Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Türkiye, PVC Kullanımında Dünya Üçüncüsü

Petrol ve petrokimya sektörlerinde faaliyet gösteren Bayegan A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Rüya Bayegan, dünyanın 3. büyük PVC ithalatçısı olan Türkiye'nin, petrol ve doğalgazda dışa bağımlı olduğu için üretim açısından oldukça kısır bir ülke olduğunu belirtti.

yapi.com.tr / AA



Petrol ve petrokimya sektörlerinde faaliyet gösteren Bayegan A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Rüya Bayegan, dünyanın 3. büyük PVC ithalatçısı olan Türkiye'nin, petrol ve doğalgazda dışa bağımlı olduğu için üretim açısından oldukça kısır bir ülke olduğunu belirtti.

Bayegan, ''Türkiye yılda 800 bin ton PVC kullanıyor, bunun 145 bin tonu PETKİM tarafından üretiliyor. Türkiye'de uzun vadede PVC üretim yatırımı görülmüyor. Herhalde biz ithalatçı olmaya devam edeceğiz'' dedi.

Rüya Bayegan, 6. Küresel PVC Konferansı'nda, AA muhabirinin sorularını yanıtladı. Petrol ve petrokimya sektörlerinde faaliyet gösteren ve 1940 yılında kurulan Bayegan'ı üçüncü jenerasyonun yönettiğini belirten Bayegan, Türkiye'de petrokimya ürünleri dağıtımı yapan şirketin, şu anda dünyanın 21 ülkesinde ofisi bulunduğunu, dünyada petrokimya ticaretinde lider firmalardan biri durumuna geldiklerini anlattı.

Türkiye'nin PVC kullanımında dünyadaki 3, polimer kullanımında da 2. büyük ülke olduğunu vurgulayan Bayegan, bu nedenle konferansın İstanbul'da yapılmasından büyük memnuniyet duyduklarını kaydetti.

ABD'deki ev fiyatlarının artmasının, inşaatın ve PVC kullanımının artması anlamına geldiğini ifade eden Bayegan, şöyle konuştu:

''Oradaki PVC kullanımının artması, PVC fiyatlarının artması demek. Bunun hepsi birer zincir ve bizim açımızdan önemli veriler. Burada bunlar konuşuluyor. Dünya ekonomik krizden çıktı mı, nereye gidiyor, ne kadar büyüyoruz? Bu yıl dünyada global olarak yüzde 3,6, Avrupa'da ise yüzde 1,6 büyüme bekleniyor. Bu ekonomik krizden sonra güzel bir haber. Dünyada petrol fiyatlarının ne kadar artacağı önemli. Petrol fiyatlarının artması demek, piyasalarda fiyatların artması ve alım gücünün aşağı düşmesi demek. Bu da kriz beklentisine neden oluyor. Bunu engellemek açısından da bu tür toplantılar yapıyoruz. Konferans yılda bir kez yapılıyor.''

''Hammaddeyi düzgün sunamazsanız ihracat da darbe yer''

Rüya Bayegan, dünyanın 3. büyük PVC ithalatçısı olan Türkiye'nin petrol ve doğalgazda dışa bağımlı olduğu için üretim açısından oldukça kısır bir ülke olduğunu söyledi.

Bayegan, ithal edilen 655 bin tonu PVC'nin yüzde 29'unun ABD'den geldiğini kaydetti. Bayegan, Türkiye'nin ABD'nin yanı sıra İngiltere, Fransa, İsveç, Norveç, Mısır, Tayland, Portekiz, Hollanda, Macaristan, İspanya, Almanya, Belçika, Çek Cumhuriyeti, Meksika, Kanada, Tayvan ve Romanya'dan da PVC ithal ettiğini bildirdi.

Türkiye'de uzun vadede PVC üretim yatırımı görülmediğini ifade eden Bayegan, ''Herhalde biz ithalatçı olmaya devam edeceğiz. Bu sadece PVC değil, polimer ürünlerin birkaçında da böyle. Çok büyük kullanıcıyız ama doğalgaz ve petrolümüz olmadığı için çok büyük üretici olamıyoruz'' diye konuştu.

Bayegan'ın Türkiye'nin ihtiyacı olan hammaddeleri doğal kaynakları güçlü olan ülkelerden ortaklık bazında temin ederek, Türk piyasasındaki kullanıcılara sunduğunu anlatan Bayegan, konuşmasını şöyle sürdürdü:

''Türkiye'nin çok büyük bir alıcı olması, imalatta olmaması bizi bu konuda daha güçlü hale getirdi. Biz bu gücün yanında 'Yurt dışında da güçlü olalım' dedik. Yurt dışında da ithalat yapan ülkelere eğildik ve oralarda da dağıtım ağımızı güçlendirdik. Dolayısıyla hem Çin'e hem ABD'ye hem Avrupa'ya hem Ortadoğu'ya hem Türkiye'ye satarsanız, her yerdeki fiyat trendinden haberiniz oluyor. Hangi pazarın güçlü, hangisinin güçsüz olduğunu bildiğiniz zaman Türkiye'deki fiyatları da dengeleyebiliyor, imalatçınıza fiyatların nasıl olduğu yönünde daha fazla destek veriyorsunuz. Aslında bunlar da bizden aldıkları mallarla ihracat yapıyorlar. Türkiye'deki üretilen malların yüzde 30'u ihracata gidiyor. Kendi müşterinize hammaddeyi düzgün bir şekilde sunamazsanız ihracat da darbe yiyor.''

''İmalatta olmayı düşünüyoruz''

Rüya Bayegan, şirketin kimyasallarda yüzde 20'nin, polimerlerde yüzde 10'un üzerinde market payına sahip olduklarını belirtti. Bayegan, ''Polimerler çok büyük bir pazar. Yüzde 20 market payına sahip olmak zor. PETKİM bile üretici olarak birçok üründe yüzde 20 market payına sahip değil. Ama bizim amacımız, bütün ürünlerde market payını yüzde 20-25'lere çıkarmak. Bu konuda savaşımız sürüyor. Biz ne kadar 'büyüdük' desek de oldukça yolumuz var. Sadece Türkiye'de değil, dünyanın pek çok ülkesinde'' diye konuştu.

Şu anda ticaretin içinde olduklarını, imalatta olmayı da düşündüklerini belirten Bayegan, şöyle devam etti.

''Böylece hem ithalatçının derdinden anlayalım hem imalatın keyfini sürelim hem de ülkeye katkıda bulunalım istiyoruz. Petrokimya ürünlerinden birkaç ürün üzerinde çalışıyoruz. Tek başımıza değil, birkaç ortakla çalışıyoruz. Şu anda hangi ürün olduğunu da söyleme şansına sahip değilim çünkü danışmanlarla beraber raporlamalar devam ediyor. Umarım, başarılı oluruz. Türkiye'nin adını dünyada duyurmak çok gurur verici bir olay. Türkiye'nin böyle yerlere gelmesi, bizim ülkemiz açısından çok önemli.''

''Türkiye bölgesinde lider pozisyonda''

Bayegan, Türkiye'nin bulunduğu coğrafyada güçlü bir ülke olduğunu vurguladı. ''Türkiye bölgesinde hem alım hem nüfus hem de büyüme açısından lider pozisyonda. Rusya ve Mısır bizimle başa baş gidiyor'' diyen Bayegan, ama birçok ülkenin lojistik problemi olduğunu bildirdi.

Türkiye'nin lojistik sorunu olmadığını ifade eden Bayegan, şöyle devam etti:

''Her yerden mal alabiliyoruz. Bugün malı ister Avrupa'dan, ister ABD'den, ister Asya'dan, ister Ortadoğu'dan ister kamyonla, ister gemiyle alın. Böyle güzel bir özelliğimiz var. Bu avantajı çok iyi kullanmamız lazım. Dünyadaki yeni üretimlerin ve yatırımların hepsi Ortadoğu'ya kaydı. Ortadoğu'da olmasının güzelliği şu; Ortadoğu hem bize yakın, hem petrolü var, hem de ucuz maliyetli bir ülke. Dolayısıyla Ortadoğu üretsin, biz bunu kullanalım ve ihraç edelim. Biz son üründe olalım diyoruz ve lojistiğini de biz yapalım. İnşallah bunu da başarırız. Umarım, Ortadoğu'nun, yeni gelen üretimlerin bu bölgedeki Doğu Avrupa, Rusya ve Afrika'nın merkezi ve lojistiği haline geliriz. Türkiye'de mallar depolanır ve buradan sevk edilir. Biz bunun için çok çalışıyoruz. Türkiye lojistik açısından çok kuvvetli bir yerde. Lojistiği iyi sağlar, depoları iyi kurabilirsek, biz de herhalde Rotterdam kadar dünyaya lojistik ve depolamada adımızı duyururuz.''

http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiye-pvc-kullaniminda-dunya-ucuncusu_87793.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!