Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

"Türkiye'de % 10 Büyüdük Kâr Üç Katına Çıktı, Kriz Buysa, Bir Sonraki Gelsin"

Dünyanın en büyük üçüncü ev aletleri grubu Bosch-Siemens'in (BSH) Almanya'daki üretim tesislerini ve merkez binasını ziyaret ediyoruz. BSH Türkiye CEO'su Norbert Kelin'in yanı sıra şirketin marka yönetimi, teknoloji, enerji ve Ar-Ge'den sorumlu Baskan Yardimcıları, BSH'nin inovasyon ve enerji tasarrufu konusundaki vizyonunu bizlerle paylaşıyor.

Sabah Gazetesi
"Türkiye'de % 10 Büyüdük Kâr Üç Katına Çıktı, Kriz Buysa, Bir Sonraki Gelsin"

Dünyanın en büyük üçüncü ev aletleri grubu Bosch-Siemens'in (BSH) Almanya'daki üretim tesislerini ve merkez binasını ziyaret ediyoruz. BSH Türkiye CEO'su Norbert Kelin'in yanı sıra şirketin marka yönetimi, teknoloji, enerji ve Ar-Ge'den sorumlu Baskan Yardimcıları, BSH'nin inovasyon ve enerji tasarrufu konusundaki vizyonunu bizlerle paylaşıyor. Ortaya çıkan sonuç ise, dünyada hızlı bir şekilde azalan doğal kaynaklara karşı yeniden eski dengeyi sağlamak için insanoğlunun teknolojiyle sarfettiği çaba.

Türkiye AR-GE merkezi

Norbert Klein, Türkiye'nin sadece bir üretim merkezi değil ayni zamanda bir Ar- Ge merkezi olmasına da ağırlık verdiklerini söyledi. Çerkezköy'de geliştirilen teknolojinin tüm dünyaya dağıldığını ifade eden Klein, bin 500 civarındaki Ar-Ge çalışanının 111'inin Türkiye'de bulunduğunu belirtti. Klein, Ar-Ge'de çalışan sayısını 2010'da 140'a çıkarmayı planladıklarını söyledi. Klein, krizde pazarın küçülmesine karşın şirketin pazar payını artırdığını kaydederek, "Toplamda baktığımızda 2009'da şirket yüzde 10 büyüme kaydetti. İhracatımız yüzde 20 oranında arttı. Karımız ise üç katına çıktı. Sonuç olarak şunu söyleyebilirim 'Eğer kriz buysa, bir sonraki gelsin' derim" dedi. Klein, bu yılki yatırım hedeflerinin 60 milyon euro olduğunu söyledi.

'Avrupa dişi ve yaşlı Türkiye genç, dinamik'

İki günlük toplantılar sırasında Türkiye'nin gelişen bir pazar olarak konumunu değerlendiren BSH Marka Yönetimi Başkan Yardımcısı Dietmar Turocha, Avrupa'nın geleceğini 'Dişi, Yaşlı ve Yalnız' olarak tanımlarken, Türkiye'nin çok genç, dinamik ve heyecan verici bir ülke olarak kendilerini heyecanlandırdığını söyledi. Bugün beyaz eşya sektöründe birinci trendin enerji verimliliği olduğunu dile getiren Turocha, su, elektrik tüketimindeki hassasiyetin en üst düzeylere çıkmaya başladığını anlattı.

Kapasite 5 milyona çıkacak

BSH Türkiye'de Ar-Ge'ye 2009'da 20 milyon euro ayırdı
2009'daki toplam yatırım miktarı 45 milyon euro, 2010 hedefi 60 milyon euro
2009 Türkiye cirosu 1.1 milyar euro
Son 10 yilda Çerkezköy'deki fabrikalara yapıilan yatırım tutarı 600 milyon euro
Türkiye'deki üretim kapasitesi 3.3 milyon adet, 5 yılda 5 milyona çıkacak
Çalışan sayısı 4 bin, 111'i Ar-Ge'de.

Beyaz eşya elektrik canavarı

Evde tüketilen elektriğin yüzde 50'si beyaz eşyadan kaynaklanıyor
Yüzde 8'i elektronik eşya (bilgisayar, vs)
Yüzde 4'ü sıcak su
Yüzde 7'si elektrikli ısıtıcı ve soğutucu
Yüzde 31'i diğer

http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiyede--10-buyuduk-kar-uc-katina-cikti-kriz-buysa-bir-sonraki-gelsin_77911.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!