Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Türkiye Ülke Değil Kent Tanıtımına Odaklanmalı

Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımında yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı. Ancak, reklâm dünyasının önde gelen isimleri tanıtım kampanyalarının hala büyük eksiklikler taşıdığını düşünüyor. M.A.R.K.A Reklâm Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici "İnsanlar ülkelere, gitmez şehirlere gider" derken, OCW Reklâm Ajans Başkanı Can

Referans Gazetesi
Türkiye Ülke Değil Kent Tanıtımına Odaklanmalı

Kültür ve Turizm Bakanlığı Türkiye'nin tanıtımında yenilik ve çeşitliliğe yönelmeye başladı. Ancak, reklâm dünyasının önde gelen isimleri tanıtım kampanyalarının hala büyük eksiklikler taşıdığını düşünüyor. M.A.R.K.A Reklâm Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici "İnsanlar ülkelere, gitmez şehirlere gider" derken, OCW Reklâm Ajans Başkanı Can Onat daha modern yöntemlerin tercih edilmesi gerektiğini ifade etti.

AA muhabirinin Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürlüğünden derlediği bilgilere göre,
geçmiş yıllardaki reklam görsellerinde, sadece deniz-kum-güneş turizmi ile Efes, Kapadokya, Pamukkale ve İstanbul gibi belli başlı destinasyonları kullanan bakanlık, artık Türkiye'nin tarih, kültür, inanç ve sağlık alanlarındaki zengin potansiyelini de hedef pazarlara tanıtıyor. Dünyaca tanınan turizm mekânlarının yanı sıra, Türk kahvesi, çiniler, kaplıcalar, doğa sporları ile Türk insanını yansıtan öğeler de Türkiye reklamlarında yerini almaya başladı. Turistlerin zevk, beğeni ve ilgisine göre, her pazar ülkede farklı reklamların yapılması yoluna gidildi.
   
İnsan unsuru öne çıktı

Bakanlık, geçmiş yıllarda, içinde insan öğesi çok fazla yer almadığı için "kartpostal gibi" sözleriyle eleştirilen reklam tasarımını da değiştirdi. Son yıllardaki görsellerde, Türkiye'de tatil yapan "mutlu insan" figürü kullanılıyor. Buna göre, Almanya'da, geçmiş yıllardaki görsellerde Türkiye'nin eşsiz kumsalları ile turkuaz mavisi denizine vurgu yapılırken artık golf turizmi ve İstanbul'un gece hayatının renkliliği de reklamlara taşındı. Rusya'da da benzer bir reklam stratejisi yürütülüyor ama buradaki görsellerde zengin tarih ve doğa turizmi fırsatlarıyla "Türk kahvesi ve çini" gibi akıllara Türkiye'yi getiren öğeler de sunuluyor. Daha çok tarih, alışveriş ve Mevlana'nın anlatıldığı ABD'deki reklamlarda ise bu yıl çeşitliliğin artırılması dikkati çekiyor. Nemrut ve Efes'in yanında, Türk yemekleri, kaplıcalar ile İstanbul'un gece hayatı da ABD'deki reklamlara eklenmiş. Bu yıl 83 ülkede yapılan reklam görselleri hem içerik hem de tasarım yönünden daha zengin hazırlandı.
   
Reklamcılar eleştirdi   

Bakanlığın Türkiye'nin tanıtımı konusundaki atağına ve konsept değişikliğine rağmen reklamcılar yapılanların yeterli olmadığı görüşünde. "İnsanlar ülkelere gitmez, şehirlere gider" diyen M.A.R.K.A Reklam Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Hulusi Derici, "İnsanlar hadi Fransa'ya gidelim, Amerika'ya gidelim demezler. New York'a, Paris'e Roma'ya Prag'a gidelim derler. Ve bu kentlerin hepsinin bir simgesi vardı. Los Angeles denince Hollywood, Paris denince Eyfel Kulesi, Londra denince saat kulesi akla gelir" diye konuştu.

Türkiye'nin ısrarla tüm ülkenin tanıtımını öne çıkardığını belirten Derici, İstanbul ile Göreme'nin birada sunulduğunu belirterek, "İstanbul nere, Göreme nere" dedi. Türkiye'nin pilot şehirler ve bu şehirleri ifade edecek simgeler seçmesi gerektiğini aktaran Derici, "Cami simge olmaz. Bütün Müslüman ülkelerde var. İstanbul'un cazibesini yükseltmeliyiz. Örneğin iki yakayı birleştiren bir köprü İstanbul'un simgesi olabilir. Bir sanatçının tasarladığı, baktığınızda farkı görebildiğiniz ve üzerinde kafelerin restoranların olduğu bir köprü İstanbul'un simgesi olabilir. Otururken bir gözünüz Avrupa'da bir gözünüz Asya'da olacak. Asya'dan Avrupa'ya yürüyerek geçme deneyimini pazarlamalıyız. Yurt dışında soralım bakalım İstanbul'un simgesi deyince insanların aklına ne geliyor. İstanbul'a bir simge bulmalıyız" dedi.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiye-ulke-degil-kent-tanitimina-odaklanmali_63564.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!