Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Tolga Ustamehmetoğlu: "Alligator Olarak Tüketicilerin Farklı Estetik Anlayışlarına Cevap Veren Ürünler Sunuyoruz"

Uluslararası Yapı 2006 Ankara Fuarı kapsamında gerçekleşen "Amacına En Uygun Olarak Düzenlenmiş Stand" yarışmasında ikincilik elde elde eden boya markası olan Alligator'un Marka Yöneticisi Tolga Ustamehmetoğlu, Alligator'un hedefleriyle ilgili sorularımızı cevaplandırdı.

yapi.com.tr
Tolga Ustamehmetoğlu: "Alligator Olarak Tüketicilerin Farklı Estetik Anlayışlarına Cevap Veren Ürünler Sunuyoruz"

luslararası Yapı 2006 Ankara Fuarı kapsamında gerçekleşen "Amacına En Uygun Olarak Düzenlenmiş Stand" yarışmasında ikincilik elde elde eden boya markası olan Alligator'un Marka Yöneticisi Tolga Ustamehmetoğlu, Alligator'un hedefleriyle ilgili sorularımızı cevaplandırdı.

Betek'in bir markası olarak bildiğimiz Alligator'u ayrı bir marka olarak ön plana çıkardığınızı gözlemliyoruz. Markanızla ilgili bu fuardan beklentiniz nedir? Daha önce katıldığınız fuarlarda Alligator'a nasıl bir ilgi oldu?

2005 yılından beri Alligator olarak Yapı Ankara fuarlarına katılıyoruz. Geçtiğimiz senelerde de oldukça verimli geçti bizim için. İlgili insanların katıldığı bir fuar. Bizim fuara katılış amacımız ürünlerimiz ve markamız hakkında bilgi vermek. Özellikle öne çıkardığımız ürünler, özel efektli ve dokulu ürünlerimiz, ahşap grubu ürünlerimiz ve su bazlı iç cephe ve dış cephe ürünlerimiz. Bu ürünleri, mümkün olduğunca, uygulanmış panolarda hem görsel olarak hem de teknik özellikleri ile gelen ziyaretçilere sunmaya çalışıyoruz.

Alligator'un Betek'in diğer ürünlerinden farkı nedir?

Betek bünyesinde üç farklı marka var. Alligator, Filli Boya ve Favori. Filli Boya zaten senelerdir bilinen bir boya. 2005 yılında marka stratejimiz çerçevesinde Aligator ve Favori piyasaya sunuldu. Farklı kitleleri hedefleyen farklı ürünlerin bulunduğu çeşitli markalar bunlar. Biz Alligator olarak tüketicilerin farklı estetik anlayışlarına cevap veren ürünler sunuyoruz. Bunların arasında özel efektli, dokulu duvar kaplamaları ve boyalar gelmekte. Ve özellikle uzmanız dediğimiz ahşap grubu ürünleri bulunmakta. Farklı bir bayi yapımız var. Ürünlerimiz showroom şeklinde tasarlanmış mağazalarda sunuluyor. Burada estetik ve teknik konularda yardımcı olabilen mimari ekibimiz var. Tüketicinin beğendiği rengi, dilediği kadar, anında boya olarak teslim alabileceği noktalar bunlar. Aynı zamanda dilerlerse ellerinde çekilmiş fotoğraflar ya da projeleriyle gelip mimar eşliğinde bunları diledikleri renklerde renklendirip çözüm alıp gidebilecekleri yerler bunlar.

Uygulamada da destek veriyor musunuz kendi ustalarınızla?

Özel efektli ürünlerle ilgili periyodik eğitimler veriyoruz. Bayilerimiz kanalıyla talepler alınıyor, belli dönemlerde ustaları eğitiyoruz. Bu eğitimler Türkiye çapında oluyor. Ayrıca her renk atölyesi ve satış noktasında da uygulama ekipleri var. Yine tüketici isterse uygulama hizmetiyle beraber ürünü sunuyoruz.

Filli Boya ve Favori'ye göre daha yeni bir marka olan Alligator'un daha arka planda kaldığını düşünüyor musunuz? Diğer iki ürün için oldukça büyük reklâm kampanyaları gerçekleştiriliyor.

Alligator'un öncelikle bayi ağının yerleşmesi gerekiyor. Reklâmı yaptıktan sonra gelen talebe doğru cevap verebilmek gerekiyor. Bunun için de altyapıyı hazırlıyoruz. Fakat hiçbir zaman için bayi ağımız Filli Boya kadar geniş olmayacaktır.

Aynı bayi ağını mı kullanıyorsunuz yoksa tamamen farklı bir ağ mı kurdunuz?

Ortak bayilerimiz de var ancak farklı alanlardan gelen, hatta boyayla hiç ilişkisi olmayan bayilerimiz de var.

Alligator'u tanıtmak için, katıldığınız fuarların haricinde hangi mecraları kullanıyorsunuz?

Yazılı basına, mimari ve dekorasyon ağırlıklı dergilere ahşap ve özel efektli ürünlerimizi ön plana çıkaran ilanlar veriyoruz. Bunun dışında seminerlerimiz ve usta eğitimlerimiz bulunuyor.

Alligator'u genellikle üst gelir grubunun tercih ettiğini söyleyebilir miyiz?


Söyleyebiliriz ancak bununla kısıtlamamak gerekiyor. Kalite olarak diğer ürünlerden biraz daha yukarıda konumlandırıldığını söyleyebiliriz.

Alligator'un sektördeki payı ne kadar?

Alligator aslında yolun çok başında. Önce altyapıyı oluşturmayı, ulaşılabilirliği sağlamayı ve bu ürünlerimizin tanıtımını sağlamayı hedefliyoruz. Bunlardan sonra payı artacaktır.

Yapı-Endüstri Merkezi'nin diğer ürünlerinden de faydalanıyor musunuz?

Yapı Kataloğu'nda yer alıyoruz. Web sitesinde bir linkimiz var. Onun dışında önümüzdeki günlerde açılacak web sitemiz var. (alligatorboya.com) YEM'in yayınladığı periyodik dergilere katılıyoruz, Mimarlık ve YAPI Dergisi'ne.


Röportaj: Sena Özfiliz
Fotoğraflar: Tufan Sağnak

http://www.yapi.com.tr/haberler/tolga-ustamehmetoglu-alligator-olarak-tuketicilerin-farkli-estetik-anlayislarina-cevap-veren-urunler-sunuyoruz_48356.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!