Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU novawood novawood

Trilyonluk Yat Limanı İçin Yatırımcı Bulunamıyor

Türkiye’nin en önemli liman şehirlerinden Mersin’de, 1994 yılında yapımına başlanan ve 26 trilyon lira harcanarak 2003 yılında alt yapısı bitirilen Ya

Zaman



ürkiye’nin en önemli liman şehirlerinden Mersin’de, 1994 yılında yapımına başlanan ve 26 trilyon lira harcanarak 2003 yılında alt yapısı bitirilen Yat Limanı’nı çalıştırmak için yatırımcı bulunamıyor.

Mersin Deniz Ticaret Odası Genel Sekreteri Atahan Çukurova, deniz şehri olan Mersin’de denize yatırım yapılmadığından şikayetçi olduğunu kaydetti. Mersin’de, denizcilikle uğraşanların sayısının her geçen gün azaldığına dikkat çeken Çukurova,”Kumkuyu ve Mersin marinaları için yatırımcı bulamadık. Bu durum, denize sırt çevirdiğimizin bir göstergesidir. Yap–işlet–devret modeliyle ihaleye çıkılan yat limanına şartnamedeki ağır şartlar sebebiyle üstyapısını yapacak yatırımcı bulunamadı. Mersin Yat Limanı’na 2.5–3 milyon dolarlık bir yatırım gerekiyor. Konuyla ilgili görüşlerimizi Devlet Limanlar ve Havayolları Genel Müdürlüğü’ne bildirdik.” dedi. Mersin’in denize sırt çevirdiğinin rakamlarla da ortaya konabileceğini vurgulayan Çukurova, kayıtlarına göre halen 378 deniz tacirinin faaliyet gösterdiği Mersin’de, geçen yıl 18 deniz tacirinin faaliyetine son verdiğini ifade etti. Çukurova,”İl sınırları içinde 2001’de 765 olan kayıtlı balıkçı teknesi sayısı 616’ya geriledi. Deniz balığı üretimi de geçen yıl sadece 2 bin ton oldu. Tatlı su ve kültür balıkları üretimi de 2004’te 50 ton geriledi.” dedi. Türkiye’de yıllardır deniz yollarına yatırım yapılmadığını vurgulayan Çukurova, 15 yılda Ulaştırma Bakanlığı’nın yatırım bütçelerinin yüzde 57’sinin kara yollarına, sadece yüzde 3’ünün deniz yollarına ayrıldığını söyledi. Mersin Limanı’na yeterli yatırım yapıldığına işaret eden Çukurova, Mersin’in ekonomik gelişiminde büyük rol oynayan Mersin Limanı’nda da modernizasyon çalışmalarının zamanında yapılamadığını ifade etti. Silifke İlçesi’ne bağlı Taşucu Beldesi’nde yapılması planlanan tersaneye başta belediye olmak üzere sivil toplum kuruluşları, çevre bahanesiyle karşı çıktıklarını anlatan Çukurova,”Aslında, tersanelerin çevreye verdiği zarar, sanayi kuruluşlarına göre az. Tersanelerin bacası bile yok. Bu gelişmeler yaşanırken aynı sahada yıllardır kapalı olan SEKA Kağıt Fabrikası yeniden işletmeye açıldı ve 3 bin kişiye istihdam olanağı sağlayacak olan tersanenin yapımına karşı çıkıldı. Bunların yanında yanlış avlanma nedeniyle denizlerimizdeki balık türleri her geçen yıl azalıyor ve bunun sonucunda kentteki deniz balığı üretimi de düşüyor.’’ şeklinde konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/trilyonluk-yat-limani-icin-yatirimci-bulunamiyor_24147.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!