Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’nun Çin'i Olacak

Komşu ülkelerde yerli üreticinin Türkiye’nin 20 yıl önceki teknolojisiyle üretim yaptığını belirten Ufuk Bayraktar, “Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’nun Çin’i olacak” dedi.

Hürriyet Ankara
Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’nun Çin'i Olacak

Komşu ülkelerde yerli üreticinin Türkiye’nin 20 yıl önceki teknolojisiyle üretim yaptığını belirten Ufuk Bayraktar, “Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’nun Çin’i olacak” dedi.

Çocuk oyun parkı ve kent mobilyası üretiminde bir Ankara markası olan Park Tasarım firmasının sahibi genç sanayici ve iş adamı Ufuk Bayraktar, 'KOBİ’ler Konuşuyor' köşemizin bu haftaki konuğu oldu. Bir ülkenin refah seviyesini ve gelişmişliğini ortaya koyan göstergelerden birinin, kentsel donatı elemanlarının kullanımı olduğunu belirten Bayraktar, “Komşu ülkelerde sektörel olarak büyük şansımız var. Çünkü yerli üretici ya hiç yok, ya da bizim 20 yıl önceki teknolojimizle üretim yapıyorlar. Türkiye, Avrupa ve Ortadoğu’nun Çin’i olacaktır. Bu üretim gücümüz var” dedi.

Kentsel donatı

Park Tasarım firması hakkında bilgi verebilir misiniz?

Park Tasarım Ltd. Şti. 1996 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bu güne kent mobilyaları tasarımı ve üretimi konularında faaliyet göstermektedir. İmalatını yaptığımız ürünler, çocuk oyun parkları, gazebo ve pergoleler, dış mekan kondisyon aletleri, banklar ve çöp sepetleri, piknik masaları, otobüs durakları, satış üniteleri ve büfeler, reklam kioskları, ağaç kök ve gövde koruyucuları, bisiklet park elemanları ve benzeri kentsel donatı elemanlarıdır.

Talebin artması

Sektörün geçmişi ve gelişimi nasıl?

Kent mobilyaları üretimi faaliyetlerinin bir sektör olarak ortaya çıkması ve sırf bu işi yapan firmaların oluşması son 15 yıllık süreç içinde gerçekleşmiştir. Bu süre bir iş kolu için oldukça kısa bir geçmişi ifade etmektedir. Daha önceleri ürünler tamamen amatörce bir demir doğramacı veya bir marangoz tarafından imal ediliyordu. Hiçbir kalite ve üretim standartlarının olmadığı bu dönemler insan ve çocuk ergonomisine uygun olmayan, hatta ölümcül kazalara yol açabilecek ürünlerin kullanıldığı dönemlerdi. Hepimizin hatırladığı paslanmış sac kaydıraklar, kırık dökük oyun parkları, üzerinde tahtaları olmayan banklar veya içinde kovası olmayan çöp sepeti iskeletleri bu dönemlerin alışıldık görüntüleri idi. Ancak yerel yönetimlerin açık ve yeşil alanların kullanılması düşüncesini benimsemesi, peyzaj Mimarlarının devreye girmeleri ve kentli insanın beklentilerinin bu yönde gelişmesi ile parklara, spor alanlarına, yaya bölgelerine talebin artması ile kent mobilyalarına da talep oluşmuş ve bu talebin karşılanması amacı ile bu alanda faaliyet gösteren firmalar kurulmuştur.

Gelecekten umutluyuz

Sektörün geleceği ve ihracat potansiyeli nasıl?

Çalışan nüfusun artması ve kentli yaşam kültürü de artık çocukların ilkokul çağına dek evde kalmasını engellemektedir. Eskiden bir lüks olarak görülen ve ancak zenginlerin yapabileceği düşünülen spor faaliyetleri artık parklarda herkese açık mekanlarda ücretsiz yapılabilecek bir aktivite haline gelmiştir. Talep görmektedir. Tüm bu gelişmeler önümüzdeki dönemlerde kent mobilyaları kullanımının artacağını göstermektedir. Bir ülkenin refah seviyesini ve gelişmişliğini ortaya koyan göstergelerden biride artık kentsel donatı elemanlarının kullanımı olduğu unutulmamalıdır. Dolayısıyla gelecekten umutluyuz. Aynı umudu ihracat potansiyelindeki gelişmelerde de yaşıyoruz. Komşu ülkelerde bile sektörel olarak büyük şansımız var çünkü yerli üretici ya hiç yok yada bizin 20 yıl önceki teknolojimizle üretim yapıyorlar.

Tüketici bilinçlenmeli

Türkiye’de kent mobilyası üreten firmaların durumu hakkında neler söylersiniz?

Maalesef tüm gelişmelere rağmen talebin ciddi bir kısmı sektör dışı firmalarca karşılanmaya devam ediyor. Kalite standartlarından uzak yapılan imalatlar çocuk sağlığı açısından büyük risklere neden olabiliyor. Bu konuda başta belediyelerin satın alma birimleri ve toplu konut idareleri, satın aldıkları ürünlerde aramaları gereken kriterler hakkında bilgi sahibi olmalı. Tüketicinin bilinçlenmesi sektör kalitesinin artmasına neden olacaktır.

Rekabetin sadece fiyatla yapılabileceği düşüncesi piyasada hakim. Artan üretim ve enerji maliyetlerine karşın her geçen gün düşen fiyatlar ve tüketicinin kalite noktasındaki bilgi yetersizliği sektörün en büyük problemleri arasında.

 

http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiye-avrupa-ve-ortadogunun-cini-olacak_78084.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!