak The Skymark
Tower İstanbul'un ofis ve residence projesi olduğunu kaydeden Şavkan, bunun yanı
sıra aynı bölgede başka ofis projeleri de yürüttüklerini
bildirdi. ''Amacımız Türkiye'deki projeleri
çoğaltmak'' Merkezi ABD'de bulunan global
gayrimenkul yatırım yönetim şirketi Pramerica Avrupa'nın Üst Yöneticisi
Eric Adler de, Avrupa'da birçok alışveriş merkezi ziyaret
ettiğini, TerraCity'nin seçkin markalarıyla öne çıktığını söyledi. Yerli ve
yabancı markaları ve yenilikçi mimarisiyle TerraCity'nin ''kendisinden söz
ettirecek bir alışveriş merkezi haline geldiğini'' belirten Adler, yerel
yönetimler ve alışveriş merkezinin yapımında görev yapan işçilere teşekkür
etti. Pramerica'nın global ekonomik kriz döneminde Türkiye'de yatırım
yapmaya devam etmeye karar verdiğini Adler, Türkiye'de yeni projelerle uzun
vadede Türkiye'de bulunmak istediklerini bildirdi. Türkiye'nin doğu ile
batı arasında köprü görevi üstlendiğine değinen Eric Adler, ''Amacımız
Türkiye'deki projelerimizi çoğaltmak ve yeni açılışlarla sizlerle birlikte
olmak'' dedi. ''Amacımız bu inci tanesini
süsleyebilmek'' ECE Türkiye Genel Müdür
Yardımcısı Nuri Şapkacı, Antalya'nın nüfusu hızla artan bir
kent olduğunu, bu tarz projelerin ise Antalya'ya çok yakıştığını söyledi.
Yatırımcıların Antalya'ya ''bir inci tanesi hediye ettiğini'' belirten Şapkacı,
''Bizim amacımız da bu inci tanesini biraz daha süsleyebilmek, biraz daha
güzelleştirebilmek, kiracılarımızla destekleyebilmek'' dedi. Alışveriş
merkezinin yüzde 100'ünün kiralandığını belirten Şapkacı, özellikle kriz
döneminde yapımına başlanan merkezde bu sonuca ulaşmanın büyük başarı olduğunu
kaydetti. Şapkacı, hedeflenen ziyaretçi sayısına ulaşıp ulaşamayacaklarına
ilişkin bir soru üzerine de, şöyle konuştu:
''Alışveriş merkezleri bakımından Antalya'da bin kişiye düşen metrekare
halen Avrupa'nın çok gerisinde. İstanbul ve Ankara'da bu 200 metrekarelere
ulaşırken, Antalya'da TerraCity'nin katılmasıyla 150 metrekarelerde. Bu demektir
ki aslında nüfusla kıyaslandığına kişi başına düşen metrekarede halen bir boşluk
var. Bizim söylediğimiz 12 milyonluk bir rakam abartılmış değil. Mütevazı
davranılmış bir rakam. 15 milyonlara da ulaşırız diyorum. Ama 12 milyona
rahatlıkla ulaşacağız.''
TERRACITY Pramerica Real Estate
Investors ve Eriapartners tarafından geliştirilen TerraCity, Wafra Capital
Partners ile Wafra Investment Advisory Group Inc'nin yönettiği bir fon
aracılığıyla National Bank of Kuwait tarafından finanse edildi. Alışveriş
merkezinin kiralama sürecinin ve yönetiminin sorumluluğunu, Almanya kökenli
ECE'nin Türkiye ofisi ECE Türkiye üstleniyor.
TerraCity, enerji israfını engellemeye özen gösteren özel sistemiyle yeşil
ilkelere uygun olarak faaliyet gösterecek. TerraCity'nin enerji tasarrufuna
yönelik tam otomatik işletme tasarımı ile sıcak iklime rağmen kiracılarına
Antalya'nın metrekare başına en düşük ortak alan masrafları düşüyor. 48 bin
metrekare brüt kiralanabilir alana sahip TerraCity, bünyesindeki 150 mağaza, 30
restoran ve kafe ile toplam 180 markayı barındırıyor. Alışveriş merkezinde 830
kişilik oturma alanına sahip gıda alanı, çok salonlu sinema kompleksi, çocuklar
ve gençler için eğlence alanları ve bin 400 araçlık otopark
bulunuyor.
|