Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Tüp Geçişe Vize Çıktı İhale Süreci Başladı

Marmaray olarak adlandırılan İstanbul Boğazı Demiryolu Tüp Geçişi ve Gebze–Haydarpaşa, Sirkeci–Halkalı banliyö hatlarının yapımının en önemli etabı

Zaman



b>Marmaray olarak adlandırılan İstanbul Boğazı Demiryolu Tüp Geçişi ve Gebze–Haydarpaşa, Sirkeci–Halkalı banliyö hatlarının yapımının en önemli etabını oluşturan Boğaz Tüp Geçit yapımında teklif tarihi belli oldu.

İhalede 4 firma grubundan 3 Ekim 2003’te fiyat teklifleri alınacak.

Japonya’dan Tüp Geçiş Projesi’nin inşaat ihalesine çıkılabilmesi yönünde yıllardır beklenen onay geçen hafta içinde geldi. Japon Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) inşaat ihalesiyle ilgili şartnameleri onaylayarak Ulaştırma Bakanlığı’na gönderdi. Projeyi 1,5 milyar dolarlık bir kredi ile JBIC finanse edecek. İhale şartnamesinin onaylanması üzerine Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım, Demiryolları Havameydanları Limanlar (DLH) Genel Müdürlüğü’nü projenin ihale işlemlerini başlatması için görevlendirdi.

‘Tüp Geçiş’ projesi için DLH Genel Müdürlüğü, 3 Ekim’de daha önce ihaleye girme yeterliliği alan 4 dev konsorsiyuma teklif vermeleri yönünde çağrıda bulundu. Teklif verecek konsorsiyumda aralarında Japonya’nın tüp geçit teknolojisine sahip çok sayıda firma ile Türk inşaat firmaları da yer alıyor. Aralık ayı sonunda ihaleyi kazanan firma DLH tarafından kamuoyuna duyurulacak. Kazanan firma ile sözleşmenin imzalanmasının ardından, yıllardır beklenen tüp geçit için temel atma töreni yapılacak. Programa göre inşaat çalışmalarına en geç önümüzdeki yılın ilk aylarında başlanması öngörülüyor. Firma seçimi ile ilgili sürecin uzamaması halinde ise sisteme ilk kazma yıl sonunda vurulacak.

2007’de tamamlanacak
Boğaz’ın altından Asya–Avrupa demiryolu bağlantısını gerçekleştirecek olan tüp geçiş projesi, aynı zamanda İstanbul kent içi ulaşımına da büyük katkı sağlayacak. Projeyle kent içi ulaşımın rahatlaması yönünde Metro ve Boğaz Demiryolu tünelinin birlikte yapılmasını hedefleniyor. Proje kapsamında 63 kilometre uzunluğundaki (Gebze–Halkalı) mevcut çift hatlı demiryolu 3 hatta çıkartılacak. Diğer iki hat ise gerekli iyileştirmeler yapılarak, yüzeysel metroya dönüştürülecek.

Halen saatte tek yön 10 bin kişi olan mevcut banliyö hattı kapasitesi, bu projenin gerçekleştirilmesi ile (2 dakika sefer aralığı ile) saatte tek yönde 75 bin kişiye çıkacak. Talebin artması durumunda ise, trenler 1,5 dakika aralıkla çalıştırılarak, yaklaşık kapasitenin 100 bin kişiye çıkartılması hedeflendi. Böylece 1982–93 yılları arasında Ön Fizibilite Etüdü çalışmaları başlatılan Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi projesi 4 yılda, metro inşaatı ise 3 yılda tamamlanacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/tup-gecise-vize-cikti-ihale-sureci-basladi_4737.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!