Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Topbaş'ın İBB Bütçesi Kabul Edildi

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş'ın Belediye Meclisi'ne sunduğu 6 milyar 200 milyon YTL olarak belirlenen İBB'nin 2009 yılı bütçesi kabul edildi. Topbaş, İBB'nin 2009 yılı bütçesinin de görüşüldüğü Meclis toplantısında yaptığı konuşmada, İBB'nin tamamlanan, devam eden proje ve yatırımları hakkında bilgi verdi.

CNN Türk
Topbaş'ın İBB Bütçesi Kabul Edildi

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Kadir Topbaş'ın Belediye Meclisi'ne sunduğu 6 milyar 200 milyon YTL olarak belirlenen İBB'nin 2009 yılı bütçesi kabul edildi. Topbaş, İBB'nin 2009 yılı bütçesinin de görüşüldüğü Meclis toplantısında yaptığı konuşmada, İBB'nin tamamlanan, devam eden proje ve yatırımları hakkında bilgi verdi.

Büyükşehir Belediyesi'nin İstanbul'a güven verdiğini ifade eden Topbaş, Meclis'in ürettiği sinerjiyle İstanbul'a, kültür, finans, spor, ticaret ve turizm kenti olarak çağdaş bir vizyon kazandırdığını söyledi. Topbaş, kentin turizm gelirlerini artırmayı, küresel şirketlerin yatırımlarını çekmeyi bu şekilde sağlamayı hedeflediklerini ve somut sonuçlar aldıklarını ifade ederek, göreve başladığında 3,5 milyon olan turist sayısının bu yıl 8,5 milyona ulaştığını, bu rakamın 2010'da 10 milyona ulaşmasını hedeflediklerini dile getirdi.

Hükümet'in de desteğiyle, "benzeri görülmemiş bir yatırım hamlesi" başlattıklarını anlatan Topbaş, doğal gazdan çevre altyapı yatırımlarına, kültürden ulaşıma kadar 5 bin 453 kilometre karelik alanın her noktasına hizmet ulaştırdıklarını belirtti. Topbaş, 32 ilçe, 41 ilk kademe belediyesine ve 152 köye parti ayrımı gözetmeksizin hizmet götürmeyi sürdürdüklerini ifade ederek, göreve geldikleri günden bu yana İstanbul'a 22.6 milyar YTL'lik yatırım yaptıklarını bildirdi.

"En büyük sıkıntı ulaşım"

İstanbul'un en büyük sıkıntısının ulaşım olduğunu vurgulayan Topbaş, bu sorunu büyük ölçüde çözmek için strateji planlarını oluşturduklarını ve titiz bir şekilde uygulamaya başladıklarını söyledi. Büyükşehir Belediyesi yatırım bütçesinin ortalama yüzde 55'ini ulaşıma ayırdıklarını, 4,5 yılda 11,4 milyar YTL'lik ulaşım yatırımı gerçekleştirdiklerini ifade eden Topbaş, şu an itibariyle 3 milyar 766 milyon dolarlık raylı sistem yatırımına devam ettiklerini belirtti.

Topbaş, 21,5 kilometrelik Otogar-Bağcılar-Kirazlı, Kirazlı-Olimpiyat Köyü ile 3 kilometrelik Topkapı-Edirnekapı arasındaki 3 hattı daha İstanbulluların hizmetine açmak için hızla çalıştıklarını anlatarak, 2010'da ise 191 kilometrelik çekirdek raylı sistem ağının İstanbul'a hizmet vereceğini kaydetti.

Anadolu yakasında 19 kilometrelik Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metro hattı ile Avrupa yakasında 25 kilometrelik Bakırköy-Beylikdüzü metro hattının ihale aşamasında olduğunu anımsatan Topbaş, 9 kilometrelik Bakırköy İDO İskelesi-Bağcılar (Kirazlı) metro hattı, 7 kilometrelik Yenikapı-Bakırköy
(İncirli), 14,5 kilometrelik Yeşilköy-Havalimanı-Bahçelievler-İkitelli metrosu ve 25 kilometrelik Kabataş-Beşiktaş-Alibeyköy-Mahmutbey metro hattının projelerinin devam ettiğini bildirdi. Topbaş, 2009 bütçesinde ulaşım yatırımları için 2 milyar 66 milyon YTL kaynak ayrıldığını söyledi.

Deniz ulaşımı

Bu dönem deniz ulaşımında çok büyük bir hamle gerçekleştirdiklerini, deniz ulaşımının toplam ulaşımdaki payını yüzde 2'den 4'e çıkardıklarını aktaran Topbaş, hedeflerinin bu rakamı yüzde 10'a çıkarmak olduğunu belirtti.

Topbaş, kent içi ulaşımda günlük 130 bin olan yolcu sayısını 350 bine çıkardıklarını, özel motorlarla beraber bu rakamın 410 bini bulduğunu ifade ederek, geçmişte yılda 500 bin araç taşınırken, bugün bu sayının 6 milyona ulaştığını kaydetti.

İDO olarak 4.5 yılda 500 milyon YTL yatırım yaptıklarını anlatan Topbaş, "İDO'yu, 82 iskelede, 99 gemi ve 33 hatta 1200 sefer gerçekleştiren, dünyanın en büyük taşımacılık şirketi haline getirdik" dedi.

Deniz Taksi Projesi'ni geliştirdiklerini, 6 deniz taksi ile 24 saat İstanbullulara hizmet vermeye başladıklarını belirten Topbaş, "Ambarlı-Bandırma arasında Ro-Ro hattı açılması için çalışmalarımızı
sürdürüyoruz. Bu proje bittiğinde 2 Ro-Ro gemisiyle günde bin 700 TIR taşıyacağız. Ayrıca 2013 yılında Ro-Ro ile günde 6 bin TIR ve kamyonun İstanbul trafiğinden çekilmesi planlanıyor" diye konuştu.

İstanbul'un 1010 Avrupa Kültür Başkenti olması

Topbaş, İstanbul'un 2010 Avrupa Kültür Başkenti olması nedeniyle, 10 milyon turisti ağırlayacak tesisleri hazırlamaya başladıklarını söyledi.

"2010, İstanbul için büyük bir prestij yılı olacak. Avrupa Kültür Başkenti payesiyle İstanbul, dünyanın bütün projeksiyonlarının odağı haline gelecek" diyen Topbaş, mevcut kapasiteye 25 bin yatak ilave edecek otel yatırımlarının sürdüğünü bildirdi.

2015'e kadar 86 bin yatak daha gerektiğini anlatan Topbaş, "İstanbul'un vizyonuna uygun olarak yeni kültür ve sanat eserleri kazandırıyoruz. Kongre Vadisi Projesi ile İstanbul'a dev bir kültür ve turizm
kompleksi yapıyoruz. Muhsin Ertuğrul Sahnesi'ni daha modern bir şekilde yeniden inşa ediyoruz. Harbiye Kongre Vadisi'nden sonra kültür sanat eserleriyle donatacağımız ikinci bölge Beyoğlu'dur. Türkiye Cumhuriyeti tarihinin en önemli sanat binası olmaya aday Beyoğlu Sahnesi'ni hayata geçiriyoruz. 2010 yılında açmayı planladığımız eserde, 3 tiyatro salonu yer alıyor. Yine Beyoğlu'nda,
yıkılan Tepebaşı Dram Tiyatrosu'nu tekrar İstanbul kültür hayatına kazandırıyoruz. 2009 bütçemizde şehir tiyatroları, çocuk şenlikleri, halkımıza yönelik konserler, kütüphane ve müze hizmetleri, kültür merkezlerimizin işletilmesi, halkımız için önemli olan günlerde düzenlenen çeşitli kültürel etkinlikler ve diğer kültür hizmetlerimiz için 88 milyon YTL ayırdık" dedi.

2009 yılı bütçesi

Topbaş, İBB'nin 2009 yılı bütçesinin, bir önceki yıla göre yüzde 14'lük artışla, 6 milyar 200 milyon YTL olarak belirlendiğini söyledi.

5 yıllık bir değerlendirme yapıldığında, bütçede yüzde 300'lük bir artışın söz konusu olduğunu belirten Topbaş, "2009 yılı bütçesini izleyen iki yılın, yani 2010 ve 2011'in belirlenen bütçe rakamları sırasıyla 6 milyar 800 milyon YTL ve 7 milyar 500 milyon YTL'dir. 3 yıla ilişkin toplam bütçemiz 20 milyar 500 milyon YTL'ye ulaşmaktadır. İBB'nin 2009 yılı konsolide bütçesine baktığımızda ise toplamda 17 milyar 765 milyon YTL'ye ulaşıldığını görmekteyiz. Bu rakam, Türkiye'deki yerel idareler arasındaki
en büyük bütçeye tekabül etmektedir. Konsolide bütçemizin ayrıntıları ise; Büyükşehir Belediyesi 6 milyar 200 milyon YTL, İSKİ 3 milyar 238 milyon YTL, İETT, 1 milyar 822 milyon YTL, iştiraklerimizin bütçesi 6 milyar 505 milyon YTL'dir. 2009 Büyükşehir bütçesinin 3 milyar 805 milyon YTL gibi oldukça yüksek bir oranı yatırımlarımız için ayrılmış durumda. Böylece yüzde 62'lik yatırım bütçesi ile bütçemizin en büyük kısmını yatırımlara ayırmış bulunuyoruz" dedi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/topbasin-ibb-butcesi-kabul-edildi_64739.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!