Ankara Büyükşehir Belediyesi’nin yürüttüğü
metro çalışmalarında kent içi ulaşım için bir felaketten dönüldüğü ortaya çıktı.
Kızılay’daki Milli Eğitim Bakanlığı’nın hemen önündeki makas istasyonunun
kurulamaması halinde MEB’den Atatürk Bulvarı’na giden yolun yarısını 2.5 yıl
süreyle trafiğe kapatmak durumunda kalacaklarını söyleyen EGO Genel Müdürü Ömer
Ulu, "Bu da Kızılay trafiğinin yüzde 50 oranda durması anlamına gelirdi. Bu
sıkıntının yaşanmaması için yerin 25 metre altına makas istasyonu kurduk"
dedi.
Ankara genelindeki metro çalışmalarının yüzeye yakın yapıldığını
ifade eden Ulu, MEB’in önündeki makas istasyonun benzerine dünyada zor
rastlanacağını söyledi. Ulu, makas istasyonun kurulmaması halinde yaşanabilecek
sıkıntıları şöyle anlattı:
Yüzde 50’si kapanacaktı
"Kızılay-Çayyolu metro hattındaki iki tünelin kazılabilmesi için
Milli Eğitim Bakanlığı’nın önüne bir makas istasyonu yapmak zorundaydık.
Çalışmamız genelinde makas istasyonları yer üstünden aşağı doğru oluyordu. Bu
da, çalışma yapılan yerde trafik akışının durmasına sebep oluyordu. Yani trafiği
kapatıyorduk. Fakat bu bölge kritikti. MEB’den Atatürk Bulvarı’na doğru giden
yolun yarısını kapatacaktık. Bu da Kızılay trafiğinin yüzde 50’sinin kapanmasına
neden olacaktı.
İki yıl önce başladı
Bu sıkıntıyı Ankaralılara yaşatmamak için alternatif bir yol
arayışına gittik. Yerin metrelerce altına kurulan makas istasyonları olduğunu
tespit ettik. Bu konuda uzman bir Alman mühendisin de içinde bulunduğu ekibimiz
iki yıl önce bu çalışmaya başladı. 22 eğimle 25 metre yerin altından bir makas
istasyonu açtık ve oradan tünel açma makinesi girdi. Yeraltından yaklaşık 980
metre gelmek suretiyle yüzeye çıktı. Bugün itibariyle Kızılay’daki istasyondan
tüneli girdiğimizde Çayyolu’ndan çıkma imkanımız oluştu. Yeraltına makas
istasyonu kuramamış olsaydık tek çözüm, yolu kapatmak olacaktı ki bu da 2.5
yılın üstünde bir zaman dilimi Kızılay’ın trafik akışının yarısının durması
anlamına gelirdi. Bugün baktığımda mühendislerimizin dünya çapında bir iş
yaptığını rahatlıkla söyleyebilirim."
2.5 yıl kapanacaktı
Milli Eğitim Bakanlığı’nın önündeki metro inşaatında 25 metre
yer altına inşa edilen makas istasyonunun Kızılay trafiğini kurtardığını
söyleyen EGO Genel Müdürü Ömer Ulu, "Makas istasyonu kurulamasaydı MEB’den
Atatürk Bulvarı’na giden yolun yarısını 2.5 yıl süreyle trafiğe kapatmak zorunda
kalacaktık" dedi.
|